FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bogdan611 w Lipiec 18, 2010, 13:55:08 pm

Tytuł: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Lipiec 18, 2010, 13:55:08 pm
To że Polonez na gazniku jest mocniejszy od wtryskowego do wiadomo,myślę iść krok dalej i założyć pionowy gaznik  Weber 36 IDF(znany dobrze z Alfy 33)myślę wykorzystać rozwiercony kolektor z gaznikowca(najlepiej okrągły z Fiata),pompa paliwa z abimexa powinna dać radę(jak będzie za mocna to da się mechaniczną ew elektryczną nisko ciśnieniową)poziomego DCOE ze względu na brak miejsca nie biorę pod uwagę.Niezbędnik typu planowanie głowicy kolektor GSI lekkie koło  czy aparat zapłonowy to swoją drogą.Cel to 90-95km mocy faktycznej(cudów z OHV się nie spodziewam).
Tytuł: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 18, 2010, 21:40:46 pm
Jeśli masz auto z 96 roku, to się spodziewaj problemów na każdym przeglądzie technicznym. Jeśli chcesz podnieść moc Abimexa, to dużo łatwiej jest mu dać kolektor od GSI i postarać się o Chip-tuning.
Tytuł: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Lipiec 19, 2010, 00:39:53 am
Wiem że rover bardziej rozwojowy,ale jak bym miał już pakować to chociaż 1.6 bo 1.4 nie ma w ogóle  dołu a żeby wrzucić Forda to nie mam zaplecza.Ale jestem na razie zdania że Polonez z OHV ma swój klimat i że najprostsze rozwiązania są najlepsze
Tytuł: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Lipiec 19, 2010, 16:49:15 pm
Nikt tu nie mówi o 100KM+ na swapa trzeba miec kase ito nie małą, taniej mozna ohv dłubnac, zwłaszcza jesli kolega zrobiłby wszystko sam, te 90-95KM bez problemu mozna wycisnąc i sporo poprawic osiagi bez drastycznego spadku trwałosci, ja jak najbardzije popieram projkekt tylko  z badaniami faktycznie moga byc kłopoty.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Luty 08, 2011, 14:38:53 pm
Odgrzebuje denata ,ostatnio napotkałem na allegro Fiata OHV na dwóch gaźnikach,i czytałem ostatnio o prototypie PF125p Coupe w którym było OHV na gaźnikach
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 08, 2011, 18:01:11 pm
Fiat 125p coupe miał dwa gaźniki, najprawdopodobniej WEBERy, nie wiem jakie modele, polecam artykuł o tym pojeździe w AUTOMOBILIŚCIE nr 2/2011.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Luty 08, 2011, 23:49:05 pm
Właśnie tego Automobilistę czytałem i nic nie było nt.modeli gaźników i nie było żadnego foto zawartości maski
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 10, 2011, 23:08:34 pm
Poziome gazniki spokojnie wejda do OHV, gorzej z filtrami, ale zawsze mozna dac motocyklowe odchylone o 45 stopni czy cos. Montaz wloskich gaznikow bocznossacych do ohv jest ulatwiony z tego powodu ze rozstaw gaznikow idealnie pasuje do glowicy :D:D:D wiec na dobra sprawe wystarczy jak dorobisz dwie flansze plus kawalki rurki i zespawasz to w jedna calosc. Jedyny problem to taki ze trzeba uwzglednic pochylenie silnika -gazniki musza byc idealnie poziomo i musisz dac twardsze i mocnijsze poduszki pod silnik  bo jak poduszka padnie a gazniki opra sie od nadkole to moze byc nie za ciekawie(aparat zaplonowy jest niedaleko)
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Luty 11, 2011, 10:21:24 am
Montaz wloskich gaznikow bocznossacych do ohv jest ulatwiony z tego powodu ze rozstaw gaznikow idealnie pasuje do glowicy :D:D:D
Czyli na upartego można przykręcić gaźniki do głowicy,chyba taka partyzantka była w tym fiacie z Allegro.
Ciekawi mnie ten temat OHV na gaźnikach,bardzo popularny zabieg w Angielskich wozach z lat 60/70 np.Mini Cooper,silnika żeliwny na trzech podporach OHV plus wspólny obieg oleju ze skrzynią biegów.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 11, 2011, 10:47:02 am
