FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 21, 2010, 13:14:36 pm
-
Witam.
Szybkie pytanie. Czy gumki końcówek układu kierowniczego występują jako część zamienna. Jak narazie końcówki mam sprawne ale gumki niekoniecznie. Wiadomo jak dostanie się piach i woda to będzie po końcówkach. Da się temu jakoś zaradzić??
Dzwoniłem do kilku sklepów w mojej okolicy i takie gumki nie występuję.
Pozdrawiam
Bocian_s
-
Nigdy nie słyszałem żeby występowały jako część zamienna. Niemniej na ogół jak gumka już poszła to końcówka też jest już "w drodze"... :roll:
-
Na wciskaj tam smaru grafitowego.
-
Na wciskaj tam smaru grafitowego.
Ale i tak przydało by się to jakoś zabezpieczyć.
Tak jak Grzech#1938 napisał również nie spotkałem się z tą gumką osobno.
Będziesz musiał kupić końcówki drążków nowe.
-
Jak narazie końcówki mam sprawne ale gumki niekoniecznie
Spróbuj zabezpieczyć gumy[osłony] bitexem w aerozolu.Ja tak robię od 20 lat , i od tamtej pory nie miałem problemu z układem kierowniczym,w swoich Poldkach.Chyba przez ten czas to dopiero 2 razy wymieniałem końcówki.Ostatnio to było chyba 13 lat temu.Powiem ,że co roku konserwuję osłony,i drążki układu kierowniczego bitexem,i tak jak wspomniałem,mam zero problemów. :wink:
-
ja ostatnio jedną gumkę załatałem czarnym silikonem silnikowym - tym co w roverku uszczelnia się blaszane osłonki dzwona - i nawet dość ładnie się trzyma.
-
Spróbuj zabezpieczyć gumy[osłony] bitexem w aerozolu
Tyle że najpierw trzeba je mieć bo to co u mnie jest to już dawno straciło swoje właściwości...
[ Dodano: 2010-06-21, 23:13 ]
A co powiecie na takie coś??
http://www.allegro.pl/item1055515770_oslona_koncowki_drazka_fiat_126p_800655.html
-
gumki są częścią zamienną choć coraz trudniej je dostać. mnie też zdechła, kupiłem końcówką rzemieślniczą i przełożyłem gumkę.
-
A co powiecie na takie coś??
http://www.allegro.pl/ite...26p_800655.html
mam końcówki od fiata 126p, a na nich właśnie takie gumy. gumy te są twardsze od tych które są w zamiennikach rzemieślniczych do poldka. niestety te od 126p różnią się średnicą stożka, który wchodzi w ramię zwrotnicy, a metalowy pierściń ma mniejszą średnicę niż w polonezie i w końcówce malucha wchodzi on na wcisk, a w polonezie guma jest zabezpiechona drutem (sprężynką).
moim zdaniem nie wejdzie z powodu wymiarów.
-
Kapitan, dobrze wiedzieć. Nie będę kupował w ciemno a potem się wqrzał.
-
Tyle że najpierw trzeba je mieć bo to co u mnie jest to już dawno straciło swoje właściwości...
Szkoda bo ten mój patent ,to naprawdę dobry ,i sprawdzony w 100 %. :wink:
-
A czy musi być koniecznie bitex w szpreju czy może być np bitgum z pędzla??
-
Lepszy jest w spryaju.Bo lepiej uszczelni,miejsce między łączeniem ,osłony z korpusem drążka.A tak na marginesie.Jak już byś robił konserwację,osłon,oraz drążków,to pryśnij bitexem na tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu[po uprzednim z grubsza oczyszczeniu],oraz samo zawieszenie.Powtarzaj tak co roku,i na pewno ,będziesz miał spokój z zawieszeniem.Tak jak ja mam od 10 lat,kiedy kupiłem drugiego Poloneza.Zero problemów.Jednak,jeden warunek musi być spełniony.Żeby zawieszenie,i układ kierowniczy,były w co najmniej w dobrym stanie.Bo rozklekotanego niema sensu zabezpieczać. :D
[ Dodano: 23 Cze 2010 15:37 ]
Bitex,jest przez mnie sprawdzonym konserwantem.Stosuję go od 20 lat ,i nigdy się na nim nie zawiodłem.
-
Mardas#1946, Mógłbyś opisać w dziale ptk classik swój patent na zakonserwowanie zawieszenia tak ku potomności bo ten temat ma wyparować. W temacie z patentami z dawnych lat.
A może przeniosę go do zawieszenia :| ...
-
Mardas#1946, Mógłbyś opisać w dziale ptk classik swój patent na zakonserwowanie zawieszenia tak ku potomności bo ten temat ma wyparować. W temacie z patentami z dawnych lat.
Dobra zrobię to. :D
-
Dzięki. Z pewnością skorzystam przy następnej nadarzającej się okazji.
-
Tez mam ten ból, na tymczasowe przedłużenie żywotności ja wykombinowałem patent z kawałka folii do pakowania palet np. ..taka w rulonach, wyciąłem paski ,owinąłem i na brzegach opaski,tam gdzie są te sprężynki, narazie siedzi tak 2 miechy i sie nie odwija nic....foto słabe
(http://images38.fotosik.pl/318/2800fa1c3b581deam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2800fa1c3b581dea)
[ Dodano: 05 Sie 2010 15:16 ]
A więc zastosowałem patent z bitexem w sprayu,tyle,ze na sworzniach wahaczy bo koncowki i tak do wymiany. Na oko wygląda to naprawdę nieźle, bitex mocno trzyma sie gumy, wyglada jakby sie z nią zrósł ;), nałożylem 2 warstwy z odstepem czasowym 1h, jak zakonserwuje?? zobaczymy ,na to trzeba czasu w koncu :)