FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: TKD w Czerwiec 29, 2010, 20:32:32 pm
-
Witam Poldomaniakow, niestety z problemem. Pacjent to Caro GSI z firmową instalacja LPG Bedini.
Auto jezdzi ale:
1) obrotomierz nie dziala. Jakis czas temu bywalo ze zaskakiwal i przez chwile bylo OK więc raczej nie umarł całkowicie.
2) Na wolnych obrotach nierowno chodzi, slabo jedzie w porownaniu do drugiego GSI ktorego mamy, duzo pali ;)
"Spinacz" wyrzuca błędy numer (opisy w/g info z forum)
12, ignorujemy - silnik nie pracuje
93 - uszkodzenie układu QDSM
17 - wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
85 - uszkodzony immobilizer
13 - czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału
Jakies sugestie od fachowców/praktyków od czego zacząć eliminacje w/w błędów? ;)
z góry dzięki,
Pzdr - Mariusz
-
Wykonałeś podstawowe czynności diagnostyczne ?
Kable, świece, bezpieczniki... Co jeszcze należy dopodstawowych czynności diagnostycznych?
Dodatkowo, wcześniej padł regulator napięcia i został wymieniony.
Jeżeli chodzi o sondę lambda wyczytałem w archiwum (matucha#1931) że w GSI powina być masa z sondy podpięta do ECM, to jest następne do sprawdzenia.
Zostają błędy wtryskiwaczy, QDSM, immobilizera.
Pzdr,
Mariusz
-
Immobilizer trzeba przetestować i zaprogramować zgodnie z opisem w książce Trzeciaka. Masz mam nadzieję czerwony kluczyk do stacyjki? Masz szczęście, że Twój jeździ... Mój to nic chce zapalić...
-
Nie. Odłączana pompa paliwa wywołuje inny błąd. Nie pamiętam teraz numerka.
-
jeżeli masz odłączaną pompę paliwa na LPG bedzię wywalać błąd 17
Jeśli jest dobrze podłączone, tak jak w moim artykule, to nie wywala 8)
-
Nie. Odłączana pompa paliwa wywołuje inny błąd. Nie pamiętam teraz numerka.
na bank 17 jeżeli jest odłączana cewka przekaźnika, błąd może się pojawiać też przy złej emulacji wtryskiwaczy
Jeśli jest dobrze podłączone, tak jak w moim artykule, to nie wywala 8)
dokładnie, Ty to rozwiązałeś profesjonalnie, też se tak kiedyś zrobie ale narazie mam w szeregu z wyłącznikiem bezwładnościowym i błąd jest ;D
-
Nie na bank. :mrgreen: Na bank to pokazuje kod 28 czyli za niskie napięcie na stykach przekaźnika pompy.
-
Tak się podepnę niczym lejek (laik znaczy się). Czy GSI diagnozuje się tak samo jak abisexa?? które to piny A i B w tym osławionym ALDL w poldku...
Przepraszam że pytam ale dopiero zaczynam przygodę z OHV a w roverku nie było błędów nigdy :mrgreen: .
-
Tak samo. Pod schowkiem musisz wygrzebać kostkę. Jest ona oznaczona i widać na niej, które to piny A i B zwierasz i jazda ;) stacyjkę przekręcasz i liczysz mrugnięcia kontrolki silnika