FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Piotrek w Czerwiec 01, 2010, 23:23:50 pm

Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w Czerwiec 01, 2010, 23:23:50 pm
Witam, jestem nowy jeszcze neiwiem do konca jak korzystac ale mam nadzieje ze szybko sie naucze. Mam pytanie czy oplaca sie kupic zamiennik krotkich dr kierowniczych do poldka czy tylko fabtyke? Prosze o mozliwie szybka odpowiedz, moze ktos kupowal i wie jakie sa zamienniki i mi pomoze :D . Pozdrawiam:)
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Czerwiec 01, 2010, 23:55:58 pm
Krótkie mam Delphi, jakość proporcjonalna do ceny, ale moim zdaniem lepiej dołożyć za markową część niż za te parę groszy mniej srać po spodniach ze strachu jeżdżąc na zamienniku.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 02, 2010, 00:00:18 am
Powiedziałbym wręcz, że jakość nie jest proporcjonalna do ceny, bo kupując np dwa razy tańsze rzemiosło dostajemy nie wiadomo ile razy gorszą część, która może być wykonana z kiepskiej stali, może też być krzywa i nieco mniejsza - wszystko w ramach cięcia kosztów...
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 02, 2010, 13:24:32 pm
nawet gwint może byś koślawo nacięty...
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 02, 2010, 13:29:07 pm
Końcówki jakich byś nie założył należy wymieniać jak się wybiją.
jakich byś nie założył - zawsze i wszędzie może cię spotkać coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=rYqoou3SIIU
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 02, 2010, 14:24:02 pm
jakosc ,czy raczej przebieg jest wprost proporcjonalny do ceny ,czyli na dwa razy drozszym delphi jezdzi sie dwa razy dluzej ,
na krotkich delphi mam juz nalatane z 60kkm ,a na dlugim rzemiosle z 40kkm i sa mniej wiecej w takim samym stanie - nie dlugo przydaloby sie wymienic komplet i prawdopodobnie kupie rzemioslo (chyba ,ze na jakas wyprzedaż delphi trafie)
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 02, 2010, 16:17:31 pm
A ja nigdy nie jeżdżę na rzemiośle jeśli nie muszę. Masz szczęście to trafiasz akurat na dobre egzemplarze, ale zawsze może Ci się trafić taki rodzynek jak mi, który miesiąc po wymianie zaczął stukać i rozpadał się w rękach. :? Jak kupuję te lepsze to się nie muszę martwić na jakie trafię.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: michros w Czerwiec 09, 2010, 21:37:11 pm
Podepnę się z pytankiem. Czy to jest oryginalna końcówka ? http://moto.allegro.pl/item1053137325_koncowka_kierownicza_polonez_oryginal.html  Zakładam że końcówki w plusie i minusie są takie same :P Jak się mylę to mnie wyprowadzicie z błędu  :wink:
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 09, 2010, 21:45:40 pm
michros, HGW oryginał to DELPHI, z tego co wiem, a DELPHI to dawne Krosno (koncern Delphi przejął zakłady w Krośnie).
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Czerwiec 10, 2010, 12:21:16 pm
Taka mała wskazówka co do krótkich końcówek (krótkich w sensie zewnętrznych, tych z prawym gwintem):

Jeśli ktoś ma szerokie zawieszenie w wersji "dłuższe tulejki", to pasują końcówki zarówno od "wąskiego"(krótsze) jak i "szerokiego"( dłuższe). Mowa o Delphi, za rzemiosło nie ręczę).
Natomiast jeśli jest to szerokie z krótkimi tulejkami, to oczywiście tych krótszych końcówek nie wolno montować.

Czasem ciężko dogadać się w sklepie, jakie sie ma zawieszenie, więc mam nadzieję że to ułatwia.
Za nic w świecie nie potrafię jednak podać żadnej reguły kiedy fabrycznie zakładano które tulejki do szerokiego zawieszenia. Ja w 93 mam długie.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 10, 2010, 12:55:05 pm
Cynek... a co to są te "tulejki" ?
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 10, 2010, 14:25:08 pm
inaczej mówiąc "drążek kierowniczy"! :D a nie jakieś łączniki, zaciski tulejki.
To jest właśnie drążek kierowniczy !
A to ci się w niego wkręca nie bez kozery nazywa się "KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO" :)
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: DF w Czerwiec 10, 2010, 14:34:08 pm
Pomoc dla tych z odbiorem tylko obrazkowym:

