FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:27:03 am
-
Wkładał ktoś maskę z Caro do C+? Czy wymiary, mocowania są takie same? Chcę to zrobić ponieważ
1. muszę zmienić maskę
2. chcę zwiększyć chłodzenie latem, chodzi mi dokładnie o maskę z Caro z wlotem powietrza
(http://img715.imageshack.us/img715/7843/1099640902.jpg)
Tylko pojawia się pytanie czy w C+ GSI wlot na masce będzie zwiększał chłodzenie silnika latem :?:
Dodatkowo musiałbym w niej dorobić dysze spryskiwaczy.
-
Maska na 100% podejdzie tylko ta na focie nie ma przetłoczeń pewnie jest z początków produkcji wąskiego caro ale to taki detal :wink: chociaż poszukał bym z przetłoczeniem i z wlotem powietrza :) co do chłodzenia zawsze coś tam z chłodzi
-
Ta na focie jest przykładowa. Dobrze, że będzie pasować, bedę szukał z przetłoczeniem i wlotem. Tylko teraz pozostaje pytanie czy wlot na masce w silniku GSI zwiększy chłodzenie latem?
-
Ten wlot służył w wąskim caro do czego innego nie wiem jak będzie w GSI ale przecież pod czas jazdy powietrze będzie wpadać w ten wlot to na pewno coś tam schłodzi :)
-
Tylko nie polecam na deszcz :D
-
Przede wszystkim to woda będzie lecieć na silnik co wcale fajne nie jest i mu dobrze nie robi.
-
w gsi nie radze tego robić z racji dmuchania bezpośrednio przez takie przetłoczenie na kolektor ssący , mogą pojawić się wtedy przy wysprzęglaniu podczas jazdy problemy z odczytem MAP sensora z racji różnic temperatury co będzie skutkowało też zmianami podciśnienia w samym kolektorze.
-
Ok, w takim razie pomysł odrzucony. Dzięki
-
Silnik Ci się przegrzewa? Czemu chcesz w ten sposób poprawiać chłodzenie?
-
Silnik się nie przegrzewa, tylko przy temp. otoczenia 25-30º często włącza się wiatrak. Podczas "odpalania" wiatraka obciążany jest mocno akumulator co nie jest dla niego najlepsze i dlatego pomyślałem o dodatkowym "chłodzeniu silnika". Drugiego wiatraka nie wsadzę ponieważ mógłby od tego paść regulator napięcia nie mówiąc już o dużym poborze energii z aku.
-
Włącza się na postoju czy w trakcie jazdy? Bo u mnie wiatrak włącza się wyłącznie na postoju i to po jakimś czasie.
-
Grzech#1938, a u mnie i w czasie jazdy powolnej(czytaj <70km/h)
-
Termostat się za późno otwiera?
-
Włącza się często podczas jazdy gdy na zawnątrz jest ok 20º i wyżej. Powietrze nie chłodzi go wystarczająco. Wiatrak włącza się przy 92º, schładza silnik do ok. 85º i po paru minutach znów jest 92º i znów chodzi wiatrak.
-
Akurat maska z wlotem to średnio ten problem rozwiąże za to woda i różne śmieci (np liście z drzew) będą tamtędy pięknie lecieć do komory silnikowej. Są samochody które mają na masce kratki polepszające chłodzenie, ale te kratki służą odprowadzaniu powietrza, a nie jego wdmuchiwaniu i znajdują się na ogół z boku i w narożnikach maski.
-
Pomysł na maskę z wlotem w C+ już wcześniej został obalony. Ale w takim razie może jakieś sposób na polepszenie chłodzenia silnika w C+ GSI?
-
bo to GSI
i tak ma
robiłem nawet z nudów kiedyś zależność czasu pracy wiatraka od temp silnika
pierwsze włączenie wiatraka jest najkrótsze trwa ok 30 sek. potem 35sek potem 38 i tak do góry
pomiar przy temp otoczenia 28 stopni, temp płynu największa to 96 stopni większej nie udało mi się osiągnąć wtedy wiatrak chodził 2 min 10 sek. aż do 89 stopni wszystkie próby robione na postoju mam gdzieś wykres w excelu nawet.
-
Maska jest już zmieniona, taka sama jak była. A chłodzenie pozostawiam chłodnicy i wiatrom :P Wspawam nowe "łapacze powietrza" kierujące powietrze na chłodnicę ponieważ mało z nich zostało.
Dzięki za pomoc :D