FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: kzarczyn w Lipiec 19, 2010, 10:45:28 am

Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: kzarczyn w Lipiec 19, 2010, 10:45:28 am
Witam
Padł mi ostatnio silnik wycieraczek w moim poldku i się zastanawiałem czy niemożna wrzucić czegoś lepszego? Wycieraczki w Polonezie są raczej powolne.
Z czego by można w miarę łatwo przełożyć cały mechanizm wycieraczek?
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 19, 2010, 11:00:00 am
Wycieraczki w Polonezie są szybkie. Jak są w 100% sprawne. Zwłaszcza w autach po 93 roczniku.
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Przem w Lipiec 19, 2010, 11:05:50 am
Grzech#1938, dokladnie, u mnie chodza jak wsciekle  :P  kzarczyn, jak chcesz to mam na opylenie silniczek wycieraczek w 100% sprawny
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: kzarczyn w Lipiec 19, 2010, 11:56:04 am
Widziałem w dwóch Polonezach że wycieraczki chodziły jakoś tak flegmatycznie i myślałem że to norma w Polonezach. Jeżeli chodzą konkretnie to biorę się za reanimację.
Ile za ten silnik?
Ma ktoś może kompletne ramiona ze sprawnymi sprężynami?
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 19, 2010, 12:28:12 pm
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=235
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Lipiec 19, 2010, 16:56:21 pm
Myślę że nie macie racji Panowie. Najczęsciej wycieraczki zamulają przez spadki napięcia, sporo jest złaczek ( w tym styki przy przełączniku) i długi kabel po drodze.
Jak nie wierzycie zmierzcie sobie napięcie na silniczku przy pracujących wycieraczkach. 6-8 V to najczęsciej norma przy pracującym silniku niestety.

Dwa przekaźniki załatwiają sprawę :)
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: kzarczyn w Lipiec 19, 2010, 17:09:01 pm
Czyli nowe kable + przekaźnik lub nowy włącznik, przesmarowane mechanizmy, sprawny silnik i powinny latać jak głupie na oryginalnym mechanizmie?
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 19, 2010, 17:20:04 pm
Owszem.
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Lipiec 22, 2010, 14:09:30 pm
W osatnio zakupionym pluszaku gziku wycieraczki tak zapitalają że aż woda bryzga na boki... Chodzą szybciej niż w borkostworku w którym one i tak nieźle rają radę...
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: kzarczyn w Lipiec 29, 2010, 22:44:45 pm
Posprawdzałem wszystko, przesmarowałem, pomierzyłem napięcia, zdemontowałem i rozebrałem silnik. Wszystko było ok po za tym że szczotki się kończą i zawieszają się już.
Gdzie można kupić same szczotki?
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 30, 2010, 02:23:20 am
Obawiam się, że oryginalnych nie można, ale możesz spróbować tego co mi polecili jak szukałem szczotek do starego odkurzacza. :D Czyli kupić podobne, zeszlifować na rozmiar i użyć. :)
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Lipiec 30, 2010, 13:53:20 pm
Można też dopasować od elektronarzędzi :wink:
Tytuł: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Lipiec 30, 2010, 14:28:38 pm
No właśnie dokładnie to miałem na myśli. Trzeba wziąć szczotki z silnika i dopasować w sklepie z częściami, a jak nie mają idealnie takich to można je spiłować na rozmiar. :) Ewentualnie można kupić inny egzemplarz silnika po prostu i założyć zamiast, albo wyjąć z niego szczotki, ale z tego co pamiętam to tych szczotek jest co najmniej dwa różne rozmiary.
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 06, 2012, 12:57:05 pm
Mechanizm z Plusa w całości pasuje Plug&Play do Caro'97?
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 06, 2012, 14:58:46 pm
Będzie pasował mechanicznie na pewno (wszystko po 93 jak zmienili podszybie pasuje) kwestia wtyczki silniczka, jak sobie przypominam były z 5 i 6 pinami.
Tak czy siak podłaczysz i działać będzie.
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 13, 2012, 12:09:05 pm
Orientuje się ktoś, czy kompletny mechanizm da się wyciągnąć demontując tylko podszybie?
Oczywiście nie mogło się zepsuć latem jak było sucho :-P
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Grudzień 13, 2012, 12:42:54 pm
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Grudzień 24, 2012, 11:09:28 am
Panowie a jak wygląda możliwość zmiany mechanizmu w borku na plusowy, ale bez zmiany podszybia na plastykowe? Jakie są różnice w mocowaniu mechanizmu przed/po 93r poza rozstawem samych otworów w podszybiu?
Tytuł: Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
Wiadomość wysłana przez: matucha w Grudzień 26, 2012, 14:59:45 pm
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
Wystarczyło odchylić i wszystko wyszło ;-) Jest trochę "podatna" na odkształcenia.
Podszybie plastikowe włożyłem w góra 2 minuty :-P