FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: koniuszko w Maj 27, 2010, 20:13:51 pm
-
Witam, nie mogę ściągnąć tarczy hamulcowej, przygrzała się do piasty. W jaki sposób ją ściągnąć? Młotkiem nie chce prać, żeby nie poniszczyć łożyska.
-
puknij młotkiem łożysku nic się nie stanie ;) i tak większe baty dostaje jak wpadniesz w dziurę
-
ostatnio też miałem taki problem. odkrec jażmo zacisku i ściągnij tarcze z piastą. weź ją na imadło. ale tak by się oparła tylko na tarczy. użyj młotka jakieś min 5 kg i uderz z góry w piastę. musi się odkleic piasta od tarczy. ;) . piaście nic nie będzie, a tym bardziej łożyskom. włóż jakąś szmatkę w piastę by nie naleciało nie potrzebnie syfu na łożyska.
-
Można też podważać (ja to robię łyżką do opon) i pukać jednocześnie. :) Wtedy demontaż całości jest niekonieczny. Warto też przy ponownym montażu wyczyścić powierzchnię styku tarcza-piasta i popsikać tam WD-40 żeby uniknąć przylepienia. :)
-
Warto też przy ponownym montażu wyczyścić powierzchnię styku tarcza-piasta i popsikać tam WD-40 żeby uniknąć przylepienia. :)
Lepiej posmarować lekko smarem grafitowym.Będzie pewniej[ smar się wytopi,a grafit zostanie,i zabezpieczy,przed "zespawaniem"].Robię tak od wielu lat, i zero problemów,przy demontażu.W bębnach też ten patent stosuję,smarując rant bębna,i wewnętrzną część osłony.Przy sprawdzaniu stanu zużycia szczęk[a robię to co roku].Nie używam nawet młotka ,do zdjęcia bębnów.Ręcznie pięknie się zdejmują.
-
kolega Grzech#1938, dobrze mówi by piaste dobrze wyczyścic przed ponownym montażem. ale zamiast wd-40 lepiej urzyc do tego miedzianu w spreju przed założeniem nowej tarczy. bardzo dobry wynalazek. i w sumie przed założeniem koła też warto popsikac tym miedzianem na piastę. wtedy niema obawy o zapieczenie się elementów piasta- tarcza, lub piasta- koło. ;)
-
raz mialem tak zapieczona tarcze w Bendixie z przodu ,ze dopiero pod diaxem odpuscila ,
zreszta z tylu tez tak mialem :P ,ale moj braciszek cial (bo mnie nie bylo)