FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: banned w Czerwiec 01, 2010, 21:26:36 pm

Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 01, 2010, 21:26:36 pm
Płyn chłodniczy pod autem, góra silnika sucha. ścieka po sankach, lewej strony miski olejowej, widoczny wyciek przy kole pasowym, prawdopodobnie idzie to spod pokrywy paska rozrządu.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 01, 2010, 21:30:29 pm
obudowa termostatu, uszczelka pod pompa wody badz sama pompa w najgorszym przypadku uszczelka pod glowica w co watpie. predzej pompa badz  z pod niej
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 01, 2010, 21:34:10 pm
Termostat jest patrząc na auto z przodu z lewej strony głowicy- jeśli dobrze myślę to to nie to bo tam jest sucho. Miska olejowa jest mokra dokładnie po przeciwnej stronie ,a woda jest tylko w dolnej części silnika, przynajmniej z wierzchu patrząc, osłony paska nie zdejmowałem.

Pompa ma 153 tyś nalotu ,a nigdzie nie znalazłem śladów masła. Mechanik który zmieniał pasek przy 140 (i zrobił to źle) stwierdził (podobno) że pompy nie trzeba zmieniać  :?
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 01, 2010, 21:47:36 pm
pompa albo uszczelka pod glowica
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 01, 2010, 21:50:36 pm
Pompę to się powinno wymieniać do drugą wymianę rozrządu.

Weź sobie kluczyk 8mm i odkręć obudowę rozrządu, 5 czy 6 śrubek już nie pamiętam, bedziesz widział mniej więcej skąd.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: krecik71 w Czerwiec 01, 2010, 22:16:13 pm
Na 99,99% pompa wody, u mnie ciekło dokładnie tak jak opisujesz.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Wojt@s w Czerwiec 02, 2010, 00:06:18 am
a mi tak ciekło jak walnęła uszczelka pod głowicą... pod alternatorem a później już sikało na alternator  :P
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 02, 2010, 09:32:25 am
Zasadniczo pompa wodna siada co ok. 160kkm więc wymieniaj tak czy inaczej ;).
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 02, 2010, 18:31:48 pm
Nowa pompa wody KWP  - włoska, metalowa leży sobie od trzech tygodni w szafie razem z miedzianą chłodnicą, napinaczem SKF i paskiem Boscha m.in. pod Rovera 214 Coupe. Ruszyłem wczoraj auto bo miałem sytuację awaryjną i walnęło dokładnie jak zaparkowałem.

Sytuacja taka: Woda jest między silnikiem i alternatorem oraz na pewno poniżej pompy wody. Po zdjęciu osłony paska nie byłem w stanie za wiele dojrzeć. Prawdopodobnie woda była pod pompą ale jest też nieco poniżej pompy po jej prawej stronie od przodu auta patrząc za takim metalowym czymś co jest w połowie osłony paska gdy ta jest założona. Poza tym coś się kiedyś musiało polać po prawej i wyżej od pompy, auto miało HGF przy 120tyś ale czy do tej pory byłyby lekkie ślady czegoś tłustawego? Odpaliłem go na paredziesiąt sekund i się nie lało. Wczoraj jak był rozgrzany to wylewał po każdym zapuszczeniu, tak że dzisiaj prawie płynu w zbiorniczku nie było.

Jeśli to uszczelka to napiszcie mi proszę ile warsztat powinien chcieć za naprawę i jaką uszczelkę kupić. Wiem że FAI są dobre ale chodzi mi o to czy jest jakaś różnica na uszczelkach pomiędzy silnikiem 1.4 z minusa ,a plusa bo wiem że w plusach już jakaś nowsza wersja silnika jest.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 02, 2010, 19:34:25 pm
roznicy w uszczelkach nie ma. za to w konstrukcji silnika a raczej jego wnetrza i osob skladajacych silnik jest roznica. Silniki do plusow skladane byly w Polsce a do minusow w anglii jak mnie pamiec nie myli.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 02, 2010, 19:49:49 pm
To mnie zaskoczłeś..... POLACY SKŁADALI K16 ? Za chiny bym nie uwierzył..  jakoś nie bardzo mi się chce wierzyć.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 02, 2010, 20:00:16 pm
gdzies cos o tym bylo na forum
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 02, 2010, 20:11:37 pm
To bez sensu żeby uruchamiać linię albo chociaż drużynę montażu dla kilku samochodów skoro dotychczas silniki przychodziły w całości ,a to był kontrakt sprzed przejęcia przez Daewoo którego nie przedłużono. A FSO kombinowało z większymi K16.

