FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:27:03 am

Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:27:03 am
Wkładał ktoś maskę z Caro do C+? Czy wymiary, mocowania są takie same? Chcę to zrobić ponieważ
1. muszę zmienić maskę
2. chcę zwiększyć chłodzenie latem, chodzi mi dokładnie o maskę z Caro z wlotem powietrza
(http://img715.imageshack.us/img715/7843/1099640902.jpg)
Tylko pojawia się pytanie czy w C+ GSI wlot na masce będzie zwiększał chłodzenie silnika latem  :?:
Dodatkowo musiałbym w niej dorobić dysze spryskiwaczy.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Arti28 w Lipiec 06, 2010, 11:35:04 am
Maska na 100% podejdzie tylko ta na focie nie ma  przetłoczeń  pewnie jest z początków produkcji wąskiego caro  ale to taki detal  :wink:  chociaż poszukał bym z przetłoczeniem i z wlotem powietrza  :) co do chłodzenia zawsze coś tam z chłodzi
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:39:00 am
Ta na focie jest przykładowa. Dobrze, że będzie pasować, bedę szukał z przetłoczeniem i wlotem. Tylko teraz pozostaje pytanie czy wlot na masce w silniku GSI zwiększy chłodzenie latem?
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Arti28 w Lipiec 06, 2010, 11:41:52 am
Ten wlot służył w wąskim caro do czego innego nie wiem jak będzie w GSI  ale przecież pod czas jazdy powietrze będzie wpadać w ten wlot to na pewno   coś tam schłodzi  :)
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: RaVkrk w Lipiec 06, 2010, 11:47:46 am
Tylko nie polecam na deszcz  :D
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 06, 2010, 11:50:08 am
Przede wszystkim to woda będzie lecieć na silnik co wcale fajne nie jest i mu dobrze nie robi.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Lipiec 06, 2010, 11:50:21 am
w gsi nie radze tego robić  z racji dmuchania bezpośrednio przez takie przetłoczenie na kolektor ssący , mogą pojawić się wtedy przy wysprzęglaniu  podczas jazdy problemy z  odczytem MAP sensora z racji różnic temperatury co będzie skutkowało też zmianami podciśnienia w samym kolektorze.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:51:37 am
Ok, w takim razie pomysł odrzucony. Dzięki
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 06, 2010, 11:52:37 am
Silnik Ci się przegrzewa? Czemu chcesz w ten sposób poprawiać chłodzenie?
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:55:44 am
Silnik się nie przegrzewa, tylko przy temp. otoczenia 25-30º często włącza się wiatrak. Podczas "odpalania" wiatraka obciążany jest mocno akumulator co nie jest dla niego najlepsze i dlatego pomyślałem o dodatkowym "chłodzeniu silnika". Drugiego wiatraka nie wsadzę ponieważ mógłby od tego paść regulator napięcia nie mówiąc już o dużym poborze energii z aku.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 06, 2010, 13:19:40 pm
Włącza się na postoju czy w trakcie jazdy? Bo u mnie wiatrak włącza się wyłącznie na postoju i to po jakimś czasie.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Lipiec 06, 2010, 13:53:25 pm
Grzech#1938, a u mnie i w czasie jazdy powolnej(czytaj <70km/h)
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 06, 2010, 14:29:05 pm
Termostat się za późno otwiera?
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 15:40:21 pm
Włącza się często podczas jazdy gdy na zawnątrz jest ok 20º  i wyżej. Powietrze nie chłodzi go wystarczająco. Wiatrak włącza się przy 92º, schładza silnik do ok. 85º  i po paru minutach znów jest 92º  i znów chodzi wiatrak.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 06, 2010, 15:46:57 pm
Akurat maska z wlotem to średnio ten problem rozwiąże za to woda i różne śmieci (np liście z drzew) będą tamtędy pięknie lecieć do komory silnikowej. Są samochody które mają na masce kratki polepszające chłodzenie, ale te kratki służą odprowadzaniu powietrza, a nie jego wdmuchiwaniu i znajdują się na ogół z boku i w narożnikach maski.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 16:06:57 pm
Pomysł na maskę z wlotem w C+ już wcześniej został obalony. Ale w takim razie może jakieś sposób na polepszenie chłodzenia silnika w C+ GSI?
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Lipiec 06, 2010, 20:15:52 pm
bo to GSI
i tak ma
robiłem nawet z nudów kiedyś zależność czasu pracy wiatraka od temp  silnika
pierwsze włączenie wiatraka jest najkrótsze trwa ok 30 sek. potem 35sek potem 38 i tak do góry
pomiar przy temp  otoczenia 28 stopni,  temp płynu największa to 96 stopni  większej nie udało mi się osiągnąć   wtedy wiatrak chodził 2 min 10 sek. aż do 89 stopni wszystkie próby robione na postoju mam gdzieś wykres w excelu nawet.
Tytuł: Maska z Caro w C+?
Wiadomość wysłana przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 14, 2010, 00:37:58 am
Maska jest już zmieniona, taka sama jak była. A chłodzenie pozostawiam chłodnicy i wiatrom  :P Wspawam nowe "łapacze powietrza" kierujące powietrze na chłodnicę ponieważ mało z nich zostało.
Dzięki za pomoc  :D