Na upartego tak -wystarczy zdobyc kawalek blachy aluminiowej o szerokosci 10-12cm i grubosci 1cm albo wiecej i dokrecic ta blache na imbusy czy wpuszczane sruby do glowicy, na to gazniki i potem powiercic i wyciac zbedne kawalki. Problem lezy gdzie indziej -najmniejsze gazniki czy to poziome czy pionowe(weber/dellorto) maja wyjscie z przepustnicami o srednicy 40mm a kanal w glowicy jest znacznie mniejszy, nie pamietam dokladnie o ile ale okolo 30mm wiec bez sensu troche. Co innego gdyby sprobowac zainstalowac jeden podwojny gaznik tak aby jedna gardziel zasilala dwa cylindry tj wspolnie 1i2 oraz 3i4 ale tego za pomoca prostej flanszy sie juz nie zrobi
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Plus98 w Luty 11, 2011, 20:12:37 pm
Zawsze można zamontować cztery gaźniki motocyklowe. Łatwo zsynchronizować i na pewno obsłużą 1600 ccm.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Luty 11, 2011, 22:46:23 pm
Kolektor z PF125p z wersji wzmocnionej ma 34mm kanały na to dać IDF-a36mm tak jak na początku myślałem,najmniejsze Webery  IDF/DCOE jakie spotkałem to 36mm a z Solex-ów 32mm
O takie coś napotkałem.
http://moto.allegro.pl/sportowy-kolektor-ssacy-fso-polonez-flansz-i1448125794.html
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Luty 12, 2011, 15:50:22 pm
http://moto.allegro.pl/honda-cbr-600-f2-gazniki-i1419725533.html a gdyby cos takiego wstawic?
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Luty 12, 2011, 16:52:33 pm
Wiem nie są drogie sam to myślałem do Trabanta kiedyś dać,tylko wiem żeby to wyregulować czy nie będzie problem
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Luty 12, 2011, 18:08:04 pm
będzie , sporo zabawy z doborem odpowiednich dysz
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Luty 12, 2011, 20:47:25 pm
Buszek a z czym niema zabawy? Problemem moze byc z zamontowanie tego, bo moze przeszkadzac aparat zapłonowy i serwo.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Luty 12, 2011, 21:15:43 pm
to dobierz odpowiednie dysze ,żeby afr było znośne a potem mi napisz OK ?
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 28, 2011, 17:58:49 pm
tylko co da zamontowanie innego gaznika ?
goowno da !
moc nie bierze sie z rodzaju gaznika ,tylko z odpowiedniej ilosci mieszanki (odpowiedniej mieszanki) spalonej w cylindrze ,
weber 34 i tak ma zapas przepustowosci  ,bo spokojnie mozna dac zwezki fi28 w razie potrzeby ,
gaznik to ostatnia rzecz ,ktora trzeba sie zajac  ,zdecydowanie bardziej trzeba sie skupic na tym ,by silnik byl w stanie zassac odpowiednia ilosc mieszanki ,a zaplon odpalil ja w odpowiednim momencie ,
jezeli to abimex ,to moze lepiej na poczatek program zmienic ,ewentualnie dac zaplon z 1.6 GLE ,a zostawic wtrysk ,
w kazdym razie skupic sie trzeba nad mechaniką
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Luty 28, 2011, 19:06:59 pm
chyba nie jechałeś autem z itb
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 01, 2011, 19:49:55 pm
chyba nie jechałeś autem z itb
nie wiem ,czy nie jechalem ,
a jakie to maja  :] ?
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 01, 2011, 21:10:44 pm
"Wymiana ładunku w czterosuwowych silnikach tłokowych", polecam. Będzie wiadomo co daje co. Tylko trzeba znać matmę i podstawy mechaniki płynów :o
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Czerwiec 09, 2011, 23:22:34 pm
http://www.youtube.com/watch?v=TiG3I9b6_6U&feature=related o już ktoś zadziałał
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 09, 2011, 23:46:57 pm
Moja kosiarka do trawy się lepiej wkręca na obroty niż to.
Ciekawe jak jeździ.
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 10, 2011, 11:40:46 am
Możliwe że zapłon za późny...
Tytuł: Odp: IDF do OHV
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Czerwiec 12, 2011, 12:25:17 pm
Moja kosiarka do trawy się lepiej wkręca na obroty niż to.
Ciekawe jak jeździ.

ahahahahahha

http://www.youtube.com/watch?v=8zmCx7XJB0k

rover power dalej ?