Wszystko wydaje się jasne. Wyprowadziłem go żeby sobie dłużej pochodził, wycieku na pompie nie widziałem, zakrztusił się ale nie zgasł i jak sobie trochę pochodził to wydech zaczął dmuchać na biało.  :( To na ile wyceniacie imprezę?
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 02, 2010, 20:17:10 pm
uszczelki komplet ok.210zl, planowanie ok 50zl, plyn/borygo 40-50zl, olej + filtr ok 120-130zl, pasek rozrzadu odchodzi bo w/n jest ze wymieniany byl. + koszta roboty :)
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 02, 2010, 20:29:50 pm
uszczelka glowicy, uszczelniacze walkow, uszczelka dekla walkow, uszczelki pod kolektory, uszczelka pod kolanko wody/ew silikon, no i klej w plynie, w skrajnym wypadku silikon aby uszczelnic panewki walkow zwane tez magistrala olejowa. (dobrze mowie:?:)  :wink:   koszt roboty od 150-300zl. zalezy od warsztatu
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Czerwiec 03, 2010, 08:47:15 am
Pomiędzy górną skrzynką wałków rozrządu a czołem głowicy nie ma żadnej uszczelki i powinno się tam dawać anaerobowy klej do połączeń bezuszczelkowych, np. Loctite. Ja składałem tą skrzynkę najpierw na farbę olejną i popuściło po pół roku, a potem na wodę szklaną i trzymało rok ale też popuściło. Potem złożyłem na sucho po dokładnym dotarciu czoła skrzynki i głowicy i trzymało dobrze, ale po pół roku zaczęło popuszczać po stronie wałka wydechowego z przodu.
Niestety, nie ma co się oszukiwać - jak nie da się Loctita, albo innego mazidła o tej samej własności, to będzie cieknąć.
Silikonu dawać się nie powinno z racji możliwości zatkania przewodów olejowych, które wykonane są w tej górnej połówce. Można wtedy zatrzeć wałki rozrządu i rozwalić popychacze i ich hydroregulatory z braku ich smarowania i zasilania olejem.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Czerwiec 06, 2010, 23:07:24 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "oprawca_1978"
Pomiędzy górną skrzynką wałków rozrządu a czołem głowicy nie ma żadnej uszczelki i powinno się tam dawać anaerobowy klej do połączeń bezuszczelkowych, np. Loctite. Ja składałem tą skrzynkę najpierw na farbę olejną i popuściło po pół roku, a potem na wodę szklaną i trzymało rok ale też popuściło. Potem złożyłem na sucho po dokładnym dotarciu czoła skrzynki i głowicy i trzymało dobrze, ale po pół roku zaczęło popuszczać po stronie wałka wydechowego z przodu.
Niestety, nie ma co się oszukiwać - jak nie da się Loctita, albo innego mazidła o tej samej własności, to będzie cieknąć.
Silikonu dawać się nie powinno z racji możliwości zatkania przewodów olejowych, które wykonane są w tej górnej połówce. Można wtedy zatrzeć wałki rozrządu i rozwalić popychacze i ich hydroregulatory z braku ich smarowania i zasilania olejem


Tak w ramach OT. A jak ja mówiłem tobie to samo kilka lat temu to mnie wyśmiewałeś...

Czasami jednak przykro jest mieć rację  :twisted:

/wygaśnie.


Z silnika nie lało się nie wiadomo jak, po prostu zauważyłem zatłuszczenie powierzchni bocznej głowicy. Dla wielu "mistrzów" były to tylko pretekst do przetarcia tego kawałkiem szmatki.  

Teraz mam głowicę w domu i robię jej zaworki, paluchami, bo nie mam docieraczki. Już dotarłem je porządnie, a zrobię je na błysk, bo czeka na mnie pasta diamentowo-teflonowa, domęczę nią zaworki na lustro.

