FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Tiggeerr w Czerwiec 02, 2010, 21:22:25 pm
-
Witam!
Polonez Caro wtrysk jednopunktowy rocznik 96
wczoraj podczas jazdy zauwazylem ze jak na 2 biegu dodaje gazu(daje ponad 2.5 tys obrotow kolo 3 tys)to traci moc jak zmienilem szybko na 3 bieg to dostawal kopa i tak ze 3 razy
potem zgasl i juz nie odpala w zbiorniku bylo kolo 4 litrow benzyny nie wiem czy na wszystkich z wtryskiem jak kontrolka paliwa jest jeszcze przed zerem to juz jest sucho? bo w moim gaznikowcu to dopiero jak wskazowka spadla ponizej zera to brakowalo benzyny
czy mozliwe ze jest zle ustawiona(plywak)?
w kazdym razie sprawdzilem ze teraz na swierzo naladowanym akumulatorze (dolane 8 litrow do baku)o stara sie zapalic kreci ale nie odpala weze od strony silnika suche jakby pompa nie dawala benzyny
sprawdzilem ze jak wlacze stacyjke na 1 skok (GO) to pompa sie wlacza ale nie wylacza juz
dopiero gdy krece to po zaprzestaniu krecenia pracuje jeszcze chwile i sie wylacza
czy zeby wyciagnac pompe z baku to musze podnosic auto(podjazd) czy da sie od gory przez bagaznik? sruby nie chca puscic:(
zakladam ze sitko zatkal jakis paproch czy dobrze mysle?
-
Zdejmij przewód paliwowy z wtrysku i włóż go do jakiejś butelki.
Podczas kręcenia powinno dość mocno sikać paliwo.
Jeżeli nie sika, to albo pompa jest martwa (zatarła się/spaliła) przez za małą ilość benzyny w baku. (jest chłodzona i smarowana benzyną)
albo zapowietrzyłeś układ, i wtedy wystarczy zaciągnąć paliwo przez wężyk ustami :)
Żeby wymontować pompę WSKAZANE JEST zdjąć bak, od góry się do niej nie dostaniesz.
Można to zrobić, opuszczając bak lekko ale wtedy dostęp jest średni i możesz pourywać śruby.
-
przesylam fotki jak to wyglada u mnie
http://www.aukcjoner.pl/gallery/002603479-.html#I1
zdjecie 1 i 2 to te sruby ktore chce odkrecic zeby sie dostac do pompy w bagazniku wiec nie ma to sensu od gory jak rozumiem?
zdjecie 3 i 4 to te wezyki pod maska silnika gorny i dolny ktore odczepilem
przy przekrecaniu kluczyka z zadnego nie leci benzyna czy to te mam przedmuchiwac?
-
Zdejmij wężyk z wtrysku, z samego urządzenia wtryskowego.
patrząc na wtrysk od przodu samochodu, dochodzi do niego od filtra paliwa wąż paliwowy.
Ten wąż przy wtrysku zdejmujesz, i wkładasz do butelki.
Przy kręceniu ma z niego sikać benzyna. Jeśli tak nie jest, spróbuj zaciągnąć paliwo z baku ustami, jeśli ci się to uda wtedy jeszcze raz zobacz czy przy kręceniu będzie leciało samo.
jeśli nie... sprawdź czy do pompy dochodzi napięcie.. jeśli dochodzi, a mimo to paliwo nie leci.... na 99% umarła pompa paliwa. Ale:
- mogły się w środku urwać przewody
- mogło się zabić sitko przy pompie
- mógł pęknąć przewód elastyczny łączący wyjście pompy z koszem pompy paliwa.