FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: bisz w Maj 25, 2010, 14:35:28 pm
-
Jestem w trakcie rzeźby, więc żebym nie wyważał otwartych drzwi powiem i zapytam.
Razem z silnikiem dostałem moduł zapłonu MOTORCRAFT 12A297 AA, a sam rozdzielacz z mojej analizy wstępnej wynika że jest wyposażony czujnikiem halla (w polonezie dla przypomnienia jest czujnik indukcyjny). Przebiegi tych czujnikow roznia sie
indukcyjny :
(http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_pol4.jpg)
gdzie zaplon nastepuje w przejsciu przez 0
halla :
(http://marekd.chrobry.pl/halla_2.png)
tu zaplon nastepuje przy zboczu narastajacym
pytanie wiec czy jest szansa ze taki czujnik halla z forda dogada sie z modulem z poloneza??
-
A po co ma sie z nim dogadywac? Zakładaj modul od Forda. Jesli posiadasz schemat elektryczny to podłączysz go w kilka godzin.
-
Po lekkim puknięciu się w głowę, uswiadomilem sobie, że rozdzielacz z czujnikiem halla nie ma w ogole regulatorów podcisnieniowych i odsrodkowych. Wiec zeby to jakos sensownie chodzilo niezbeny jest ECU forda. albo rozdzielacz z regulatorami... JAk bylo w polofordzie ?
-
Poldoford w serii (u mnie tego nie było - mody poprzedników) posiada gaźnik webera z modułem zapłonowym i sterowaną silniczkiem krokowym, przepustnicą drugiego przelotu. Lepsza opcja to kompletny zapłon z granady (o tym pisałem wcześniej) 2.0 OHC lub CAPRI na module (dużym lub małym). Układ jest wtedy bezstykowy.