FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Lipiec 20, 2010, 09:27:42 am
-
Witka.
Jako że w tym roku wyszło kilka ciekawostek na hamowni zapodaję temat aby zbadać przycyznę zaistniałego stanu.
Dla tych co nie byli napiszę o co biega:
Silniki seryjne 1,4 osiagały moce około 99KM co jest nieco poniżej serii. Zaskoczeniem natomiast były SWAPY na 1,4 bo tam wyniki sięgały nawet 108KM.
Moment dla większości roverków 1,4 ostylował w okolicach 12xNm więc blisko serii.
Prosiłbym w tym temacie o wypowiedź posiadaczy Swapów oraz seryjnych zmodyfikowanych aut. Opiszcie co macie zmienione w dolocie, silniku, wydechu, elektronice, paliwie itditp to może uda się znaleźć odpowiedź na nurtujące wszystkich i pojawiajace się często na zlocie pytanie: "Dlaczego SWAPY przeskoczyły fabrykę i to tak znacznie"
Może dzięki wspólnej wymianie doświadczeń uda się stworzyć optymalny zestaw modyfikacji do roverka.
-
Powiem tak.. byłem nieco zdziwiony (oczywiście pozytywnie) tym ponadseryjnym wynikiem 107,3 KM i 133 Nm. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że w zeszłym roku wypluł 102,5 Km oraz 128 Nm. Zawsze brałem po dwa pomiary, żeby ewentualnie pominąć jakiś tam błąd pomiarowy
Od zeszłego roku zmieniło się jedynie to, że zamiast katalizatora jest tłumik, no i mam nieco skrócony dolot (nie mam gumy na przepustnicy), oraz większy stożek niżw zeszłym roku. Do tego kable i świece NGK zakupione w stycziniu. I do tego zalałem go porządną 98 z BP :P No i jeszcze jedyne, co zwróciło moją uwagę, to temperatura pomiaru :) rok temu było 34 stopnie, w tym roku 22 :) Ale żeby to podniosło moc o 5 KM i 5 Nm :?:
-
A nie kwestia w tym, że silniki 1.4 rovera, najczęściej używane do swapu, miały przepustnice powietrza od silnika 2.0 K-16 (te z mimośrodem i silniczkiem krokowym na przepustnicy), które, z tego, co pamiętam, mają większą średnicę przelotu, tudzież, otwierają się przy depnięciu, na maksa?
No i kolektor ssący jest nieco inny, a także wydechowy, no i zazwyczaj, swapowane silniki nie mają katalizatora, a jeno ich imitacje, tj. przelotki?
Co do wydajności wtryskiwaczy, to już nie powiem, bo nie kojarzę, jakie które miały, ale możliwe, że też coś może być tu na rzeczy.
Przecież w każdym Polonezie 1,4 przepustnica i kolektor ssący są takie same... w tym po swapie i tym z fabrycznym silnikiem... Jaki inny kolektor ssący ? Ty widział swapowanego rovera kiedykolwiek ?
Wtryski każdy przy 1,4 wkłada takie jak fabryka oferowała.
Kolektor wydechowy też zazwyczaj siedzi fabryczny.
Jedynie co do kwestii katalizatora to się zgadzam.
-
Widział, i właśnie dla tego piszę, bo te silniki w samochodach Rover mają inne kolektory ssące, inne przepustnice i inne kolektory wydechowe.
Te silniki, które pakowano w Polonezy były w Roverach "kanciakach", których już prawie na drogach się nie uświadczy, bo produkowano je bodajże do 1995 roku.
-
e1mo, Ty masz 1.4? Ja z racji że nie dostałem dyplomu za najsilniejsze 1.4 powiem tylko tyle że wszystko mam w serii z poldorowera - cały osprzęt, wdech, wydech z pierwszym tłumikiem troche wgniecionym, a całość z Brodnicy. Nic nie było polerowane, nawet alternator. Paliwo No Pb 95. U OZIego widziałem stożek na dolocie...
-
U mnie rok temu wyskoczyło 104,7 i 124 NM a co było wtedy zrobione :
poprawiony kolektor ssący
stożek do 150KM
zamiast kata strumiennica i ostatni tłumik przelotowy
W tym roku dołożyłem kolektor 4W1 i zamiast więcej to wyszło 98,4 i 114NM :?
Więc niema reguły mojim zdaniem
-
e1mo, Ty masz 1.4?
ta, mam 1.4
-
witam, to i ja dorzuce swoje trzy grosze.
może zależy to od zużycia niektórych elementów. w serii poldorovera nie patrzy się na brudną przepustnicę, zgnieciony wydech, niedomagającą pompę paliwa etc. oczywiście jeżeli pozwala to na normalną jazdę. a jak ktoś robi swapa to robi to dobrze i nie zakłada brudnej przepustnicy i innych uszkodzonych części. może stąd takie rozbierzności w mocy serii i swapa?
