FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Czerwiec 04, 2010, 18:47:51 pm
-
Konkretnie to jak to wysterować ? Wiem jak podłączyć do szyb itd. Ale jest 3 pinowe gniazdo do którego na bank trzeba doprowadzić sygnał masy lub plusa po zamknięciu auta z pilota.
Nie mam instrukcji.
Za chwilę wrzucę fotki bo to orginalny chyba moduł domykania szyb z poldolota. Z poldka go wydarłem i działał ale nie mam do niego instrukcji.
Mój sterownik centralnego zamka po zamknięciu podaje na jednym z przewodów sygnał masy przez 26 sekund.
-
Oryginalny z poldolota? wybacz, ale pierwsze slysze. Bankowo podajesz mu masę na to wejście, i wtedy domyka szyby - albo odpowiedziales sam sobie, albo ja chcialbym pomoc ale problemu nie rozumiem;)
-
Nie zrozumieliśmy się.
Jest w nim 3 pin gniazdko.
Na ktorys z pinów (albo więcej niż jeden) trzeba podać sygnał, albo masy, albo plusa.
Pytanie jaki sygnal i na który pin ?
Właśnie wrzucają się fotki na serwerek, za kilka chwil wrzuce na forum.
[ Dodano: 2010-06-04, 19:45 ]
Już są:
Opis przewodów :
Czerwony - Zasilanie +12V - Było podłączone pod stały plus do zapalniczki, Bezpiecznik 15A
Czarny - Masa stała - było podłączone pod masę zapalniczki
Biało-Zielony oraz Biało-niebieski - podłączone równolegle do silnika szyby lewej
Zielony oraz Niebieski - podłączone równolegle do silnika szyby prawej.
Dodatkowo to 3 pinowe gniazdko. I teraz na który pin podać jaki sygnał ?
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9446.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9447.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9449.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9450.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9451.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9452.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9453.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9454.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9455.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9456.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9457.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9458.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9459.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9460.jpg)
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_9461.jpg)
Jest także antenka, więc pewnie był do tego osobny pilot do sterowania szybami :)
Wyjęte z podlka w którym było chyba wszystko z wyjątkiem klimy i podgrzewanych foteli.
Tyle elektryki jeszcze w żadnym poldku nie widziałem tyle kabli, kostek i tajemniczych skrzynek.
-
Ufo jakieś:) i nic do tego gniazdka podpiete nie bylo? wrzuc to na elektrode, moze tam ktos skojarzy co to za model.
-
Ze sterownika mam tylko jeden przewód który po zamknięciu auta pilotem podaje sygnał masy przez 26 sekund.
Jak sprawdzić bezpiecznie (żęby nie spalić modułu) na który z pinów trzeba podać masę ?
Bo ja widzę to tak:
Podpinam moduł do zasilania.
Do przewodów sterujących silnikami podłączam żarówke.
dotykam masą po kolei do pinów na których nie ma plusa. Żarówka powinna zaświecić ?
Chyba że odwrotnie, zamiast masą dotykam plusem do pinów na których nie ma masy ?
-
Spróbuj najpierw dotknąć tych pinów woltomierzem - drugą końcówką do masy. Jesli bedzie 0, to chyba zwarcia nie zrobisz.
-
Musze zobaczyć czy na którymś z pinów nie ma czasem stałej masy albo plusa.
Ale nie mam miernika, a w robocie jestem :D
-
Zarowka;)
-
Najlepszy był by miernik, ale co poradzić... Ja bym sprawdzał przez jakiś delikatny (szybki 250mA?i) bezpiecznik - najmniejszy jaki masz pod ręką akurat. zawsze zmniejsza ryzyko spalenia. Poza tym środkowy pin wygląda na zdjęciu na nie używany (chyba ze od góry się z czymś łączy - nie widać).
-
Zapewne zielonym i bialo zielonym do silniczków, na to wejście na którym musi pojawić się plus zeby szyba szla do gory. Tylko tak na pałę łącząc to pewnie zrobi się zwarcie.
