FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Slawo2000 w Lipiec 24, 2010, 21:36:04 pm
-
Witam
Przymierzam się do podlączenia Ecumastera do mojego poldorovera 1.8 (na osprzęcie 1.4) i nie bardzo wiem w jaki sposób się wpiąć w MAP sensor. Czy jest możliwość wymontowania MAP sensora bez jego uszkodzenia? Może nie jest to konieczne? MAP sensor stoi na 3 nóżkach, może trzeba się wpiąć w jedną z nich?
-
jezeli masz digitala 3 to masz map sensor w tym ecumasterze. jezeli masz digital 2 to musisz zrobic zewnetrzny map sensor. o tym juz kiedys bylo na forum. bodajże Bocian ma zewnetrznego map sensora.
-
Ani DET2 ani DET3 nie ma wbudowanego MAP sensora. Sygnał trzeba wziąść z istniejącego czujnika ciśnienia. Pytanie jak to praktycznie zrobić, nie niszcząc przy okazji czegoś.
-
Jest wersja DET III z wbudowanym Map Sensorem MPX4250.
-
Jest wersja DET III z wbudowanym Map Sensorem MPX4250.
Zgadza się, zwracam honor. :D Mój to jednak DET II i muszę jakoś włączyć się w oryginalny MAP sensor. Na pewno da się to zrobić, bo znam człowieka który podłączył ecumastera do poldorovera i działało wszystko prawidłowo. Niestety ostatnio urwał się kontakt.
-
Możesz zdjąc obudowe z kompa i tam się podłaczyć, ale również możesz założyć drugi map by dawać sygnał do ecumastera.
-
Możesz zdjąc obudowe z kompa i tam się podłaczyć, ale również możesz założyć drugi map by dawać sygnał do ecumastera.
Tak czy inaczej będę musiał zdjąć obudowę i włączyć sie w układ MAP sensora. Sygnał z MAP sensora musi przejść przez Ecumastera a następnie wrócić kompa już zmodyfikowany. Oryginalny MAP sensor stoi na trzech nożkach. Pytanie, która nóżka odpowiada za sygnał sterujący. I czy wystarczy przeciąć tą nóżkę i włączyć się z przewodami?
-
Nóżka środkowa jest sygnałowa. Zewnętrzne to zasilanie czyli masa i +5V. Napięcie jest ok. 1V dla pełnego podciśnienia i jakieś 4V dla ciśnienia atmosferycznego.
Wcinaj się w niego i będzie dobrze.
bodajże Bocian ma zewnetrznego map sensora
Mieć nie mam ale podstawiałem taki z GLi do kompa roverkowego i auto też śmigało. Zasadniczo oba MAPy są zamienne, przynajmniej nie stwierdziłem nieprawidłowości w działaniu silnika.
Slawo2000, Jak skończysz to pochwal się jakimiś pomiarami najlepiej hamownią...
Ciekawe czy, ew. o ile przeskoczysz mój wynik bo już nie mogę się doczekać, że ktoś go poprawi.
-
Wcinaj się w niego i będzie dobrze.
Dzięki! Czyli po prostu przeciąć nóżkę i wlutować się z przewodami? W ten sposób podłączałeś się z MAPem z GLi?
Ciekawe czy, ew. o ile przeskoczysz mój wynik bo już nie mogę się doczekać, że ktoś go poprawi.
Na razie przede wszystkim chcę się pozbyć spalania stukowego. No i na wtryskach z MG 218 ccm jest o wiele za bogato. Pomiar AFR dał wynik nawet 11:1 powyżej 4000 obr/min.
-
Muszę i ja na AFRa podjechać...
-
Bezpośrednio przez strone www.ecumaster.com zamawiałem. Cena ok. 450 PLN
-
Slawo2000, czyli wtryski 218 są podają jeszcze za dużo paliwa i lepiej szukać słabszych?
-
U mnie jest zdecydowanie za bogato, zwłaszcza w zakresie pow. 4000 obr/min. Wydaje mi się, że bazując na kompie z 1.4 nie da się tak dobrać wtryskiwaczy, żeby skład mieszanki był prawidłowy w całym zakresie obrotów. Wynika to chyba z innej charakterystyki silnika 1.8 - duży przyrost momentu i umiarkowany przyrost mocy w stosunku do 1.4.
-
a czy na wtryskach z 1.4 pojedzie w ogóle, czy są za słabe na jakąkolwiek jazdę?
[ Dodano: 25 Lip 2010 20:19 ]
a może te wtryski byłyby dobre?
http://allegro.pl/item1150918543_wtryskiwacz_wtryski_rover_75_1_8_mg_zt.html
a czy może pomóc zastosowanie listwy wtryskowej z 1.8?
-
Sądzę, że najodpowiedniejsze do 1.8 byłyby wtryski od Calibry 2.0 8v. Oznaczenie 0 280 150 725.
-
te wtryski mają wydajność 230ccm czyż nie? skoro na wtryskach 218ccm dochodzi do spalania stukowego, to na wtryskach z calibry tym bardziej powinno do takiego zjawiska dochodzić, chyba że się mylę bo mechanikiem nie jestem :P
na forum roverki.pl napisali mi, żeby zastosować listwe wtryskową z 1.8, choć wg mnie listwy się chyba niczym nie różnią
-
na wtryskach 725 ten silnik pracuje przepieknie do 4000rpm. na wtryskach 744 o wydajnosci 234ccm ten silnik znacznie lepiej ciagnie do 5000rpm. powyzej ma juz ciezko sie krecic. co prawda ja mialem kompa od 2.0 ale testowalem wszystkie mozliwosci i najlepiej sprawowal sie na kompie od 2.0 i wtryskach 234ccm. w tej konfiguracji swiece po pracy na wolnych obrotach mialyt piekny kolor tzn kawa z mlekiem.
-
Wtryski 725 od Calibry mają wydajność ok. 190 ccm czyli powinny dawac nieco uboższą mieszankę.
Teoretycznie bogatsza mieszanka powinna redukować spalanie stukowe. U mnie w praktyce mieszanka jest za bogata i występuje spalanie stukowe. Być może mapy zapłonu z 1.4 nie są odpowiednie dla 1.8. Stąd pomysł podłączenia Ecumastera, żeby doprowadzić wszystko do porządku.
swiece po pracy na wolnych obrotach mialy piekny kolor tzn kawa z mlekiem
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
-
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
mimo tego u mnie caly czas swiece mialy taki kolor. czy dawalem ostro po zaworach czy jezdzilem normalnie. spalanie w miescie nie przekraczalo 11l ciskajac non stop po 6000rpm a w trasie spalanie bylo 7.8l jada predkoscia od 90-120 czasem po 180km/h
-
Listwa wtryskowa to rurka z otworami więc nie wpływa nijak na jazdę. Powiem więcej pewnie być miał problemy z wsadzeniem jej w kolektor poldorovera bo inaczej jest usytuowany regulator cisneinia (też 3bary) i samo wejście jest odwrócone o 90 st. mam w domu listwę z rovera ale jej nie zakładałem bo i po co.
Co do spalania stukowego to ja nie wiem co to jest :mrgreen:. Może u nie ono nie występuje :twisted: a może naprawdę nie wiem co to jest "spalanie stukowe" :evil:
-
znalazłem fajną stronkę z numerami seryjnymi wtrysków i ich wydajnością.
według tego spisu wtryski:
749 mają 227ccm
725 mają 200ccm
744 mają 250ccm
ja chyba zaopatrze się w te 725 na początek. jak będzie ecumaster III to będziemy kombinować z większymi wtryskami :)
-
Sądzę, że najodpowiedniejsze do 1.8 byłyby wtryski od Calibry 2.0 8v. Oznaczenie 0 280 150 725.
A to oznaczenie jest na wtryskach żeby je odczytać?
A do 1.6 pracującym na kompie z 1.4 jakie wtryski proponujecie bo teraz ma od omegi 2.0 8v?
-
manieko58, tak. jezeli sa od 2.0 8v to powinny miec numer 0 280 150 725 czyli te same co calibra 2.0 8v
-
mam taką fajną stronkę, na której można obliczyć, jakie wtryski potrzebujemy do auta:
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4
-
Fajna tylko do końca nie wiem z czym to się je:
- Maximum Injector Duty Cycle
- Brake Specific Fuel Consumption
Przy wartościach domyślnych i mocy zakładanej 120KM wychodzi 196ccm czyli tyle co popularne u nas ople 2,0 8v.
Analogicznie dla 130KM potrzeba 215ccm czyli około rovera 1,8.
Regulując ciśnieniem paliwa można z 215 zrobić 200@2,5 bara. Zatem trza chyba doinwestować się w regulowany regulator ciśnienia paliwa. Ale to poczekam w końcu na jakiegoś ECUMASTERA w czyimś aucie bo mam dość przecierania szlaków...
-
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
Nie do konca, komp ma mozliwosc korekcji w niewielkim zakresie korygujac czas pracy wtryskiwacza -w koncu jest cos takiego jak rozrzuty produkcyjne poszegolnych czesci prawda ? Jezeli jednak dasz duzo wieksze wtryskiwacze to komp dojdzie do jakiejs dolnej granicy i nie da rady obciac juz wiecej, a wtryskiwacze dalej beda przelewac na wolnych i srednich obrotach, wiec czesto za duze wtryski powoduja nie wzrost a spadek mocy polaczony z wiekszym spalaniem, zwlaszcza ze seryjny 1.8 tez nie ma nie wiadomo jakiego przepalu !
-
Elwood#1887,
mlodyolek#1934 napisał/a:
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
ja tego nie napisalem :D
-
Fajna tylko do końca nie wiem z czym to się je:
- Maximum Injector Duty Cycle
- Brake Specific Fuel Consumption
- Maximum Injector Duty Cycle -otwarcie wtryskiwacza w % zazwyczaj przyjmuje sie 80 %(tam pisza nawet ze to maks co mozna przyjac) aby miec zapas i wtryskiwacza mial zachowane swoje parametry pracy, wydajnosc w zaleznosci od otwarcia nie jest liniowa a przy bardzo malym/bardzo duzym otwarciu dochodzi tez inny ksztalt rozpylanej strugi
- Brake Specific Fuel Consumption [/quote] dokladnie nie zrozumialem ale chodzi o stosunek paliwo/powietrze w zaleznosci od doladowania tzn ilosc paliwa ktora potrzebuje silnik aby wytworzyc zadana moc
.45 to .50 dla wolnossacych
.55 to .60 dla kompresorow(czyli najczesciej do 0.6 bara)
60 to .65 dla sprezarek
-
komp ma mozliwosc korekcji w niewielkim zakresie korygujac czas pracy wtryskiwacza
Oczywiście jest pewien zakres wielkości wtryskiwaczy z którymi komp sobie poradzi. W każdym razie komp z 1.4 w silniku 1.8 radzi sobie doskonale z wtryskiwaczami 218 ccm ustawiając mieszankę o lambda =1 w zakresie niewielkich obciążeń silnika i na biegu jałowym.
-
Jak odyskam swój regulator 2,5 Bara to przetestuję jak lata 1,8 na wtryskach 200ccm
Na koniec szybka i prosta kalkulacja:
1,4 ma wtryski 150ccm czyli na każdy 1cm^3 pomeności silnika wypada 0,107ccm wydajności wtryskiwacza. Zakładając że ta sama wydajność dotyczy wszystkich silników serii K otrzymujemy:
- dla 1600 - ok. 172 ccm
- dla 1800 - ok. 192 ccm
A pomyśleć że miałem te wtrysli z łomegi w ręku, pieknie umyłem w ultradźwięku i oddałem...
-
Może bardziej adekwatne byłoby porównanie pod względem mocy a wówczas mielibyśmy
1.4 - 150 ccm
1.6 - 160 ccm
1.8 - 174 ccm
Z kolei jakbyśmy porównywali pod względem momentu to mielibyśmy:
1.6 - ok. 165 ccm
1.8 - ok. 189 ccm
I tu moim zdaniem jest problem. Mapy komputera 1.4 nie odpowiadają charakterystyce silnika 1.8. Jak dobierzemy wtryskiwacze tak, aby w okolicy max. momentu mieć dobry skład mieszanki wówczas będzie za bogato przy mocy maksymalnej. I mniej więcej to mi wyszło przy pomiarze AFR. Przy około 3000 obr/min lambda była ok. 0.85, przy 5500 około 0.75.
-
Jak by na to nie patrzeć nadal błądzimy o omacku...
-
a ja mam takie pytanie.. sorki ze odbiegne Wam od tematu, ale jak jest z mapami do ecumastera? bo chyba nie zczytuje sie ich z seryjnego komputera i modyfikuje. na jakiej zasadzie to działa? ustawia się rożnice w stosunku do fabrycznego komputera np cofnij zapłon o iles tam stopni w stosunku do fabrycznej mapy czy jak?
-
Mam kilka pytań do znawców tematu:
1. Czy ecumasterem da się sterować także wtrysk jednopunktowy czy tylko wielopunkt i czy ma to znaczenie w strojeniu jaki to wtrysk ?
2. Czy uturbiając silnik i strojąc go przykładowo ECUmasterem może pozostać seryjny MAP-sensor, czy oryginalny od silnika wolnossącego zgłupieje jak nagle dostanie ciśnienie od turbiny?
3. Czy ecumaster może działać prawidłowo na sondzie wąskopasmowej, czy jest konieczność zmiany na szerokopasmową wraz z montażem ecumastera?
4. Jak jest z mapami zapłonu i wtrysku w ecumasterze tuż po podłączeniu go do silnika ? Producent jest w stanie zrobić nam mapy do każdego silnika tak aby silnik uruchomić, a potem we własnym zakresie modyfikować mapy w celu uzyskania lepszych osiągów/większej ekonomiki, czy mapy robimy samemu pi razy oko aby to odpalić, a później udoskonalać, a może ecumaster zczytuje sobie mapy z oryginalnego kompa?
5. Czy wszystkie silniki różnych marek o tej samej pojemności skokowej i ilości zaworów będą mieć takie same mapy lub podobne, czy będą się znacznie różnić między sobą ?
6. Czy wszystkie sondy wąskopasmowe z różnych marek samochodów mają taką samą charakterystykę napięciową na wyjściu, tzn z tego co wiem to sonda wąskopasmowa daje sygnał z przedziału 0-1V to czy przy tej samej zawartości tlenu w spalinach wszystkie sondy różnych marek będą pokazywać to samo napięcie czy różne (zakładamy że mowa o sprawnych sondach) ?
7. Co trzeba zrobić, aby odczytać sygnał napięciowy z sondy w Polonezie 1.4 w celu zweryfikowania poprawności działania sondy lambda i monitoringu mieszanki(uboga/stechiometryczna/bogata)?
8. Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
To chyba tyle pytań na chwilę obecną, jeżeli jakieś pytania są głupie to z góry przepraszam, ale moja wiedza w tym temacie jest praktycznie żadna niemniej jednak chciałbym to zmienić bo temat jest interesujący i może się w przyszłości przydać. Zdaję sobie sprawę, że może to nie jest najodpowiedniejsze forum na zadawanie tego typu pytań, ale jest kilka osób na tym forum co się jednak orientują w temacie z tego co widzę. Jeśli ktoś zna odpowiedź na którekolwiek z moich pytań to bardzo o nią proszę, ogólnie temat wydaje mi się dość konkretny i może się przydać nie tylko mi. Z góry dziękuję za odpowiedzi ; -)
-
1. Czy ecumasterem da się sterować także wtrysk jednopunktowy czy tylko wielopunkt i czy ma to znaczenie w strojeniu jaki to wtrysk ?
Da sie wielopunktowy tyle ze za pomoca przepływki albo czujnika cisnienia w kolektorze -jezeli chcesz sterowac wtryskami bezposrednio to mozna to zrobic tylko po połaczeniu ich razem ze soba. Nie da rady sekwencyjnie tzn po dwa lub pojedynczo
Czy uturbiając silnik i strojąc go przykładowo ECUmasterem może pozostać seryjny MAP-sensor, czy oryginalny od silnika wolnossącego zgłupieje jak nagle dostanie ciśnienie od turbiny?
Musi byc MAP który potrafi pracowac w nadcisnieniu ! Inaczej nie jestes w stanie stwierdzic jakie masz aktualnie doładowanie i rozwalisz motor
Czy ecumaster może działać prawidłowo na sondzie wąskopasmowej, czy jest konieczność zmiany na szerokopasmową wraz z montażem ecumastera?
Moze ale przynajmniej na czas strojenia jest wymagana sonda szerokopasmowa, sonda waskopasmowa nie jest zbyt dokladna- stwierdza tylko ze mieszanka jest 14.7 :1 lub nie
4. Jak jest z mapami zapłonu i wtrysku w ecumasterze tuż po podłączeniu go do silnika ? Producent jest w stanie zrobić nam mapy do każdego silnika tak aby silnik uruchomić, a potem we własnym zakresie modyfikować mapy w celu uzyskania lepszych osiągów/większej ekonomiki, czy mapy robimy samemu pi razy oko aby to odpalić, a później udoskonalać, a może ecumaster zczytuje sobie mapy z oryginalnego kompa?