Za jej pośrednictwem, dotrę też czoło dolne i górne głowicy, jak i czoło skrzynki wałków rozrządu. Mam już stosowne instrumentarium do tego, to same, za pośrednictwem którego walczyłem z HGF-em cztery roki temu, co raczej mi się udało, jakoże przy rozbieraniu tego silnika przeze mnie, HGF-u nie było, a przetrząsłem się nim po naprawie dokładnie 66 kkm.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 21, 2010, 14:57:17 pm
Panowie, przyszły mi uszczelki z Kentu, głowicy jest wielowarstwowa (MLS Gasket) i tam w instrukcji napisano że uszczelki typu MLS muszą być zastosowane z najnowszą wersją szyny olejowej która jest dostępna u dealerów Rovera pod kodem takim a taki... Ki diabeł, muszę coś zmieniać? Silnik plus.

Aha, zapomnieliście dodać że powinienem zmienić śruby, na szczęście są w zamówionym zestawie. Podobnie jak uszczelniacze zaworowe, zmieniać je też?
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Czerwiec 25, 2010, 23:56:01 pm
BXMaster, Land Rover opracowal komplet z inna szyna magistrali olejowej i w zasadzie przy zastosowaniu MLS powinienes tez ja zapodac. Sa jednak opinie ze wystarczy sama uszczelka wielowarstwowa. Kwestia finansow.
Sruby powinienes zmierzyc. Jesli mieszcza sie w tolerancji to mozna zostawic.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 26, 2010, 20:21:04 pm
Dzięki Senn za odpowiedź. Teraz sobie przypomniałem że to auto miało już HGF 40tyś temu i była kładziona MLS właśnie.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 30, 2010, 23:55:35 pm
Ja musztardy do tej pory nie mam i dlatego się tak długo nie zorientowałem w sytuacji. W moim przypadku do awarii mogła się przyczynić też przytkana chłodnica bez zgarniacza i LPG(+15% ciepła). Poza tym nie wiem czy ostatnim razem były zmieniane szpilki- auto nie było moje. Napiszę w wolnej chwili do Land Rovera spytać ile to kosztuje ale dla mojego portfela to prawdopodobnie będzie hekatomba. Jak wszystko zrobię to mi zostanie na 1 bak paliwa.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 01, 2010, 01:11:52 am
Nowa magistrala olejowa jest trochę inaczej zbudowana. Powiedziałbym, że solidniej. Natomiast jaki to ma wpływ na "działanie" uszczelki to ciężko powiedzieć.
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 01, 2010, 08:47:11 am
Mi jak ostatnio w zbiorniczku wyrównawczym pływała brunatno-czarna maź to zalałem uszczelniacza do chłodnic. Uszczelniła się lekko cieknąca chłodnica i płyn chłodzący znowu jest czysty  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: W razie czego w obwodzie mam dwie uszczelki Ajusta ;) i drugi silnik z przebiegiem 100kkm ale też z HGFem (płyn leciał po bloku).
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 01, 2010, 08:47:11 am
Mi jak ostatnio w zbiorniczku wyrównawczym pływała brunatno-czarna maź to zalałem uszczelniacza do chłodnic. Uszczelniła się lekko cieknąca chłodnica i płyn chłodzący znowu jest czysty  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: W razie czego w obwodzie mam dwie uszczelki Ajusta ;) i drugi silnik z przebiegiem 100kkm ale też z HGFem (płyn leciał po bloku).
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 01, 2010, 08:47:11 am
Mi jak ostatnio w zbiorniczku wyrównawczym pływała brunatno-czarna maź to zalałem uszczelniacza do chłodnic. Uszczelniła się lekko cieknąca chłodnica i płyn chłodzący znowu jest czysty  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: W razie czego w obwodzie mam dwie uszczelki Ajusta ;) i drugi silnik z przebiegiem 100kkm ale też z HGFem (płyn leciał po bloku).
Tytuł: Pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: banned w Lipiec 04, 2010, 10:22:16 am
Ciekaw jestem czym ta magistrala dokładnie się różni. Mam pod ręką MLS i klasyczną uszczelkę Ajusy i poza grubością i strukturą niczym się to nie różni.