FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Padi w Czerwiec 19, 2010, 23:06:35 pm

Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 19, 2010, 23:06:35 pm
witam...

Jak w temacie jaka jest kolejność cylindrów na kopułce (1243)???

Czy znak na kopułce ma być na dole czy na górze??? (montaż nowej kopułki)
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 19, 2010, 23:14:11 pm
Wykręć pierwszą świecę.
Obracaj wałem aż pierwszy cylinder będzie w GMP.
Zobacz na gdzie jest wtedy palec aparatu.
Załóż kopułkę.
Miejsce gdzie jest palec będzie "pierwszym cylindrem"
Na przeciwko masz czwarty...
Po lewej drugi na przeciwko trzeci.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 19, 2010, 23:31:04 pm
Cytat: "Stingerek"
Wykręć pierwszą świecę.
Obracaj wałem aż pierwszy cylinder będzie w GMP.
Zobacz na gdzie jest wtedy palec aparatu.
Załóż kopułkę.
Miejsce gdzie jest palec będzie "pierwszym cylindrem"
Na przeciwko masz czwarty...
Po lewej drugi na przeciwko trzeci.


Czyli 1243 lub 1342...

Dzięki za info
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 20, 2010, 00:04:17 am
Najlepiej wykręcić wszsytkie świece i sprawdzać po kolei żeby uniknąc problemów.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 00:23:29 am
Cytat: "Stingerek"
Najlepiej wykręcić wszsytkie świece i sprawdzać po kolei żeby uniknąc problemów.


Bez przesady tłoki chodzą parami 1 z 4 i 2 z 3

1342 będzie lepszym rozwiązaniem ( rozłożenie siły na wale )
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Czerwiec 20, 2010, 08:06:39 am
Zdecydowana większość czterocylindrowych silników rzędowych posiada kolejność zapłonów 1-3-4-2. Dla ciekawości dodam, że silniki samochodów Warszawa, Żuk, Nysa posiadały kolejność zapłonów 1-2-4-3.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: polofix w Czerwiec 20, 2010, 11:11:26 am
kopulka pasuje tylko w jedna strone.odwrotnie jej nie zalozysz
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 20, 2010, 12:18:23 pm
Kopułka tak... ale przewody już nie ;)
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Czerwiec 20, 2010, 17:06:45 pm
Patrząc od czoła silnika w Polonezie 1.4, najwyżej położony "cycek" od kopułki aparatu rozdzielczego należy połączyć ze świecą pierwszego cylindra. Następną, licząc w prawo (patrząc od czoła silnika, kręci się on w prawo), ze świecą 3 cylindra, kolejną, licząc w prawo, ze świecą czwartego cylindra i ostatnią, ze świecą drugiego gara.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 18:31:21 pm
to ja już zgłupiałem, ale jest kopułka i taki plastik przed kopułką... kopułkę mogę zamontować na znak lub obrócić o 180 stopni (też pasuje) ale co najlepsze...

silnik pracował do wczoraj...

dzisiaj przerywał na 2 3 cylindry ale było słychać jak iskra w kopułce wali jak szalona na opak... dzisiaj popadał deszcz i w połowie drogi do domu, przerywającą pracą padł, zero odzewu, aby chciał zapalić... iskra jest paliwo jest a on nic...

Co jest odpowiedzialne za sterowanie cewką, aby dawała iskrę w takim, a nie innym momencie??? Bo chyba tutaj jest wina.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 20, 2010, 18:35:38 pm
CPWK
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 18:47:11 pm
jak się objawia jego uszkodzenie... po prostu pada czy jakieś inne objawy występują?
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 20, 2010, 18:59:56 pm
obrotomierz wariuje, dzięki sygnałom z CPWK komp steruje też wtryskami - je też by wyłączało i nie dostawałby paliwa. Sprawdź czy opornik w palcu ma odpowiednią rezystancje. kolejność zapłonów to 1-3-4-2. a kopułka od spodu powinna mieć nacięcie. Mi się wydawało, że nie da rady jej odwrotnie założyć...
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: krecik71 w Czerwiec 20, 2010, 19:04:27 pm
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=215449#215449

Cytuj (zaznaczone)
Mi się wydawało, że nie da rady jej odwrotnie założyć...


