FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: kzarczyn w Lipiec 19, 2010, 10:45:28 am
-
Witam
Padł mi ostatnio silnik wycieraczek w moim poldku i się zastanawiałem czy niemożna wrzucić czegoś lepszego? Wycieraczki w Polonezie są raczej powolne.
Z czego by można w miarę łatwo przełożyć cały mechanizm wycieraczek?
-
Wycieraczki w Polonezie są szybkie. Jak są w 100% sprawne. Zwłaszcza w autach po 93 roczniku.
-
Grzech#1938, dokladnie, u mnie chodza jak wsciekle :P kzarczyn, jak chcesz to mam na opylenie silniczek wycieraczek w 100% sprawny
-
Widziałem w dwóch Polonezach że wycieraczki chodziły jakoś tak flegmatycznie i myślałem że to norma w Polonezach. Jeżeli chodzą konkretnie to biorę się za reanimację.
Ile za ten silnik?
Ma ktoś może kompletne ramiona ze sprawnymi sprężynami?
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=235
-
Myślę że nie macie racji Panowie. Najczęsciej wycieraczki zamulają przez spadki napięcia, sporo jest złaczek ( w tym styki przy przełączniku) i długi kabel po drodze.
Jak nie wierzycie zmierzcie sobie napięcie na silniczku przy pracujących wycieraczkach. 6-8 V to najczęsciej norma przy pracującym silniku niestety.
Dwa przekaźniki załatwiają sprawę :)
-
Czyli nowe kable + przekaźnik lub nowy włącznik, przesmarowane mechanizmy, sprawny silnik i powinny latać jak głupie na oryginalnym mechanizmie?
-
Owszem.
-
W osatnio zakupionym pluszaku gziku wycieraczki tak zapitalają że aż woda bryzga na boki... Chodzą szybciej niż w borkostworku w którym one i tak nieźle rają radę...
-
Posprawdzałem wszystko, przesmarowałem, pomierzyłem napięcia, zdemontowałem i rozebrałem silnik. Wszystko było ok po za tym że szczotki się kończą i zawieszają się już.
Gdzie można kupić same szczotki?
-
Obawiam się, że oryginalnych nie można, ale możesz spróbować tego co mi polecili jak szukałem szczotek do starego odkurzacza. :D Czyli kupić podobne, zeszlifować na rozmiar i użyć. :)
-
Można też dopasować od elektronarzędzi :wink:
-
No właśnie dokładnie to miałem na myśli. Trzeba wziąć szczotki z silnika i dopasować w sklepie z częściami, a jak nie mają idealnie takich to można je spiłować na rozmiar. :) Ewentualnie można kupić inny egzemplarz silnika po prostu i założyć zamiast, albo wyjąć z niego szczotki, ale z tego co pamiętam to tych szczotek jest co najmniej dwa różne rozmiary.
-
Mechanizm z Plusa w całości pasuje Plug&Play do Caro'97?
-
Będzie pasował mechanicznie na pewno (wszystko po 93 jak zmienili podszybie pasuje) kwestia wtyczki silniczka, jak sobie przypominam były z 5 i 6 pinami.
Tak czy siak podłaczysz i działać będzie.
-
Orientuje się ktoś, czy kompletny mechanizm da się wyciągnąć demontując tylko podszybie?
Oczywiście nie mogło się zepsuć latem jak było sucho :-P
-
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
-
Panowie a jak wygląda możliwość zmiany mechanizmu w borku na plusowy, ale bez zmiany podszybia na plastykowe? Jakie są różnice w mocowaniu mechanizmu przed/po 93r poza rozstawem samych otworów w podszybiu?
-
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
Wystarczyło odchylić i wszystko wyszło ;-) Jest trochę "podatna" na odkształcenia.
Podszybie plastikowe włożyłem w góra 2 minuty :-P