FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Puro w Czerwiec 15, 2010, 14:10:47 pm
-
Panowie wycieka mi plyn z GLI 1,6. Mianowicie jadac ostatnio zauwazylem ze dymi sie z pod maski, otwieram i plynu w zbiorniku wyrownawczym a co za tym idzie w ukladzie chlodzenia brak. Pierwsza mysl dolac borygo i jakos dojade ale...... gdy zaczalem dolewac do zbiornika borygo to zauwazylem ze plyn wycieka mi z silnika, tzn. przy korpusie silnika w tylniej czesci powinna byc taka (podobno aluminiowa zaslepka) a w moim przypadku brakuje jej. Jak pojechalem do mechnikora to mi powiedzial ze ostatni raz cos takiego robil 10lat temu ze niedostane nigdzie takiej zaslepki i ze niemozliwe jest zeby to sie wykrecilo same. Prosze o podpowiedz gdzie mozna taka zaslepke zakupic i czy konieczne jest sciaganie glowicy zeby ta czesc wstawic gdyz tak mi mowil ten mechanikor.
PS. Jestem totalnym laikiem jesli chodzi o mechanike dlatego takie a nie inne pytania.
-
przegnił brok (zaślepka) w głowicy, albo w bloku. jak aluminiowa to pewnie w głowicy. możesz popytać w okolicznych sklepach, ale raczej tego nie dostaniesz, więc pozostaje wycieczka na szrot i wykręcenie używki w dobrym stanie. z wyglądu podobne to do korka oleju, tylko mniejsze i z alu.
co do wymiany, to faktycznie dostęp słaby, ale jak już wyjmować to chyba lepiej silnik, nie trzeba będzie planować głowicy i wymieniać uszczelki pod nią.
-
A jaka srednice powinna miec ta zaslepka? Ja zmierzylem 27mm srednice zewnetrzna. Genralnie to chcialbym to zrobic we wlasnym zakresie czyli bez wyciagania silnika a tym bardziej bez bawienia sie z glowica bo to tylko koszta. Wiem ze tam strasznie malo miejsca ale wydaje mi sie ze mozliwe jest dokrecenie tego na miejscu. Domyslam sie ze zaslepka pewnie na imbusy jesli tak to na jaki?
-
byłem, zobaczyłem, zmierzyłem. :mrgreen: zaślepka ma śr. ok. 28mm i jest na imbus 14mm.
-
chłopaki mam problem bo płyn mi cieknie po nagrzaniu silnika z czegoś takiego :
http://www.przeklej.pl/plik/20110117-jpg-00268o7fn03p
http://www.przeklej.pl/plik/20110117-001-jpg-00268o7pk5a5
Co to jest i jak mogę to naprawić.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Jest to zawór nagrzewnicy. Naprawić to się raczej tego nie da. Będziesz musiał kupić nowy.
-
Nie raczej tylko na pewno się nie da naprawić. Czas na wymianę. :)
-
dzięki za szybką odpowiedź początkowo myślałem że to termostat ale się myliłem. Jeszcze raz wielkie dzięki
-
Na zimę nie wymieniaj :) zastąp go miedzianym kolankiem o odpowiedniej średnicy.
-
Też mam z tym mały problem, przez 160 km się na szczęście nie zagotował, ale uszedł płyn i wygląda to tak:
Autko postało godzinkę i była leciutka wilgoć pod chłodnicą
(http://images50.fotosik.pl/713/a434713e3989f89bm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a434713e3989f89b.html)
Następnie odpaliłem, wsiadłem, przejechałem po podwórku kilkanaście metrów, pochodził ok minutę, zgasiłem i już mam taką małą kałużę:
(http://images38.fotosik.pl/705/1837efdb333dcfbem.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1837efdb333dcfbe.html)
Jako że dopiero dziś rozpocząłem przygodę z Polonezami to jestem w mechanice tych aut świeży, a może to się zdarza przy tych chłodnicach i macie jakiś patent.
W razie co z wymianą chłodnicy problemu nie będzie, droga nie jest a auto ma jeździć :)
Poradzcie
-
Sprawdź może czy górny gruby wąż od chłodnicy siedzi poprawnie, to znaczy czy nie ma wolnych przestrzeni między wężem a tym na co jest nakładany.
-
Po dłuższej nieobecności miałem chwilkę i obejrzałem konkretniej tą chłodnicę - jest popękana na łączeniu wymiennika ciepła z zbiornikami bocznymi i cieknie od góry do dołu, a kiedy ściśnie się właśnie ten "gruby wąż" widać jak wycieka :)
Wymiana w przyszłym tygodniu :)