FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Lysy_Piotrus w Lipiec 06, 2010, 11:27:03 am
		
			
			- 
				Wkładał ktoś maskę z Caro do C+? Czy wymiary, mocowania są takie same? Chcę to zrobić ponieważ 
1. muszę zmienić maskę 
2. chcę zwiększyć chłodzenie latem, chodzi mi dokładnie o maskę z Caro z wlotem powietrza 
(http://img715.imageshack.us/img715/7843/1099640902.jpg) 
Tylko pojawia się pytanie czy w C+ GSI wlot na masce będzie zwiększał chłodzenie silnika latem  :?:
Dodatkowo musiałbym w niej dorobić dysze spryskiwaczy.
			 
			
			- 
				Maska na 100% podejdzie tylko ta na focie nie ma  przetłoczeń  pewnie jest z początków produkcji wąskiego caro  ale to taki detal  :wink:  chociaż poszukał bym z przetłoczeniem i z wlotem powietrza  :) co do chłodzenia zawsze coś tam z chłodzi
			
 
			
			- 
				Ta na focie jest przykładowa. Dobrze, że będzie pasować, bedę szukał z przetłoczeniem i wlotem. Tylko teraz pozostaje pytanie czy wlot na masce w silniku GSI zwiększy chłodzenie latem?
			
 
			
			- 
				Ten wlot służył w wąskim caro do czego innego nie wiem jak będzie w GSI  ale przecież pod czas jazdy powietrze będzie wpadać w ten wlot to na pewno   coś tam schłodzi  :)
			
 
			
			- 
				Tylko nie polecam na deszcz  :D
			
 
			
			- 
				Przede wszystkim to woda będzie lecieć na silnik co wcale fajne nie jest i mu dobrze nie robi.
			
 
			
			- 
				w gsi nie radze tego robić  z racji dmuchania bezpośrednio przez takie przetłoczenie na kolektor ssący , mogą pojawić się wtedy przy wysprzęglaniu  podczas jazdy problemy z  odczytem MAP sensora z racji różnic temperatury co będzie skutkowało też zmianami podciśnienia w samym kolektorze.
			
 
			
			- 
				Ok, w takim razie pomysł odrzucony. Dzięki
			
 
			
			- 
				Silnik Ci się przegrzewa? Czemu chcesz w ten sposób poprawiać chłodzenie?
			
 
			
			- 
				Silnik się nie przegrzewa, tylko przy temp. otoczenia 25-30º często włącza się wiatrak. Podczas "odpalania" wiatraka obciążany jest mocno akumulator co nie jest dla niego najlepsze i dlatego pomyślałem o dodatkowym "chłodzeniu silnika". Drugiego wiatraka nie wsadzę ponieważ mógłby od tego paść regulator napięcia nie mówiąc już o dużym poborze energii z aku.
			
 
			
			- 
				Włącza się na postoju czy w trakcie jazdy? Bo u mnie wiatrak włącza się wyłącznie na postoju i to po jakimś czasie.
			
 
			
			- 
				Grzech#1938, a u mnie i w czasie jazdy powolnej(czytaj <70km/h)
			
 
			
			- 
				Termostat się za późno otwiera?
			
 
			
			- 
				Włącza się często podczas jazdy gdy na zawnątrz jest ok 20º  i wyżej. Powietrze nie chłodzi go wystarczająco. Wiatrak włącza się przy 92º, schładza silnik do ok. 85º  i po paru minutach znów jest 92º  i znów chodzi wiatrak.
			
 
			
			- 
				Akurat maska z wlotem to średnio ten problem rozwiąże za to woda i różne śmieci (np liście z drzew) będą tamtędy pięknie lecieć do komory silnikowej. Są samochody które mają na masce kratki polepszające chłodzenie, ale te kratki służą odprowadzaniu powietrza, a nie jego wdmuchiwaniu i znajdują się na ogół z boku i w narożnikach maski.
			
 
			
			- 
				Pomysł na maskę z wlotem w C+ już wcześniej został obalony. Ale w takim razie może jakieś sposób na polepszenie chłodzenia silnika w C+ GSI?
			
 
			
			- 
				bo to GSI 
i tak ma
robiłem nawet z nudów kiedyś zależność czasu pracy wiatraka od temp  silnika
pierwsze włączenie wiatraka jest najkrótsze trwa ok 30 sek. potem 35sek potem 38 i tak do góry
pomiar przy temp  otoczenia 28 stopni,  temp płynu największa to 96 stopni  większej nie udało mi się osiągnąć   wtedy wiatrak chodził 2 min 10 sek. aż do 89 stopni wszystkie próby robione na postoju mam gdzieś wykres w excelu nawet.
			 
			
			- 
				Maska jest już zmieniona, taka sama jak była. A chłodzenie pozostawiam chłodnicy i wiatrom  :P Wspawam nowe "łapacze powietrza" kierujące powietrze na chłodnicę ponieważ mało z nich zostało.
Dzięki za pomoc  :D