FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Lipiec 20, 2010, 20:25:48 pm
-
Wpadł mi w oko sztywny most tylny z alfy 33 4x4 z rocznika coś koło 86-88. Cena jest zachęcająca więc pytam czy warto inwestować. Tak na szybkiego to szerokość ok. 145cm (osadzenie kół) i co najważniejsze koła 4x98.
Jakie to może mieć przełożenia i wytrzymałość w stosunku do produktów FSO. Gdzieś wyczytałem że może to być 4,1 więc idealna do polda.
-
Mój katalog twierdzi, że 4,111. :)
-
Bocian_s#313, wytrzymałość na pewno lepsza niż fso, słabsze to chyba tylko z Łady, choć to trudno określić, bo ta bestia lżejsza jest....
-
kopie i kopie o ty moście ale nie za dużo znalazłem jak narazie
No i szerokość 145cm to na bank za serokie do poldka...
-
U mnie jest napisane, że rozstaw kół takie auto ma 137 cm.
-
tak mniej więcej ma to wyglądać:
http://alfapower.nu/albums/album1099/DSC00771.sized.jpg
Główka aluminiowa i do niej dokręcone osłony półosi.
-
Ale ten most się wydaje taki zabawkowy :mrgreen:
-
Cholera wie czy to jest mocne. Najmocniejszy silnik miał tylko 1.7 litra, 133 konie ,a ten most przekazywał na spółkę z przednią osią i to pewnie jeszcze nie przez cały czas.
Delikatną obudowę ma na oko, może warto by mu dorzucić taką płytę jak miał 2000 Rally?
-
nie no całkiem solidnie to wyglada, a jaki sprytny panhardt do tego jest :-)
myśle że bankowo dużo mocniejsze to będzie od poldkowego
podejżewasz go o szperę?? no a że szeroki to chyba dobrze! bedzieśz musiał nadkola w końcu wyrzeźbić :-)
-
A przez co w Alfie wyprowadzony jest tylny napęd? Przez sprzęgło wiskotyczne czy kolejny mechanizm różnicowy?
-
A nie wiem czy nie jest przypadkiem spinany na stałe...
-
już za późno. najwyżej jestem w plecy...
[ Dodano: 2010-07-29, 23:14 ]
W końcu znalazłem chwilę na rozebranie częściowe mojego zakupu. Mimo ogólnej korozji kąpiel w WD i lekkie uderzenie młotkiem w każdą śrubę i most w zasadzie dało się rozebrać palcyma :twisted: Całość składana jest na sucho bez uszczelek więc nie ma strachu ze pocieknie. Poskłada się toto na ten sam preparat co głowicę w roverku. Trochę mi jeszcze tego zostało.
No i trochę się rozczarowałem. Niestety nie mam LSD tylko klasyczny układ różnicowy...
Samo przełożenie główne to 37/9=4,1111. Sworzeń satelitów zdecydowanie grubszy niż w polonezie.
Na dniach postaram się cyknąć kilka fotek.
-
http://images38.fotosik.pl/625/ef8109938b321bf8.jpg
http://images49.fotosik.pl/632/f8d3fc8bca3bbcec.jpg
-
wygląda wątło , ile on wytrzyma?
-
Odświeżę jako że jest coś podobnego :
http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-spider-most-tyl-tylny-1986-i1743069506.html
I jeśli dobrze widzę to ze szperą jest ;).
-
A co kwalifikuje go do kategorii "zaszperowany"? I jeśli jest to jakiego rodzaju to szpera.
Tak czy owak trochę za niego chcą...
-
Porównaj obudowy główki. W mostach ze szperą jest od dołu taki jakby radiator wielki. Zapodaj sobie most do AR spidera na goglach to się dowiesz. Obstawiam że szpera cierna w nim jest
-
za taką cenę? to masz taniej most szweda 740 940 z 2.3 turbo szpera była seryjnie-
ponoć gość twierdzi, że seryjny most 530KM śmiało uciągnie :P
http://www.youtube.com/watch?v=W9iTcFy3G5Q
Solidny most nie-do-zajechania. A jak widzę na oko niewiele dłuższy od tego elfa spidera :-)
-
Powiadasz że w 740 2.3 turbo była seryjnie szpera?? :o A ile %?
Aż coś mi się wierzyć nie chce.
2.3 turbo to przełożenia 3.7?
-
występowały w 2.0 Turbo, 2.3 Turbo, 2.4 TIC
przełożenie 3:9
ale pewny nie jestem- czytałem kiedyś na forum volvo :-)
jak wyszperam to Ci prześle link do wątku ;]
-
Aaa źle Cię zrozumiałem. Myślałem, że Twoim zdaniem w każdym 2.3 turbo była szpera, a na to nie wygląda.
Pozdr