FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Lipiec 21, 2010, 20:40:29 pm
-
Nie znalazłem tematu w którym ktoś opisywałby coś takiego. Mianowicie w Polonezie C+ 97 1.4 na wysokich obrotach podświetlenie zegarów mruga, raz jest mocniejsze, raz słabsze dzieje się to dosyć szybko.
Dodam że podczas jazdy przy której to zauważyłem, nowy czujnik przestał mi załączać wentylator chłodnicy.
-
A światła Ci czasem też nie mrugają? Sprawdź ładowanie na wysokich obr. Zapewne zobaczysz ok. 17 V.
-
sprawdź diody w alternatorze.
-
sprawdź diody w alternatorze.
A jak to się robi? Dam radę sam je wymienić jeśli się na tym nie znam?
Co mi się zepsuje przez te wariacje napięcia?
-
Nie znalazłem tematu w którym ktoś opisywałby coś takiego. Mianowicie w Polonezie C+ 97 1.4 na wysokich obrotach podświetlenie zegarów mruga, raz jest mocniejsze, raz słabsze dzieje się to dosyć szybko.
Jeśli robią to w zgodzie z prędkością obrotową silnika (czyli jak dodajesz gazu to coraz szybciej), to odpowiedzialne za to są zużyte szczotki w alternatorze. Wymiana ich jest nietrudna, a koszt części niewielki.
-
Muszę sprawdzić ale wydaje mi się że to się przedewszystkim dzieje dopiero od pewnej prędkości obrotowej, myślę że od 4 tyś w górę.
-
Najłatwiej to oczywiście sprawdzić w nocy. :wink: Zobacz przy okazji czy to tylko podświetlenie, czy może reflektory też? U mnie to migało absolutnie wszystko co świeci. :D
-
Zrobiłem właśnie test w garażu. Wychodzi na to że przy przegazówce na wysokich rpm podświetlenie zegarów momentami lekko przygasa ale reflektory palą się normalnie, nawet lampka w kabinie nie zmienia jasności! Co to może być?
-
uszkodzony potencjometr w liczniku który od wibracji zaczyna przerywać . Rusz delikatnie kontrastem deski i zobacz czy pomogło .
-
uszkodzony potencjometr w liczniku który od wibracji zaczyna przerywać . Rusz delikatnie kontrastem deski i zobacz czy pomogło .
Tzn. co mam robić? Poza lakiernictwem w praktyce jestem kompletnie bezradny.
-
pokrec pokretlem regulacji oswietlenia zegarow
-
znajduje sie pod obrotomierzem.
-
No tak, instrukcji obsługi na oczy nie widziałem. Myślałem że ten bolec tylko resetuje licznik.
-
ale to są 2 :) prawy do resetowania a jeszcze jest jeden, z lewej.
-
A Panowie to widzieli zegary w Plusie ? :| :| :| Powodzenia w szukaniu tego pokrętła. :lol: :lol:
-
Nie ma żadnego drugiego. Pod prędkościomierzem bolec resetu licznika ,a pod obrotomierzem nie ma nic!
-
Nie ma żadnego drugiego. Pod prędkościomierzem bolec resetu licznika ,a pod obrotomierzem nie ma nic!
Dlatego, że w Plusie nie ma takiego czegoś. W ŻADNYM PLUSIE. Panowie chyba nie przeczytali o jakie auto chodzi.
-
racja mój błąd . W takim razie trzeba sprawdzić połączenia licznika z wiązką . W caro i lublinach podświetlania szalały od wibracji dlatego się zasugerowałem .