FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Seba OBR w Sierpień 03, 2010, 19:17:20 pm
-
Dzisiaj poskładałem już 1.8 na osprzęcie z 1.4
Chciałem go odpalić i niestety lipa :( Bardzo ciężko kręci silnik i wywala mi płyn w zbiorniczek. Zobaczyłem że wał korbowy nie jest na znakach gdy chce ustawić rozrząd (jest przestawiony o jeden ząbek) oraz że pompa wody puszcza wodę od strony rozrządu. Czy to że rozrząd jest przestawiony i że pompa wody jest wadliwa silnik może nie palić? Paliwo na pewno dochodzi, iskra też jest. Dodam że mam kopułkowca, więc kopułke i palec na pewno mam dobrze założoną. Jeszcze tylko mogłem pomylić kolejnośc przewodów, ale z tego co wiem, to kolejnośc liczy się od rozrządu, czyli 1-szy to ten najdłuższy przewód i tak dalej
-
Kolejność przewodów jak w 1,4. czy silnik długo stał?? Może samoregulatory są puste i muszą się napompować. Weź jeszcze podmień akumulator na wydajniejszy prądowo. 1,8 wymaga większego amperażu. Jak miałem aku 44Ah to moje 1,8 też ciężko paliło. Teraz jak mam 62ah to już nie to.
Jakie są świece po próbie odpalenia. Może woda w głowicy jest i zalewa świece.
-
Seba OBR, nie było okazji sprawdzić silnika przed zamontowaniem :?: Przestawienie rozrządu o ząbek może uniemożliwiać odpalenie, zwłaszcza długo nieruszanego silnika.
Samoregulatory tak szybko się nie opróżniają, chyba że silnik stał wiele lat, ale raczej nie.
Pomiar kompresji robiłeś :?:
-
Bardzo ciężko kręci silnik i wywala mi płyn w zbiorniczek.
wyglada na walnieta uszczelke pod glowica, i to zdrowo walnieta. Zobaczyłem że wał korbowy nie jest na znakach gdy chce ustawić rozrząd (jest przestawiony o jeden ząbek)
i tak powinien zapalic. Może samoregulatory są puste i muszą się napompować.
jesli nawet sa puste. to i tak zapali. przeciez po robocie glowicy szklanki zawsze sa puste a silnik i tak odpala :roll: a jesli chodzi o prad to zgadza sie. do 1.8 potrzeba "pałera" aby ruszyl
-
Problem rozwiązany, w piątek jedziemy oddać silnik :P
-
tzw. siedmiodniowa gwarancja rozruchowa. Szkoda tylko pracy włożonej w swapowanko...
-
To ja trochę z innej beczki.Z tego co wiem,istnieją silniki 1.8 Rovera o mocy blisko 200KM :shock: a nawet mocniejsze montowane chyba w Lotusach (jeśli się mylę to poprawcie) Pomijając cenę takiego silnika (na pewno kosmos) to czy myślał ktoś nad wsadzeniem czegoś takiego? rozmawiamy czysto teoretycznie bo wiadomo że chyba nikt by się na to nie porwał :roll: .Miał być silnik 1.8VVC ,ale coś ucichło na forum,chyba że czegoś nie wiem :oops:
-
to sa wlasnie 1,8 vvc ale zmodyfikowane do lotusa :) wszystko da sie zrobic pewnie niewiele trudniej niz swap na zwykle 1,8 ale potrzebne sa fundusze :)
-
Najmocniejsze wersje występują w Caterhamach. Osiągają po 230KM i 210Nm w n/a. Są to silniki bez zmiennych faz rozrządu. :)
-
1.8 VVC się buduje, silnik siedzi, auto odpala.
Buduje je kolega ZIELIN.
-
jedno vvc w 125p już lata.
-
jedno vvc w 125p już lata
Jakieś filmy są ? :D
-
nie, zresztą nie znam właściciela, na innym forum widziałem. :P
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=243595&c=257&f=25
-
maciejowski, dej jakiegoś linka :)
-
Generalnie w Caterhamach są silniki VVC ale na sztywnych wałkach i dobrze wystrojone.
Słyszałem też że są silniki 2.0 serii K ale to już naprawdę ostra wydumka za grubą kasę.
Generalnie to wszystko kwestią kasy.
-
szacun dla tego pana, 145 kucy i 980 kg :shock: to musi iść jak głupie :twisted:
Jakby nie patrzeć gość przeciera nowe szlaki.Tak jak kiedyś kolega Senn w swoim bolidzie :wink: