FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Piotrek w Czerwiec 01, 2010, 23:23:50 pm
-
Witam, jestem nowy jeszcze neiwiem do konca jak korzystac ale mam nadzieje ze szybko sie naucze. Mam pytanie czy oplaca sie kupic zamiennik krotkich dr kierowniczych do poldka czy tylko fabtyke? Prosze o mozliwie szybka odpowiedz, moze ktos kupowal i wie jakie sa zamienniki i mi pomoze :D . Pozdrawiam:)
-
Krótkie mam Delphi, jakość proporcjonalna do ceny, ale moim zdaniem lepiej dołożyć za markową część niż za te parę groszy mniej srać po spodniach ze strachu jeżdżąc na zamienniku.
-
Powiedziałbym wręcz, że jakość nie jest proporcjonalna do ceny, bo kupując np dwa razy tańsze rzemiosło dostajemy nie wiadomo ile razy gorszą część, która może być wykonana z kiepskiej stali, może też być krzywa i nieco mniejsza - wszystko w ramach cięcia kosztów...
-
nawet gwint może byś koślawo nacięty...
-
Końcówki jakich byś nie założył należy wymieniać jak się wybiją.
jakich byś nie założył - zawsze i wszędzie może cię spotkać coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=rYqoou3SIIU
-
jakosc ,czy raczej przebieg jest wprost proporcjonalny do ceny ,czyli na dwa razy drozszym delphi jezdzi sie dwa razy dluzej ,
na krotkich delphi mam juz nalatane z 60kkm ,a na dlugim rzemiosle z 40kkm i sa mniej wiecej w takim samym stanie - nie dlugo przydaloby sie wymienic komplet i prawdopodobnie kupie rzemioslo (chyba ,ze na jakas wyprzedaż delphi trafie)
-
A ja nigdy nie jeżdżę na rzemiośle jeśli nie muszę. Masz szczęście to trafiasz akurat na dobre egzemplarze, ale zawsze może Ci się trafić taki rodzynek jak mi, który miesiąc po wymianie zaczął stukać i rozpadał się w rękach. :? Jak kupuję te lepsze to się nie muszę martwić na jakie trafię.
-
Podepnę się z pytankiem. Czy to jest oryginalna końcówka ? http://moto.allegro.pl/item1053137325_koncowka_kierownicza_polonez_oryginal.html Zakładam że końcówki w plusie i minusie są takie same :P Jak się mylę to mnie wyprowadzicie z błędu :wink:
-
michros, HGW oryginał to DELPHI, z tego co wiem, a DELPHI to dawne Krosno (koncern Delphi przejął zakłady w Krośnie).
-
Taka mała wskazówka co do krótkich końcówek (krótkich w sensie zewnętrznych, tych z prawym gwintem):
Jeśli ktoś ma szerokie zawieszenie w wersji "dłuższe tulejki", to pasują końcówki zarówno od "wąskiego"(krótsze) jak i "szerokiego"( dłuższe). Mowa o Delphi, za rzemiosło nie ręczę).
Natomiast jeśli jest to szerokie z krótkimi tulejkami, to oczywiście tych krótszych końcówek nie wolno montować.
Czasem ciężko dogadać się w sklepie, jakie sie ma zawieszenie, więc mam nadzieję że to ułatwia.
Za nic w świecie nie potrafię jednak podać żadnej reguły kiedy fabrycznie zakładano które tulejki do szerokiego zawieszenia. Ja w 93 mam długie.
-
Cynek... a co to są te "tulejki" ?
-
inaczej mówiąc "drążek kierowniczy"! :D a nie jakieś łączniki, zaciski tulejki.
To jest właśnie drążek kierowniczy !
