FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Lipiec 28, 2010, 18:31:25 pm
-
Witam, nie moge uruchomić silnika, czasami coś kichnie, prychnie, zatelepocze silnikiem jak by miał ochote odpalić ale nic po za tym. Zielony kabelek nowy, świece wporządku, paliwo w gaźniku jest, pompka działa. Kiedyś z kopułki wypadł ten kukut (ciemny) co doprowadza WN do palca rozdzielacza, i nie pamiętam (a raczej nie wiem) czy pod tym "bolcem" była sprężynka czy też nie. Ja oczywiście dałem jednak z innego samochodu.
-
sprężynka powinna być.
wymień kopułkę i nie drutuj na przyszłość!
-
drutuj drutuj, miałem wymienić takie elementy, no i olej, pasek rozrządu itp (nie wiadomo jak długo juz są eksplatowane), a teraz chce tylko do odpalić. Hmm... a tak na boku, w gaźniku oprócz paliwa i powrotu są 4 ry konektorki, jest jeden cieniutki przewodzik idzie do dwóch konektorków w górnej pokrywie i na samym dole, i są jeszcze dwa, duże jeden jest do przyśpieszacza zapłonu, który?
ps. kolejność zapłonu ti 1342, który z cylindrów jest pierwszy?
-
Kolejność zapłonów to 1-3-4-2, pierwszy gar jest ten najbliżej chłodnicy, czwarty ten najbliżej koła zamachowego.
Jak na aparacie zapłonowym są gary już nie pamiętam, ale jak się zdejmie kopułkę i popatrzy, gdzie jest palec rozdzielacza i odpowiednio pozakłada przewody pomiędzy kopułką a świecami, to musi gad zapalić, jeśli tylko silnik ma sprężanie, rozrząd jest OK, zawory jako tako trzymają i paliwo właściwie się rozpyla. Aparat kręci się w prawo, z tego, co pamiętam.
-
Aparat kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Sprężanie jest naprawde dobre, wcześniej palił na dotyk. Moim zdaniem problem tkwi w gaźniku, jak sprawdzic czy jest wystarczająco dużo paliwa w komorze pływakowej? Jak odkręce górną pokrywe to ta "dysza" wkręcona na dnie nie jest pod poziomem paliwa.
[ Dodano: 29 Lip 2010 14:42 ]
no więc pływak był przetarty i napełniał się paliwem, po zalutowaniu otworów niby coś jest lepiej ale nie odpala. Sprawdziłem też kolejność przewodów i jest dobrze, jedynie to załapuje ale tylko na rozruszniku. W czym moze byc problem?
[ Dodano: 29 Lip 2010 22:17 ]
Kopułka nowa, pływak nowy, nowe uszczelki, iskra jest, paliwo dochodzi co może byc problemem?
-
Też kiedyś miałem taki problem ,u mnie przyczyna leżała w "palcu" rozdzielacza, nity trzymające tę blaszkę poluzowały się i na pierwszy rzut oka po zdjęciu kopułki nic nie było widać, tak samo załapywał tylko na rozruszniku, dopiero przy którejś próbie z kolei palec odpadł całkowicie i sprawa była jasna. :)
-
może to nadal wina pływaka? ustawiłeś go poprawnie? nie przesadziłeś przy cynowaniu dziurek? może za dużo waży... daj nowy - chlapnij paliwo wprost do gardzieli gaźnika.
-
A ja miałem głupote, poprostu wypad mi kabel od elektrozaworu w gaźniku, co otwiera dopływ, na ssaniu jakoś jeszcze zapalił i jakos to chodziło ale właśnie narywało a bez sania nicholerki. Ten kabelek jest wpiety od strony pokrywy zaworów.
-
A Polonezik w LPG czy benzynka??
-
Lpg
-
Zacznij odpalać na benzynie.
-
ja zawsze go odpalam na benzynie. potem sam przełańcza sie na gaz. ale wraz nie odpala. :(
-
Masz kopułkę i gaźnik w 1996 roczniku? Dziwne...
-
W Fso wszystko możliwe, po prostu montowali z tego co mieli w magazynach, w swoim życiu widziałem już caro+ prosto z salonu z zegarami starego typu :D A co do usterki to powymieniał bym filtry od LPG i benzyny. . .
-
A Jaki zielony kabelek? i gdzie on się znajduje? :(
-
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy i moduł na nadkolu, to "zielony kabelek" jest dosyć gruby i idzie od modułu do aparatu zapłonowego. W środku są dwa cienkie przewody w oplocie.