No ja ostatnimi czasy też walczyłem z kopułką i też nie widzę możliwość złego jej zamontowania.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 19:55:56 pm
Z obrotkiem nic się nie działo, nawet przy 4 tyś jak pracował nie na wszystkie gary, pojawia się tylko charakterystyczne strzelanie w kopułce, po jej zdjęciu i obejrzeniu widać jej końcówkę.... palca jedynie nie mogę zdjąć, posiada on jakieś zabezpieczenie czy tylko na wcisk wchodzi bo ciągnę a on ani drgnie
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: polofix w Czerwiec 20, 2010, 20:20:49 pm
kopulke da sie obrocic o 180 st ale z tego co pamietam to przykrecisz najwyzej jedna srubke,druga napewno nie bedzie pasowala. dodam ze na kopulce nie ma oznaczen kolejnosci iskry tylko kolejnosc cylindra. moze ktos ma inaczej ale ja taka kopulke mialem i nie wiem czy to byl oryginal.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 20:35:44 pm
A czy pod kopułką macie jeszcze taki listek plastiku??? Bo na alledrogo są kopułki ale bez tego plastika, chyba że u mnie jest on zbędny a przez to palec lata za daleko od styków kopułki?!?


Jutro wymieniam: Kopułka, palec, przewody, świece, mam nadzieje że prychanie mu ustąpi chyba że jest ktoś z Lublina chętny pomóc w podmiance (próba) aby nie wydawać za dużo kaski!
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: graczol1 w Czerwiec 20, 2010, 20:55:59 pm
palec jest przykręcony śrubą chyba na klucz 7.
Cytat: "Padi"
taki listek plastiku
ten listek zostawiasz ze starego zestawu.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 20, 2010, 21:11:13 pm
oki dzięki za info... jutro wymiana podzespołów zapłonu, jak coś to będę pytał dalej....

Pozdrawiam
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 21, 2010, 09:06:10 am
Cytat: "graczol1"
palec jest przykręcony śrubą chyba na klucz 7.
8 raczej...
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 21, 2010, 18:31:18 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "graczol1"
palec jest przykręcony śrubą chyba na klucz 7.
8 raczej...


mniejsza w tym... na dzień dzisiejszy nawet nie chce gadać, ni słychu aby chciał zapalić.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: polofix w Czerwiec 21, 2010, 19:17:36 pm
klucz 7 na 100%.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 21, 2010, 19:28:11 pm
Jak to jest... paliwo jest, iskra jest, wtryski się otwierają, a jak zgasł tak nie pali
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Czerwiec 21, 2010, 21:04:29 pm
Sprawdź, czy jednak dobrze masz kolejność przewodów zapłonowych pomiędzy kopułką, a świecami. Potem sprawdź, czy masz iskry na świecach. Jeśli nie będzie, to kopułka i palec do sprawdzenia - szczotka centralna kopułki i opornik palca. Wyczyść też jego półksiężyc (ja robię to pilniczkiem do paznokci).

Sprawdź też właściwe zgranie rozrządu oraz czy silnik ma sprężanie właściwe (co najmniej 1 MPa - 10 barów).

Jeśli jest paliwo, wtryski cykają, rozrząd jest OK, silnik ma choć średnie sprężanie, to jeśli czujnik położenia wału jest OK, to silnik musi zapalić.

Acha - sprawdź wężyk podciśnienia, idący do kompa oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Tytuł: Zapłon Rover
Wiadomość wysłana przez: Padi w Czerwiec 21, 2010, 22:11:35 pm
Cytat: "oprawca_1978"
Sprawdź, czy jednak dobrze masz kolejność przewodów zapłonowych pomiędzy kopułką, a świecami. Potem sprawdź, czy masz iskry na świecach. Jeśli nie będzie, to kopułka i palec do sprawdzenia - szczotka centralna kopułki i opornik palca. Wyczyść też jego półksiężyc (ja robię to pilniczkiem do paznokci).

Sprawdź też właściwe zgranie rozrządu oraz czy silnik ma sprężanie właściwe (co najmniej 1 MPa - 10 barów).

Jeśli jest paliwo, wtryski cykają, rozrząd jest OK, silnik ma choć średnie sprężanie, to jeśli czujnik położenia wału jest OK, to silnik musi zapalić.

Acha - sprawdź wężyk podciśnienia, idący do kompa oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej.


Kolejności przewodów nikt nie przestawił (palił, a nie pali)
Iskra jest
rozrząd OK!
Czujnika CPWK na podmianę nie posiadam...

[ Dodano: 22 Cze 2010 19:41 ]
Up:

co najciekawsze...

dzisiaj rozczepiłem wszystkie przewody zapłonowe ze świec i z kopułki...

podłączyłem je w tej samej konfiguracji.... i co???

pali!!! dosłownie na cyknięcie kluczykiem!!!

Wnioski:

uszkodzony moim zdaniem jest główny przewód od cewki do kopułki lub ogólne z użycie przewodów zapłonowych.

A jak wy sądzicie???