Sam wpisujesz wszystko co wymaga wiedzy co gdzie masz wpisac a dodatkowo trzeba uwzglednic kilka innych rzeczy np korekcje długoterminowe komputera czy bogatsza nieszanka przy nizszej temp silnika
Czy wszystkie sondy wąskopasmowe z różnych marek samochodów mają taką samą charakterystykę napięciową na wyjściu, tzn z tego co wiem to sonda wąskopasmowa daje sygnał z przedziału 0-1V to czy przy tej samej zawartości tlenu w spalinach wszystkie sondy różnych marek będą pokazywać to samo napięcie czy różne (zakładamy że mowa o sprawnych sondach) ?
Róznice sa minimalne ale z grubsza to to samo
Co trzeba zrobić, aby odczytać sygnał napięciowy z sondy w Polonezie 1.4 w celu zweryfikowania poprawności działania sondy lambda i monitoringu mieszanki(uboga/stechiometryczna/bogata)?
Podlaczyc odpowiednio voltomierz pod odpowiednie kable wychodzace z sondy
Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
Jezeli oprogramowanie obsługuje dana kombinacje czujnikow polozenia walu to tak. Z tego co wiem Ecumaster nie obsługuje sygnału czujnika polozenia wału silnikow rovera
Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
Ecumaster to własnie piggy back -oszukuje komputer sterujacy silnikiem poprzez przeklamywanie danych z czujnikow aby uzyskac zamierzony efekt -np wieksza dawke paliwa
-
Elwood#1887 Dzięki wielkie za odpowiedź, ale jak to się mówi apetyt rośnie w miarę jedzenia i im dalej tym więcej pytań więc jeszcze wiele godzin przed kompem mnie czeka aby ogarnąć temat z grubsza ; -) Co do tego że ecumaster nie współgra z roverowymi sygnałami cpwk to się nie zgodzę poniważ znalazłem temat jak ktoś stroił k16 na DET2 więc nie jest tak źle(http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32327&postdays=0&postorder=asc&highlight=ecumaster&start=20). Zdaje się że na tym forum też ktoś stroi ten silnik tym urządzeniem i nie ukrywam że sam bym kiedyś chciał tego spróbować jakby wiedza już była na odpowiednim poziomie. Perspektywa darmowej hamowni drogowej i innych ciekawych funkcji bardzo kusi ; -)
-
Włśsnie na życzenie kolegi z roverków najnowszy ecumaster obsługuje już roverkowe cpwk.
-
Włśsnie na życzenie kolegi z roverków najnowszy ecumaster obsługuje już roverkowe cpwk.
Najnowszy tzn DET3, czy DET2 też ogranie ?
-
Chyba już II ale to warto sprawdzić. Przy tak znikomej różnicy w cenie odrazu bym zainwestował w III kupując nowy. chyba że ktoś już ma...
Jednak po zaglądnięciu na stronę producenta: http://www.ecumaster.com wychodzi że chyba dopiero III obrobi rovera... Ale najlepiej zapytać u źródła.
-
Jak już to kupiłbym det III bo ma wyjście na map sensor
-
DET II też ogarnia.
-
DET II też ogarnia.
Wczesniej nie ogarniał zaden, widocznie powstało juz odpowiednie oprogramowanie. Jezeli ma isc do rovera to proponuje DET2 -tanszy i łatwiej znalesc w uzywce, a dodatkowy map sensor w roverze nie potrzebny bo wykorzystuje sie seryjny. Kupno wersji z MAP która jest sporo drozsza ma moim skromnym zdaniem sens jezeli zamierzamy bawic sie w doladowanie, albo modyfikujemy silnik w którym przy okazji usuwamy przepływomierz klapowy -np starsze Ople i BMW
Jezeli kupujemy DET2 wymagany jest tez stary laptop z zlaczem COM(ale normalnym nie emulacja!) lub dobra przejsiowka USB-COM. Czesto trzeba wypróbowac ze 2/3 rozne bo nie na kazdej działa. Mi sie udało akurat za pierwszym razem ;) DET3 jest juz bezposrednio na USB wiec problemu nie ma. Jako zlacze mozna wykorzystac obciete i lekko stuningowane złącze płyty głownej od starego zasilacza komputerowego ATX- wazne zeby był dobrej firmy gdyz te lepsze maja po prostu grubsze przewody :)