FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: bisz w Lipiec 30, 2010, 08:33:29 am
-
Buduje własny sterownik od zapłonu, i powiedzmy ze od strony mikroprocesorowej mam już wszystko gotowe (a przynajmniej tak mi się wydaje). Zaopatrzyłem się w dwubiegunowe cewki od Cinquecento 900 (bo tanie były), ale nie chcą mi dawać iskry. Nawet jak podłącze pierwotne - jedną końcówkę pod zasilanie, a drugą smyram o masę akumulatora, iskrzy tylko kabelek, na świecach nic. Coś źle robię czy cewki są padnięte ?
btw tak to teraz wyglada :
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs059.snc4/35318_1446563016381_1602356749_31039401_3820496_n.jpg)
-
Pierwotne zasilasz przerywając - dobrze. Ale wyjście wtórnego uzwojenia cewki powinno być zbliżone do masy układu (wspólnego styku) powinno być zbliżone do niego na jakieś max. 1 - 2 milimetry, żeby była widoczna iskra.
Pomierz oporność uzwojenia pierwotnego i wtórnego, by mieć pewność, że wogóle są obwody i sprawdź cewki podczas pracy, czy się za mocno nie grzeją. Jeśli by się grzały - mogą być przebicia międzyzwojowe na uzwojeniu, zwłaszcza wtórnym.
-
cewka oczywiscie, staly plus rownolegle z kondensatorem p.zakluceniowym a minus kluczujesz... przy okazji, czym kluczujesz? BU323A czy BU 931Z czy cos innego?
[ Dodano: 30 Lip 2010 11:46 ]
btw nie lepiej modul od abimexa, taki sprzedalem na forum za 50zl jak dobrze pamietam? no chyba ze masz kopulke... ale to tez moze byc slaba iskra do fiata
-
świece były oparte elektrodą o kolektor wydechowy(masa) - tą metodą zwykle sprawdzałem i iskra była widoczna (w orginalnym układzie fabrycznym)
cewki kluczuje mosfetami irf530 (docelowo ma byc irf740 bo wyzsze napiecie wytrzymuje)
co do tych cewko-modułow, myślałem o nich. pytanie - czy sterowane sa z TTL, w systemie wysoki stan na wejsciu otwiera klucz a niski zamyka ?
-
TTL to napewno nie bedzie, bo poziom napiec 12V, jednak wejscia sa niskopradowe i jezeli jest to tak jak w mogule z malucha/cc to podpina sie pod to czujnik na wale, jednak nie wiem czy steruje plusem czy masa, malo siedzie w benzynowych sprawach