FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: timi0709 w Lipiec 29, 2010, 21:19:02 pm
-
Problem występuje wtedy gdy odpalę auto i silnik jest zimny. Po uruchomieniu silnik pracuje normalnie tzn. reaguje na dodanie gazu (gdy stoi na luzie) i równo pracuje. Natomiast gdy chcę ruszyć z miejsca to praktycznie nie reaguje na gaz jak by go coś trzymało. Jest ciężko ruszyć z miejsca bo auto ma wtedy sporą tendęcję do gaśnięcia. Gdy już ruszę i się toczy powoli jakieś 5-10kmh i dodam gazu to dość ospale reaguje. Problem ten znika po dosłownie 2min po uruchomieniu. Problem ten występuje tylko na PB i tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Na LPG wszystko jest OK. Moje pytanie do wszystkich: Co mu może dolegać??
-
Przysyfione wtryski....
-
podepne sie bo u mnie jest tak że rano przez jakies dwie minuty po odpaleniu wkręca sie tylko na 2,5 tyś przewody wymieniłem a świece mają pół roku i świece w taki sposób mogą fałszować?
-
Przysyfione wtryski....
i jak się silnik zagrzeje to się "odsyfiają" ? :lol: :lol: :lol:
-
U mnie to jest normalka powiedzmy po 2-3 tygodniach jazdy na LPG. Wystarczy z 10-15km zrobić na benzynie i na kolejne 2-3 tygodnie wszystko wraca do normy :)
-
No to będę musiał polatać trochę na PB.
-
Jak już będziesz latał na Pb,to dodaj do benzyny dodatku do oczyszczania wtrysków najlepiej firmy STP.Na pewno nie zaszkodzi.Tylko wlej tyle co trzeba ,bo jak przedozujesz to będziesz miał problemy z odpaleniem silnika. :)
-
Witam ponownie!
Niestety jazda na benzynie nie pomogła. Silnik nadal ma te objawy o których pisałem wcześniej. Jak go uruchomie gdy jest całkiem zimny to jest ciężko ruszyć tak jak pisałem. Wtedy silnik słabo się wkręca do 3000obr a potem "dostaje skrzydeł :) ". Gdy silnik się rozgrzewa to nie równo pracuje (trochę nim rzuca). Gdy już osiągnie te ok. 90 stopni przestaje nim rzucać i pracuje równo. Wtedy też normalnie wkręca się do 3000obr.
Co może być przyczyną nierównych obrotów gdy silnik jest zimny, oraz słabym wchodzeniem w obroty do 3k :?:
-
Ja bym sprawdził czujnik temperatury silnika. Ten, z którego wychodzą dwa kabelki.
-
A jakim paliwem go zalewasz??Ja w moim abimexie miałem tak ze szarpał i nie równo pracował jak był zimny... okazało się ze lejąc dziadowskie 95 było tego przyczyna w dodatku chrzczą te paliwo u nas na orlenie.Wyjeździłem całe 95 i zalałem 98 vervy..problem znikł ;) Albo może tez być tak jak kolega grzechu podpowiada..czujnik podaje błędne informacje do ecu i silnik nie ma ssania bo myśli ze silnik jest ciepły..czujnik jest tani wiec możesz spróbować..ja z tym czujnikiem miałem na odwrót bo zaniżał mi temp i silnik ciągle na ssaniu jeździł....świece czarne jak smoła,szarpał,palił duuuzzo itp.
-
Po odpaleniu jak jest zimny, to jakie trzyma obroty?
-
hmmm mam ten sam problem ze swoim
-
matucha#1931,
Silnik ma jakieś 950-1100obr/min jak jest zimny. Jak się zagrzeje to 900-850obr/min
danieldeni20,
zawsze jezdziłem na 95 i tego kłopotu nie było, a na benzynie żadko jeżdże gdyż służy mi do odpalania i rozgrzewania silnika zanim przełączę na gaz.
Grzech#1938,
A jakie wartości powinien pokazywać sprawny czujnik? Patrząc na wskazania temperatury na wskaźniku w desce to dla danej temperatury na wskaźniku jakie są odpowiednie napięcia z czujnika do kompa. Chodzi mi o to dla jakiej temperatury przypada jakie napięcie.