FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: bisz w Lipiec 21, 2010, 09:50:49 am
-
Witam. mam DF z kolektorem gsi + zaspawany katalizator a reszta jak w serii w DF. Coś mi zaczął pierdzieć środkowy tłumik więc podejrzewam ze jego czas sie już kończy. 1 pytanie: czy środkowy tlumik w df jest przelotowy ? Korzystając z okazji wymiany pytanie czy można by w jego miejsce wstawić coś lepszego z punktu widzenia kultura pracy lub moc ? (zakladam ze kryteria się wzajemnie gryzą) Z któregoś poloneza ?
-
środkowy tłumik w DF, tak jak i w borewiczu jest komorowy. polecam zostawić tak jak jest-kupić nowy taki sam. Nie jest drogi.
-
Dam rade go wymienić sam bez spawania ?
-
Popatrz jak to jest połączone. Jeżeli są rury wbite jedna w drugą rozciętą to tak. Jeżeli są przykręcane do siebie to pewnie potrzebne jest uszczelnienie do wydechów. Chyba że ktoś to wcześniej jakoś druciarsko pospawał.
-
Witam ponownie. Mam już środkowy tłumik, ale przy jego wymianie, okazuje się że końcowy też jest na wylocie, do tego zapieczony jest na tyle że nie opłaca się nad nim tyle siedzieć. Korzystając z tej okazji, myślę aby przelotowy tłumik z DF końcowy zamienić komorowym z poldka, bo słyszałem jak pracuje i podoba mi się jego kultura pracy w polonezach. Pytanie, czy podejdzie ? Widziałem że rurę ma nieco inaczej podgiętą więc trzeba będzie chyba co nieco przyciąć ? Ktoś to ćwiczył ?
-
2 tłumiki komorowe? przecież to będzie muł gorszy niż bosch.
-
maciejowski, ma rację, jak koniecznie chcesz, to zmień środkowy tłumik na taki od Caro po 93 roku i końcowy też od Caro po 93 roku. Tylko wtedy taka zabawa ma sens :wink:
-
zrozumiałem :]
-
Tłumik końcowy z Poloneza jest ze dwa razy dłuższy od Fiatowskiego i bardziej toporny.
-
Ja nie rozumieć pierwszego zdania tzn "Zaspawany katalizator"nie łatwiej pierwszy z GLE może dlatego masz różne niezamierzone efekty dzwiękowe a dalej tak koledzy radzą środkowy Caro i końcowy według uznania.A swoją drogą dziwi mnie to że chcesz się pozbawić tego fajnego gwizdu z ostatniego tłumika :roll:
-
Zaspawany katalizator po kolektorze GSi:
(http://marekd.chrobry.pl/wp-content/gallery/125p/img_1052.jpg)
Wstawiłem już oba tłumiki. środkowy był w stanie agnoalnym, klepnięcie młotkiem spowodowało zapadnięcie się młotka. Końcowy był nie wiele lepszy, a że nowy kosztował u mnie w mieśice w sklepie 36 zł poszedłem za ciosem i wymieniłem oba, na fiatowskie.