FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: jarzy w Czerwiec 15, 2010, 07:49:04 am

Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: jarzy w Czerwiec 15, 2010, 07:49:04 am
Witam,
coraz trudniej o gaźnikowe silniki, więc przymierzam się do zakupu monowtrysku i zrobienia z niego gaźnikowca.
Teraz pytanie:
czy jesteście w stanie na podst. zdjęcia określić, czy ten silnik:

silnik (http://allegro.pl/item1082486431_silnik_polonez_1_6_gli_gwarancja.html)

da się zrobić na gaźnik?
Nie chodzi mi o kolektor i gaźnik, bo to założę od swojego, ale o napędy pompy paliwa i aparatu zapłonowego. Jest tu niby klapka ze śrubkami i pompka podejdzie,  ale teoretycznie jeśli ktoś mógł np zmienić wałek i napędu nie będzie? No i co z aparatem zapłonowym? Można to jakoś sprawdzić? Może rocznikowo to się jakoś zmieniało?
Tytuł: Re: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Czerwiec 15, 2010, 08:58:52 am
Cytat: "jarzy"
jeśli ktoś mógł np zmienić wałek i napędu nie będzie?

Jeżeli nie ma zębatki przy wałku rozrządu, jest to równoznaczne z brakiem napędu pompy oleju, a taki silnik raczej nie pochodzi :D . W GSI zębatka jest (bo być musi)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Nikita w Czerwiec 15, 2010, 09:41:43 am
tak jak przedmowcy mowia musi byc zebatka i jak odkrecisz zaslepke to wyciagniesz takie cudenko ktore dociska do zaslepki caly trzpien pompy i jak to wyciagniesz to wsadzasz aparat zaplonowy i dziala :D
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 15, 2010, 22:32:26 pm
ale tu jest pytanie czy wałek ma krzywkę do napędu pompy paliwa. (ja nie wiem)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 16, 2010, 11:56:38 am
kazdy walek oprocz walka H ma krzywke do napedu pompy paliwa
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Lipiec 07, 2010, 17:01:45 pm
Po poprzednim aucie które pięknie rwało asfalt i skutecznie tępiło golfiarzy po przesiadce do poloneza czuję niedosyt :( Gaznikowiec na papierze wygląda ładnie a jak jest w praktyce czy różnica jest wyrazna w porównaniu do Abimexa i czy warta zachodu,bo zastanawiam się nad całym silniczkiem GLE.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: bisz w Sierpień 10, 2010, 09:25:45 am
Kazdy silnik OHV oprocz plusow mozna przerobic na gaznik tak jak w orginale-gazniku. W plusach (czyli silniki od 98 roku wzwyz chyba) tylko nie ma napedu pompy bo jest dziura w bloku zalana. Ja mam plusa u siebie, a pompe paliwa elektryczną (obecnie nie mam bo mi sie popsula:P). Polecam dorwac silnik od jakiegos plusa, To rozwiazanie polecam bo plusy maja hydroregulatory  i odpada ci luz zaworowy dlatego jest wiele cichszy od nie-plusowych silników OHV

możesz posłuchać :
http://www.youtube.com/watch?v=PbEw5XunH98 (http://www.youtube.com/watch?v=PbEw5XunH98)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Sierpień 10, 2010, 11:02:03 am
Kupujac silnik z plusa, jest większe prawdopodobieństwo trafic jakis niewyekspolatowany egzemplarz, tylko nie podejdzie mechaniczna pompa paliwa, wszytskie plusy nie maja krzywki do napędu mechanicznej pompy a otówr w bloku jest zalany, ale to nie jest wielki problem bo mozna elektryczą załozyc.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 10, 2010, 11:40:51 am
Nie wiem gdzie jest zalany, ale w moim Plusie jest taka sama przykrywka na dwie śrubki jak w Abimexie. Jeszcze nie zaglądałem czy tam jest krzywka ale zajrzę z ciekawości. :)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: fafik w Sierpień 10, 2010, 11:46:30 am
Grzech a nie pomylilo ci sie z zaslepka pod aparat zaplonowy? Mi sie wydaje ze tylko tyle tam jest.  Zaraz nawet zejde do garazu i zdjecie zrobie, bo akurat ohv na ziemi lezy.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Sierpień 10, 2010, 17:28:57 pm
Cytat: "Grzech#1938"
w tym miejscu przykręcony jest wspornik na którym znajduje się moduł od zapłonu.
a pod tym wspornikiem niema otworu, jest zalany, krzywki na wałku tez raczej niema.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 10, 2010, 17:36:33 pm
Zawsze można kupić pompkę elektryczną dedykowaną do gaźnika :)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: bisz w Sierpień 10, 2010, 18:08:48 pm
w GSi tak samo jak z każdym innym plusem, tylko rozstaw szpilek od kolektora ssącego w głowicy jest troche inny przez wtryskiwacze, także trzeba by nagwintować nowe albo coś pospawać. Poza tym głowica jest troche staranniej obrobiona niż w innych
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 10, 2010, 20:09:51 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Zawsze można kupić pompkę elektryczną dedykowaną do gaźnika :)

No cóż. Wolałbym jednak mieć mechaniczną prawdę mówiąc. Niedobrze... :?
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Sierpień 11, 2010, 23:27:48 pm
Fakt GSI najlepiej trzyma parametry ale dochodzi jeszcze zabawa z elektryką stacyjka czy jakośc tak :?:Żeby zrobić na gazniku to trzeba troszkę zabawy z kolektorem dolotowym jak pamiętam
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 11, 2010, 23:32:28 pm
Głowicy z GSI można też szukać w GLI i wtedy problem szpilek odpada.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: OLO w Sierpień 12, 2010, 00:19:41 am
powodzenia w poszukiwaniach. Sa inne.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: utek w Sierpień 12, 2010, 22:59:06 pm
Jutro będziesz miał foto.


(http://images38.fotosik.pl/321/80e550326a872afem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=80e550326a872afe)
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: fafik w Sierpień 15, 2010, 23:35:18 pm
radzio_1991,  ale chyba mowa byla o GLI a nie GSI. W GLI nie ma tam modulu chyba ze w boschu bo takowego nie widzialem.
Tytuł: silnik gli --->gaźnik
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 16, 2010, 00:15:50 am
W GLI w Boschu jest tam moduł.