A to ci się w niego wkręca nie bez kozery nazywa się "KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO" :)
-
Pomoc dla tych z odbiorem tylko obrazkowym:
(http://img526.imageshack.us/img526/9089/img0152zh.th.jpg) (http://img526.imageshack.us/i/img0152zh.jpg/)
-
Bartek wiem co to jest łącznik ale nie wiedziałem że jest zaciskany. Z tego co zauważyłem jak wymieniałem cały drążek to jest "nakręcany" a potem "dokręcany" Zacisk to ja mam w siodełku rowerowym :P
-
Żeby było śmieszniej zacisk w siodełku rowerowym działa na dokładnie tej samej zasadzie co ten na łączniku. :lol:
-
Nie wiem co w tym śmieszniejszego. Po prostu nigdy nie słyszałem o zaciskanym łączniku. Dla mnie zaciskany to może być konektor albo metka od krojonego chleba . Aha no i źle się wyraziłem bo chodziło mi o zacisk na ramie od rury podsiodłowej w rowerze :P
-
Podczepię się pod temat, planuje wymianę wszystkich drążków w układzie kierowniczym, oprócz drążka środkowego, jakiej marki warto kupować drążki itp wiem że są długie krótkie tylko np taki zestaw może być ok?
http://allegro.pl/item1194613042_koncowka_sworzen_wspornik_drazek_fso_polonez.html
-
Tu nie jest napisane jaki to producent.
-
ale to jest komplet
-
jakiej marki warto kupować drążki
Ja osobiście poleciłbym tylko Delphi (KROSNO) czyli orginał. Nie kupuj czegoś takiego jak TEKNOROT czy HART. To sie nadaje tylko na śmietnik.
Komplet sworzni i końcówek DELPHI razem z łącznikami końcówek kupiłem za coś koło 200pln.
-
Nie no to ja nie mówię że to chce kupić tylko to co na foto to komplet do układu kierowniczego, a do sklepu muszę się i tak przejść i najwyżej sukcesywnie co miesiąc wymieniać hehe :)
[ Dodano: 20 Sie 2010 20:35 ]
Tylko chodzi mi właśnie o jakie firmy szukać tych części żeby to jakiś tani chinol nie był
-
No tak ale jedną firmę a nie ma innych tak się pytam, posiadaczem poloneza jestem od roku hehe :)
-
Ja osobiście poleciłbym tylko Delphi (KROSNO) czyli orginał.
Potwierdzam :wink: W sklepie dali mi takie jako najlepsze :D
-
To dzięki chłopaki :) Bd powoli wymieniał :) A jeszcze jedno pytanie prawda to że były dwie różne maglownice pod względem ilości obrotu? chodzi mi o to że u mnie dużo obrotów trzeba zrobić by skręcić na maksa koła.
-
michros, W tym linku masz nr. telefonu.Zadzwoń,to będziesz wiedział.
-
Jak by co ja mam do sprzedania środkowy od 1,6 ohv który miał góra dwa miesiące Co do Ceny można się dogadać
-
Mardas#1946, weź wyluzuj człowieku ;] mam wątpliwości dlatego pytam. Jak dla mnie możecie se drążki od junaka montować ;]
-
Tak dla tych co lubią ,,grzebać" ...Kiedys przy wymianie sworzni wahaczy, kupiłem rzemiosło, ale zdjąłem te gumki, smaru jak na lekarstwo tam było ,wiec dołożyłem po swojemu, posmarowałem też gumki od wewnątrz, zrobiłem na nich 65kkm, póki co luzu brak,a wręcz zwrotnice chodzą dość ciasno jak obracałem nimi po zdjęciu drążków, teraz to samo zrobiłem z końcówkami(rzemiosło), pootwierałem i posmarowałem, w jednej to smaru było naprawdę tyci tyci :P, teraz pojeździmy zobaczymy ;), nie wiem czy to coś pomaga ,ale bynajmniej mam czyste sumienie, ze zrobiłem co mogłem by to jakoś ulepszyć
-
Nie chce mi się sprawdzać :P, z poprawnej polszczyzny, lub też z j. polskiego jak kto woli, nie miałem zbyt wysokiej średniej ,więc proszę o wyrozumiałość :D, niniejszym wierzę, że mimo byków, powyższy tekst został zrozumiany odpowiednio?? :D, co do czystego sumienia to chyba czyste już nie będzie :P, ale jeśli trzymać się tematu to co do drążków to owszem ,mam czyste sumienie ;), smar dałem ŁT 4s3 czy jakoś tak, ,,do łożysk tocznych" :)