FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: SScafe w Sierpień 01, 2010, 01:34:46 am

Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: SScafe w Sierpień 01, 2010, 01:34:46 am
Witam mam poloneza caro 1.5 na gaźniku. Ostatnio auto przestało zapalać więc po chwili zauważyłem że paliwo w ogóle nie dochodzi od zbiornika i myślałem że to przez instalacje gazowa(el-zawór) ale potem stwierdziłem że pompa paliwa nie pompuje. A mianowicie jeśli pompa jest odkręcona od bloku to przy pompowaniu ręcznym płynie paliwo ale jak przykręcę do bloku to przestaje pompować.
 Już nie wiem co jest grane, pomocy!
Pilne...
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 01, 2010, 02:18:52 am
Nie masz książki?  :?: Nie zauważyłeś opcji szukaj na górze forum? :?:  Trzeba zmierzyć w ile wystaje popychacz napędzający pompę i zgodnie z książką wyregulować to podkładkami. Może się też okazać, że koniec jest rozklepany i trzeba kupić nowy popychacz. Ostatnio płaciłem 8 zł.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 01, 2010, 10:28:12 am
Owszem ma prawo mieć wpływ.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: SScafe w Sierpień 01, 2010, 11:44:21 am
no dobra to go wymienię ale jak byś napisał jaki ma wpływ i w jaki sposób to był bym wdzięczny
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 01, 2010, 14:23:52 pm
Trzpień ogranicza skok pompki. Pompkę masz ogólnie niesprawną. Jak ją zdejmiesz i pompujesz to jeszcze trochę działa bo skok membrany jest większy. Jak przykręcisz, to przestaje działać. Proste. Trza naprawić lub zmienić pompę oraz zmienić trzpień i wyregulować podkładkami jego wystawanie, to nie będzie potrzeby ręcznego pompowania. :) Moja pompa po dłuższym staniu podciąga paliwo w kilka sekund. :)
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: SScafe w Sierpień 01, 2010, 15:43:56 pm
słuchaj a w którym miejscu te podkładki się :?:  reguluje i jak to dobrze wyregulować? :)
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 01, 2010, 17:24:42 pm
Podkładki się podkłada między "kominkiem" (czyli tą bakelitową stopką), a pompą. Kupuje się o różnej grubości i daje takie żeby popychacz ileś tam (nie pamiętam w tej chwili ile dokładnie) wystawał nad nie. Książka do Poloneza naprawdę nie jest droga. ;) Ja to wystawanie mierzyłem zawsze szczelinomierzem do spółki z linijką. :D
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Sierpień 09, 2010, 20:52:52 pm
A ja mam takie pytanko co się stanie jak się zastosuje wydajniejszą pompe tzn. 3.5 bara do boschowtryska oprócz możliwego roz....nia przewodów??
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 09, 2010, 20:55:43 pm
nic , a co ma się stać ?
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Sierpień 09, 2010, 20:57:34 pm
Cytat: "Buszek"
nic , a co ma się stać ?


Tzn. czy będzie działał normalnie?? Czy regulator ciśnienia wytrzyma i czy nie będzie bardziej mulić wozu??
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 09, 2010, 21:34:05 pm
Ciężko powiedzieć , powinien , ale na dłuższą metę dałbym sobie spokój , szkoda wtrysku , regulatora jak i samej pompy , zresztą pompę do boscha można dostać za grosze .
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Sierpień 09, 2010, 21:38:36 pm
Mam nową orginalną założoną i ma braki w obrotach najczęściej jak trzeba przekroczyć 3.5K RPM i zaczyna mnie to drażnić pomału a żeby nie  szarpać baku myślę nad zewnętrzną pompą paliwa taką z trucka tylko że piszą że ma 3.5 do 4 bar stąd też moje dziwne pytanko.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Sierpień 09, 2010, 22:03:50 pm
Oj to nie wina pompy raczej , skoro masz nową ORYGINALNĄ , sprawdzałeś bak czy nie ma syfów ? Kołnierz pompy ? (w boschu lubi przerdzewieć i ciągnie powietrze) , obczaj też czy wtrysk dobrze rozpyla , oraz czy nie ciągnie Ci lewizny gdzieś . Swego czasu zamiast oryginalnej pompy miałem typowego chinola i ciągną na każdym biegu do odcinki jak głupi
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Sierpień 10, 2010, 18:22:10 pm
Nie wiem co jest grane już bo pompka bosch orginał (hologramy, grawery, oznaczenia) nie jest też cały czas tak tylko jak mu trzeba depnąć to do 3.5 czasem 4 KRPM idzie ładnie ale wystarczy mu troszkę odpuścić gaz tak żeby utrzymał takie obroty i znów ciągnie przez jakiś czas.  Obsłuchiwałem go dość poważnie ale nie ma żadnego syku spod baku ciśnienie też raczej trzyma bo jak sie odkręci korek to lubi sobie dmuchnąć także nie wiem może zrobił sie zbyt mały przekrój przewodów albo regulator ciśnienia zdechł. W każdym bądź razie będe kombinował z zewnętrzną pompą paliwa taką jak w trucku i się zobaczy co dalej.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: bisz w Sierpień 10, 2010, 18:34:55 pm
pompka 3 bary do gaznika rozwali ci zawor iglicowy i zaleje benzyna caly silnik. do gaznika sa specjalne ok 0.8 bara.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Sierpień 10, 2010, 18:37:10 pm
Posiadam atu+ gli i stąd takie kombinacje.
Tytuł: Pompa paliwa nie typowe
Wiadomość wysłana przez: polon w Sierpień 13, 2010, 09:58:29 am
panowie, bo tak teraz sie zastanawiam, czy popychacz na obu koncach jest taki sam? bez roznicy jak go wsadze? w ktora strone?