(http://img526.imageshack.us/img526/9089/img0152zh.th.jpg) (http://img526.imageshack.us/i/img0152zh.jpg/)
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: michros w Czerwiec 10, 2010, 20:27:18 pm
Bartek wiem co to jest łącznik ale nie wiedziałem że jest zaciskany.  Z tego co zauważyłem jak wymieniałem cały drążek to jest "nakręcany" a potem "dokręcany" Zacisk to ja mam w siodełku rowerowym :P
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 10, 2010, 21:57:21 pm
Żeby było śmieszniej zacisk w siodełku rowerowym działa na dokładnie tej samej zasadzie co ten na łączniku.  :lol:
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: michros w Czerwiec 10, 2010, 22:34:11 pm
Nie wiem co w tym śmieszniejszego. Po prostu nigdy nie słyszałem o zaciskanym łączniku. Dla mnie zaciskany to może być konektor albo metka od krojonego chleba . Aha no i źle się wyraziłem bo chodziło mi o zacisk na ramie od rury podsiodłowej w rowerze :P
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 20, 2010, 12:36:49 pm
Podczepię się pod temat, planuje wymianę wszystkich drążków w układzie kierowniczym, oprócz drążka środkowego, jakiej marki warto kupować drążki itp wiem że są długie krótkie tylko np taki zestaw może być ok?
http://allegro.pl/item1194613042_koncowka_sworzen_wspornik_drazek_fso_polonez.html
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 20, 2010, 13:16:03 pm
Tu nie jest napisane jaki to producent.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 20, 2010, 14:59:48 pm
ale to jest komplet
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 20, 2010, 16:36:41 pm
Cytat: "myszaradom"
jakiej marki warto kupować drążki

Ja osobiście poleciłbym tylko Delphi (KROSNO) czyli orginał. Nie kupuj czegoś takiego jak TEKNOROT czy HART. To sie nadaje tylko na śmietnik.

Komplet sworzni i końcówek DELPHI razem z łącznikami końcówek kupiłem za coś koło 200pln.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 20, 2010, 20:34:43 pm
Nie no to ja nie mówię że to chce kupić tylko to co na foto to komplet do układu kierowniczego, a do sklepu muszę się i tak przejść i najwyżej sukcesywnie co miesiąc wymieniać hehe :)

[ Dodano: 20 Sie 2010 20:35 ]
Tylko chodzi mi właśnie o jakie firmy szukać tych części żeby to jakiś tani chinol nie był
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 20, 2010, 20:38:30 pm
No tak ale jedną firmę a nie ma innych tak się pytam, posiadaczem poloneza jestem od roku hehe :)
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 20, 2010, 23:07:56 pm
Cytat: "Rafał#1951"
Ja osobiście poleciłbym tylko Delphi (KROSNO) czyli orginał.


Potwierdzam :wink:  W sklepie dali mi takie jako najlepsze  :D
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 21, 2010, 06:53:26 am
To dzięki chłopaki :) Bd powoli wymieniał :) A jeszcze jedno pytanie prawda to że były dwie różne maglownice pod względem ilości obrotu? chodzi mi o to że u mnie dużo obrotów trzeba zrobić by skręcić na maksa koła.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Sierpień 21, 2010, 16:23:14 pm
michros, W tym linku masz nr. telefonu.Zadzwoń,to będziesz wiedział.
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 21, 2010, 21:12:31 pm
Jak by co ja mam do sprzedania środkowy od 1,6 ohv który miał góra dwa miesiące Co do Ceny można się dogadać
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: michros w Sierpień 22, 2010, 21:53:17 pm
Mardas#1946,  weź wyluzuj człowieku ;] mam wątpliwości dlatego pytam. Jak dla mnie możecie se drążki od junaka montować ;]
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: show w Sierpień 23, 2010, 12:44:30 pm
Tak dla tych co lubią ,,grzebać" ...Kiedys przy wymianie sworzni wahaczy, kupiłem rzemiosło, ale zdjąłem te gumki, smaru jak na lekarstwo tam było ,wiec dołożyłem po swojemu, posmarowałem też gumki od wewnątrz, zrobiłem na nich 65kkm, póki co luzu brak,a wręcz zwrotnice chodzą dość ciasno jak obracałem nimi po zdjęciu drążków, teraz to samo zrobiłem z końcówkami(rzemiosło), pootwierałem i posmarowałem, w jednej to smaru było naprawdę tyci tyci :P, teraz pojeździmy zobaczymy ;), nie wiem czy to coś pomaga ,ale bynajmniej mam czyste sumienie, ze zrobiłem co mogłem by to jakoś ulepszyć
Tytuł: Krótkie końcówki kierownicze
Wiadomość wysłana przez: show w Sierpień 24, 2010, 00:02:01 am
Nie chce mi się sprawdzać :P, z poprawnej polszczyzny, lub też z j. polskiego jak kto woli, nie miałem zbyt wysokiej średniej ,więc proszę o wyrozumiałość :D, niniejszym wierzę, że mimo byków, powyższy tekst został zrozumiany odpowiednio?? :D, co do czystego sumienia to chyba czyste już nie będzie :P, ale jeśli trzymać się tematu to co do drążków to owszem ,mam czyste sumienie ;), smar dałem ŁT 4s3 czy jakoś tak, ,,do łożysk tocznych" :)