Może w stanie spoczynku tego urządzonka niebieski i biało niebieski są połączone odpowiednio z zielonym i bialo zielonym? Wtedy spróbowałbym wpiąć to ustrojstwo w szerek z przyciskami (wyjście z przycisku wpiąć do niebieskiego, a zielony do silniczka np lewego, i analogicznie te z białym do silniczka prawego).
-
Ja posiadam u siebie domykanie szyb ale nie oryginalne, ale opisze jak jest podłączone
zasilanie na stałe + i -
dodatkowo + po zapłonie, aby szyby się nie domykały po zamknięciu zamka przy pracującym silniku.
2 pary przewodów, do wpięcia się w przełączniki szyb
2 przewody sterujące - przewód 1 (masa do masy), przewód 2 (impuls z zamka (+)) lub przewód 1 (+12v na stałe), 2 przewód (impuls z zamka (-))
Może coś mój opis pomoże... :-)
Sprawdź czy w małej kostce nie masz na któryś podać plusa ze sterowaniem lub masy na sterowanie (jeden z nich zostanie wolny), a na trzeci + po zapłonie aby szyby się nie domykały po zamknięciu zamka podczas pracy silnika.
-
Jednym slowem - zgadlem:)
-
Jednym slowem - zgadlem:)
Tak tylko odwrotnie.
-
- zielony z modułu do silniczka
- niebieski z modułu do przycisku
Dla szyby pasażera
- b.zielony z modułu do silniczka
- b.niebieski z modułu do przycisku
Tutaj napisales tak jak mowilem - zielone do silniczkow, niebieskie do przyciskow, a na rysunku dales odwrotnie.
-
Kurde... poryłem się... wybacz.
Ma być tak jak na rysunku :)
[ Dodano: 2010-06-06, 13:11 ]
Fajny bajer moduł posiada "wyczucie" i jak wyczuje duży pobór prądu na pierwszy kanale (czyli szyba doszła do końca) to przełącza się na drugi kanał.
-
a co z przewodem z zamka który podaje impuls zamknięcia i otwarcia bo na schemacie go nie widzę.
-
a co z przewodem z zamka który podaje impuls zamknięcia i otwarcia bo na schemacie go nie widzę.
Nie ma takiego przewodu.
Na zdjęciach zauważ proszę jest małe 3 pin gniazdko.
Sterownik centralnego zamka po naciśnięciu guzika zamknięcia na pilocie, podaje masę przez ok 25 sekund na jeden z dodatkowych przewodów.
(dodatkowych przewodów w mojej centralce jest 4 :
- dodatkowy sygnał masy przez 1 sek po naciśnięciu guzika na pilocie
- dodatkowy sygnał domykania szyb 25 sek po zamknięciu
- Dwa dodatkowe przewody które nie wiem do czego służą musiałbym zerknąć do instrukcji.
Przewód sygnałowy z centralki zamka (sygnał masy przez 25 sek.) podłączyłem (metodą prób i błędów) do środkowego pinu w tym małym 3pin gniazdku w module.
Po podaniu masy (nawet przez 1 sek) moduł zaczyna zamykać pierwszą szybę, a po wykryciu zwiększonego poboru prądu (szyba zamknięta) przełącza się na drugi kanał i zamyka drugą szybę do oporu.
-
Cholera, podjarales mnie na ten temat, musze sobie cos takiego kupic, albo spróbować złożyć;)
-
A ja mam pytanie. Czy dalo by radę podłączyć taki moduł domykania szyb pod centralkę alarmową "Skorpion 2000A"? Pilot od tej centralki posiasa tylko jeden przycisk, który otwiera i zamyka auto.
Schemat wychodzących kabli z centralki i opis funkcji jest na tej stronie jak by coś http://www.instrukcje.mastertrade.pl/alarmy/z1m.pdf
Jeszcze nie posiadam modułu domykania bo chce się dowiedzieć czy to wszystko razem będzie współgrać.
[ Dodano: 14 Sie 2010 13:07 ]
A i jeszcze jedno: Jaki moduł byście polecili (4 kanałowy) z tego co można kupić przez allegro
-
Mysle ze sie da, kwestia podłączenia modułu pod wyjście na centralny zamek,albo do samek instalacji centrala. Ja kupiłem taki http://allegro.pl/item1065460929_1065460929.html i jestem zadowolony.