FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Sierpień 12, 2010, 15:04:11 pm
-
witam
coraz bardziej intensywnie z rury unosi się siwa chmurka, najgorsze jest podczas zapalania (szczególnie po krótkim postoju (30 min - 2h)
oraz przy ruszaniu
jest to bardzo irytująco i mnie to denerwuje
polonez jest na gaz i bierze olej - pewnie coś kolo litra na 1000 km (padł mi prędkościomierz więc ciężko mie stwierdzić ostatnio jak sprawa wygląda) jeśli nie wiecej
podejrzewam uszczelniacze zaworowe
ile moze kosztować naprawa ? i jak mniej więcej przebiega ?
w lutym robiłem uszczelke i teraz wiem że powinienem zrobić od razu
-
Uszczelniacze dedykowane do pn zestaw ok 10zl, jesli ci sie tego podejmie jakis mechaniur to sprawa wyglada tak: sciagacie filtr powietrza, pokrywe zaworowa, odkrecacie klawiatrure, swiece. Przez otwor po swiecy blokujecie zawor np pretem zagietym w taki hak lub powietrzem pod cisnieniem, oba sposoby przetestowane-dzialaja. Nastepnie rozpinacie zawory( pamietajac o zatkaniu wszystkich otworow jakas szmata) stare resztki po uszczelniaczach zazwyczaj zchodza palcami. Nowe delikatnie nabijacie np rurka, ktora ma taka sama srednice jak ta metalowa warga na uszczelniaczu. Potem wszystko skladacie w odwrotnej kolejnosci pamietajac o ustawieniu luzow zaworowych. ;) Przy okazji mozesz wyczyscic te podkladki pomiedzy glowica a sprezynami zaworow, zazwyczaj sa zabite syfem.
P.S. Podobno pasuja uszczelniacze od jakiegos VW i niby sa wytrzymalsze.
-
podobno od golfa 1,6
-
ja ostatnio płaciłem za wymianę 130zł
-
podobno od golfa 1,6
Tak, od Golfa III 1.6
-
Może nie tyle od konkretnego golfa tylko o odpowiednim rozmiarze np firmy goetze...
-
ja u siebie też przygotowuje sie do wymiany uszczelniaczy :|
-
czyli do tego są potrzebne 2 osoby ;) jedna trzyma pręt, a druga nabija
pytanie brzmi - podobno uszczelniacze można łatwo uszkodzić, czy ta rurka jest bezpieczna ? one są gumowe ?
mój mechanik chciał 200 zł za wymiane uszczelniaczy
to się tak na prawde opłaca, bo więcej wyjdzie za dolewki oleju jeśli są wytyrane ;)
-
200zł? Za wymianę uszczelniaczy? Ja za kompletną obróbkę głowicy ze szlifowaniem gniazd zaworów, wymianą jednego z nich na nowy, wymianą uszczelniaczy na VW i sprawdzaniem szczelności zapłaciłem 250zł...
-
Ha Ha. Znajomy mechanik mi krzyknal 20 zl tylko ze ja bym musial byc ta druga osoba. Ja za nowe wydechowe, pasowanie wszystkich zaworow, nowe uszczelniacze i planowanie=200zl ;]
-
Jak pierścienie to czuć nieprzyjemny zapaszek palącego się oleju w spalinach.
-
A jak uszczelniacze to w 90% tego nie poznasz poza zuzyciem oleju. A co do chusteczki to zapewne musisz na niej zobaczyc czarne kropki(olej) lub nic. Tak mnie sie na chlopski rozum wydaje. U mnie jak sie zeszklily uszczelniacze na maxa to dolewalem 4 litry na miesiac ale przebieg tez byl ogromny lecz nie liczony. Nagar tez byl , ze ho ho. Szpachelka sie sciagalo jak olejna po opalaniu :D
-
spływa do komory spalania i spala się przy odpaleniu rano i mamy dymek za autem.
-
Jeżeli po przegazowaniu poleci dym z odmy,to znaczy że pierścienie do wymiany,a jak poleci niebieski dym z wydechu to znaczy że uszczelniacze.Tak sobie myślę że też można diagnozować zużycie silnika,oprócz sprawdzenia przedmuchów z pod korka oleju i sprawdzenia kompresji,jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
OT
-
i po tej wymianie niby spadnie zużycie oleju? bo ja mam to samo i nie wiem czy mi sie opłaca to robic, ale wpieprza konkretnie z litr na 600 km
-
JAk ci wcina litr na 600km to zmień silnik.
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.
-
Panowie podepnę się pod temat. Mój problem wygląda tak że chmurka niebieskiego dymu pojawia się powyżej 2.5krpm. Nie ma zależności czy silnik ciepły czy zimny. Nie mam problemów z odpalaniem rano. Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i ręce opadają. Jaki powód przepalania tego oleju?
-
pierścienie
-
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.
Bzdura! Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych powoduje zurzycie oleju, kopcenie niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy nie.
To o czym piszesz to normalne w każdym starszym samochodzie, każdy zakopci gdy jest zimy do momentu uzyskania temperatury roboczej z powodu zmian rozmiarów, i kształtów elementów metalowych, aluminiowych itp w stosunku do temperatury.
-
U mnie dymek ostatnio zaczął pojawiać się po dłuższym postoju na ciepłym silniku z obrotami jałowymi dodanie gazu i chmurka leci....
-
Wymiana uszczelniaczy zaworowych to koszt 50zł + uszczelniacze, nawet bym się nad tym nie zastanawiał, często wychodzi taniej niż olej.