FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Dawid91 w Lipiec 18, 2010, 11:04:25 am

Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 18, 2010, 11:04:25 am
kilka dni temu mój polonez się zepsuł  :( , nie odpalał ani na benzynie ani na lpg , po otworzeniu maski zobaczyłem ze z 1 i 3 świecy leci olej  :shock:  po podniesieniu pokrywy filtra powietrza , w gaźniku również zobaczyłem olej  :shock: . Samochód jest już zaholowany pod dom i czeka aż uzbieram kasę na naprawę  :wink: i właśnie tutaj mam pytanie , czy będzie konieczny remont silnika czy wystarczy większa naprawa , i właściwie co mu dolega ? podejrzewam padnięte pierścienie ( więc wymiana pierścieni i panewek ) plus przy okazji coś jeszcze co wyjdzie podczas rozbierania silnika ? Co o tym sądzicie ? jakie części będę musiał kupić ? i czy jest jakaś inna firma produkująca pierścienie do OHV-ki niż PRIMA LODZ ?
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 18, 2010, 11:27:07 am
Zacznijmy od tego czy przed awarią były jakies objawy. Czy samochód mial siłę, czy dymił? Nie napisałeś podstaw. Druga sprawa - olej przy świecach. Czy świece są zachlapane olejem na elektrodach od strony wnętrza cylindra, czy po prostu w gniazdach przy głowicy masz olej? Ile oleju jest w filtrze? Jest po prostu wilgotno czy masz tam szklankę? Trzecia sprawa - silnik chodził, a jak chciałeś go odpalić następnego dnia to już się nie dało? Iskra jest na świecach? W jakim stanie są kable WN, same świece, kopułka aparatu zapłonowego i zielony kabelek od modułu do aparatu?
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 18, 2010, 11:35:04 am
przed awarią jedynie słyszałem mocne ,,cykanie" z silnika , najprawdopodobniej zawory , w filtrze nie ma szklanki ale jest mocno zachlapane wszystko a olej zarówno na świecach od strony elektrody jak i we wnękach na świece. Samochodem pojechałem rano do pracy i wszystko było w jak największym porządku  :) po pracy już nie odpalił.. a z siłą to różnie bywało ale najgorzej nie jest. Kable są w porządku , mają 5 tyś przejechane , to samo zielony kabelek i świece , kopułki nie zmieniałem ale przebicia nie ma ( zmieniałem palec , wtedy sprawdzałem też kopułkę ) iskry nie ma , ale rozrusznik kręci

nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , ale samochód kilka dni wcześniej miał naprawiony układ paliwowy i jechałem na benzynie , wcześniej jeździł tylko i wyłącznie na lpg
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 18, 2010, 17:08:41 pm
Obstawiam moduł lub cewkę, skoro iskry nie ma, to nie ma żadnych szans na odpalenie.
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 18, 2010, 17:26:28 pm
Ale w takim razie skąd lejący się olej ?
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 18, 2010, 18:17:50 pm
Olej na świecach może mieć swój związek z nienajlepszą kondycją silnika. Olej w wyrobieniach na świece (z zewnątrz) może z kolei brać się ze złego stanu uszczelki pod pokrywą zaworów. Wymień (5 zł) i po sprawie. Jak nie ma iskry to jak już wspomniał Bartek, możesz mieć uwaloną cewkę lub moduł. Tylko uważaj - cewki masz dwie: jedna widoczna z zewnątrz, a druga w aparacie zapłonowym. Silnik sam w sobie nie pada tak nagle, żebyś nie mógł odpalić - no chyba że się coś urwie.
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 18, 2010, 19:10:27 pm
Swoją drogą olej na świecach wewnątrz może świadczyć po prostu o padniętych uszczelniaczach zaworowych :wink: nie ma co od razu dramatyzować.
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: zyzeq w Lipiec 18, 2010, 21:12:02 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Swoją drogą olej na świecach wewnątrz może świadczyć po prostu o padniętych uszczelniaczach zaworowych :wink: nie ma co od razu dramatyzować.


zgadza się u mnie tak było (twarde były uszczelniacze) po wymianie NIC oleju nie ubywa :]
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 18, 2010, 21:48:10 pm
uszczelka pod pokrywą zaworów była wymieniana jakieś pół roku temu bo ciekła właśnie  :wink: ale uszczelniaczy zaworowych nie robiłem , ponoć pasują jakieś od golfa i są lepsze jakościowo , wie ktoś coś na ten temat ? silnik przejechał ponad 151 tyś. bez remontu , ale może być w kiepskiej kondycji , było mocno słychać panewki , ale wlałem militec i trochę ucichły  :) miał też robioną próbe olejową i ciśnienie wynosi 6 atmosfer ( nie jestem pewien ale nominalnie powinien chyba 12 mieć ? )
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 19, 2010, 05:50:13 am
Pasują od Golfa III 1.6, rzeczywiście są lepszej jakości. Od wymiany do wymiany bez dolewek oleju.
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 20, 2010, 21:33:15 pm
wymieniłem moduł na inny który miałem w garażu , wyczyściłem świece i auto... JEŹDZI  :D
w najbliższym czasie zakupię też uszczelniacze z golfa  :)
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Lipiec 20, 2010, 21:53:58 pm
Cytat: "Dawid91"
wymieniłem moduł na inny który miałem w garażu , wyczyściłem świece i auto... JEŹDZI  :D
w najbliższym czasie zakupię też uszczelniacze z golfa  :)

No widzisz, a Ty już chciałeś silnik rozbierać :P
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 20, 2010, 23:18:11 pm
Tak czy siak ja bym zrobił pomiar ciśnienia w cylindrach, tak dla świętego spokoju :wink:
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Lipiec 20, 2010, 23:31:02 pm
Jak robisz uszczelniacze sprawdz odrazu i wymien zawory ! U mojego kolegi byly tak wyjarane ze nie dalo sie dotrzec i byla konieczna wymiana. Co ciekawe gniazda zaworowe byly w stanie idealnym, gaz tankuje na dobrej stacji bo taka ma najblizej domu i silnik nie mial za ubogo, uszczelniacze jak maja kilka lat to sa twarde jak kamien pewnie, do polda pasuja od golfa i kazde ktory ma zawory 8 mm, badz tez przygotowany ze moze byc peknietych kilka sprezyn  :roll:


Cytat: "Dawid91"
i czy jest jakaś inna firma produkująca pierścienie do OHV-ki niż PRIMA LODZ ?
Jest na pewno prime odpusc wytrzymuje okolo 60 tys chyba ze masz szczescie.... Dodatkowo pierscienie tej firmy sa za cienkie i odrazu maja duze luzy wiec olej bedzie ubywal dalej
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 21, 2010, 11:24:11 am
Jest, Goetze robie pierścienie do OHV.
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Lipiec 25, 2010, 13:36:58 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Jak robisz uszczelniacze sprawdz odrazu i wymien zawory !


ssące czy wydechowe ?
Tytuł: remont czy poważniejsza naprawa ?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 25, 2010, 21:30:09 pm
Wydechowe, te zawsze pierwsze klękają.