-
a jak tam inne 1.4 w tym roku wypadaly bo jakos podejrzane te wyniki
-
bardzo podejrzanie :) a wątpię by przez wyciągniecie kata , wymianę kabli i świec i tuningowy stożek przybyło 5 koni :D Ale nie powiem, zadowolony jestem :D bo zaraz ktoś powie że narzekam :) papier jest i uj :D 107 KM :)
http://img189.imageshack.us/gal.php?g=wykres2009.jpg
Powyżej moje wykresy z tego i poprzedniego roku. Jedyna różnica, to niższa o 12 st C temperatura pomiaru w tym roku, wiec może to miało jakiś wpływ na wynik :?:
-
bardzo podejrzanie :) a wątpię by przez wyciągniecie kata , wymianę kabli i świec i tuningowy stożek przybyło 5 koni
Punto 1.1 fabrycznie 55 koni mialo po wycieciu kata 61 Km, tyle ze wyciecie kata rozpreza wydech wiec moment byl nizszy niz w serii o okolo 10 Nm wiec sporo jak taki maly motorek, silniki te generalnie trzymaja serie
Co do swapow to wydaje mi sie ze przy jego okazji sporo rzeczy sie wymienia na nowe np wydech, nowa pompa paliwa, dodatkowo nowy filtr olej swiece, rozrzad itd a seria jezdzi, bo jezdzi, czesc swapow ma tez silniki nie z poloneza ale z roverow, moze te silniki czyms sie roznily lub generalnie byly lepiej wykonane lub docierane. Duza roznica moze byc tez w paliwie - dla przykladu moj punciak na 95 to mul jak cholera wydajacy dziwne dzwieki ,a na 98 to zupelnie inny motor, wiec w przypadku rovera ktory jest mocno wysilony na pewno daje to sporo. Podobnie M42B18 -1.8 143 KM - zupelnie co innego na 98/95
-
Elwood#1887, raczej nie. Mysle ze nie bylo jakis roznic w silnikach do R i do FSO. Generalnie w tym roku wyszly jakies hopki bo jak do tej pory to wyniki potwierdzaly serie
-
U mnie rok temu wyskoczyło 104,7 i 124 NM a co było wtedy zrobione :
poprawiony kolektor ssący
stożek do 150KM
zamiast kata strumiennica i ostatni tłumik przelotowy
W tym roku dołożyłem kolektor 4W1 i zamiast więcej to wyszło 98,4 i 114NM :?
Więc niema reguły mojim zdaniem
Marcin tak jak pisałem Ci na gg, twój spadek mocy był spowodowany tym że nie odciąłeś tej blaszki na przepustnicy tak jak Ci mówiłem jeszcze przed zlotem :) Przepustnica nie otwiera Ci się do końca..
(http://images49.fotosik.pl/317/3e61206d9b0f3960m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3e61206d9b0f3960)
-
Ja w swoim polonezie ma Rovera 1,8. Wtryski są za duże ale to wymienię, filtr stożek (ale nie z powodu niby mocy ale wygoda w montażu podczas swapu), wydech przelot (brak kata, 1 tłumik seria, 2 przelotowy), pompa paliwa walbro 4 bary a silnik chodzi na osprzęcie od 1,4 i chodzi tak
http://www.youtube.com/watch?v=-a0o_yfqyCc
Ps. Dopiero się uczę jeździć a polonez był bez szpery (jeszcze:) ), na moście od 1,6 oraz trzech piórach ale nie sklepanych i wysoko stoi :) Pozdro
-
Porównując pomiary trzeba wziąć jeszcze pod uwagę ciśnienie atmosferyczne.
-
Ja nie mam z czym porównać swoich pomiarów bo w tamtym roku nie bylem na zlocie a w tym moje 1.6 pokazalo na gazie 103.7KM i 152.6 Nm a mam stożek kolektor 4-2-1 dwa przelotowe tlumniki i ostatni własnej produkcji też przelotowy. Na bęzynie nie badałem bo niechce narazie śmigać i musze sie na diagnostyke z Sennem zgadac. W głowicy też troche rozborowałem kanały (głowica jest od 1.4 razem z wałkami) zeby się nie mijały, most mam od seryjnego 1.6 (przelożenie 11x43 a rower ma 10x43) a i opony 195x55x15 więc są troche wyższe niż seryjna 13',no iwyszło jak wyszlo.Zobaczymy co będzie za rok :P
[ Dodano: 22 Sie 2010 12:35 ]
No zalożyłem z powrotem zmiast śruby do gazu silnik krokowy i zauważylem porrawe w jeżdzie autko równiej ciągnie na wolnych jak i wysokich obrotach przydało by się zmierzyć moc na hamowni i porównać na śróbie i na silniku krokowym od gazu ale jestem zadowolony z tej przekładki