FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Sierpień 12, 2010, 15:04:11 pm

Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 12, 2010, 15:04:11 pm
witam
coraz bardziej intensywnie z rury unosi się siwa chmurka, najgorsze jest podczas zapalania (szczególnie po krótkim postoju (30 min - 2h)
oraz przy ruszaniu
jest to bardzo irytująco i mnie to denerwuje
polonez jest na gaz i bierze olej - pewnie coś kolo litra na 1000 km (padł mi prędkościomierz więc ciężko mie stwierdzić ostatnio jak sprawa wygląda) jeśli nie wiecej

podejrzewam uszczelniacze zaworowe
ile moze kosztować naprawa ? i jak mniej więcej przebiega ?
w lutym robiłem uszczelke i teraz wiem że powinienem zrobić od razu
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: fafik w Sierpień 12, 2010, 15:14:17 pm
Uszczelniacze dedykowane do pn zestaw ok 10zl, jesli ci sie tego podejmie jakis mechaniur to sprawa wyglada tak: sciagacie filtr powietrza, pokrywe zaworowa, odkrecacie klawiatrure, swiece. Przez otwor po swiecy blokujecie zawor np pretem zagietym w taki hak lub powietrzem pod cisnieniem, oba sposoby przetestowane-dzialaja. Nastepnie rozpinacie zawory( pamietajac o zatkaniu wszystkich otworow jakas szmata) stare resztki po uszczelniaczach zazwyczaj zchodza palcami. Nowe delikatnie nabijacie np rurka, ktora ma taka sama srednice jak ta metalowa warga na uszczelniaczu. Potem wszystko skladacie w odwrotnej kolejnosci pamietajac o ustawieniu luzow zaworowych. ;) Przy okazji mozesz wyczyscic te podkladki pomiedzy glowica a sprezynami zaworow, zazwyczaj sa zabite syfem.
P.S. Podobno pasuja uszczelniacze od jakiegos VW i niby sa wytrzymalsze.
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Sierpień 12, 2010, 16:21:12 pm
podobno od golfa 1,6
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: zyzeq w Sierpień 12, 2010, 17:05:23 pm
ja ostatnio płaciłem za wymianę 130zł
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Sierpień 12, 2010, 17:51:35 pm
Cytat: "ARTUROO#1948"
podobno od golfa 1,6


Tak, od  Golfa III 1.6
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 12, 2010, 18:49:15 pm
Może nie tyle od konkretnego golfa tylko o odpowiednim rozmiarze np firmy goetze...
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Sierpień 12, 2010, 19:26:17 pm
ja u siebie też przygotowuje sie do wymiany uszczelniaczy  :|
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Tomek_ w Sierpień 17, 2010, 13:16:57 pm
czyli do tego są potrzebne 2 osoby ;) jedna trzyma pręt, a druga nabija
pytanie brzmi - podobno uszczelniacze można łatwo uszkodzić, czy ta rurka jest bezpieczna ? one są gumowe ?

mój mechanik chciał 200 zł za wymiane uszczelniaczy

to się tak na prawde opłaca, bo więcej wyjdzie za dolewki oleju jeśli są wytyrane ;)
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 17, 2010, 14:58:26 pm
200zł? Za wymianę uszczelniaczy? Ja za kompletną obróbkę głowicy ze szlifowaniem gniazd zaworów, wymianą jednego z nich na nowy, wymianą uszczelniaczy na VW i sprawdzaniem szczelności zapłaciłem 250zł...
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: fafik w Sierpień 17, 2010, 15:16:49 pm
Ha Ha. Znajomy mechanik mi krzyknal 20 zl tylko ze ja bym musial byc ta druga osoba. Ja za nowe wydechowe, pasowanie wszystkich zaworow, nowe uszczelniacze i planowanie=200zl ;]
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 20, 2010, 02:48:16 am
Jak pierścienie to czuć nieprzyjemny zapaszek palącego się oleju w spalinach.
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: fafik w Sierpień 20, 2010, 03:03:03 am
A jak uszczelniacze to w 90% tego nie poznasz poza zuzyciem oleju. A co do chusteczki to zapewne musisz na niej zobaczyc czarne kropki(olej) lub nic. Tak mnie sie na chlopski rozum wydaje. U mnie jak sie zeszklily uszczelniacze na maxa to dolewalem 4 litry na miesiac ale przebieg tez byl ogromny lecz nie liczony.  Nagar tez byl , ze ho ho. Szpachelka sie sciagalo jak olejna po opalaniu :D
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 23, 2010, 22:23:32 pm
spływa do komory spalania i spala się przy odpaleniu rano i mamy dymek za autem.
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Wrzesień 23, 2010, 23:47:24 pm
Jeżeli po przegazowaniu poleci dym z odmy,to znaczy że pierścienie do wymiany,a jak poleci niebieski dym z wydechu to znaczy że uszczelniacze.Tak sobie myślę że też można diagnozować zużycie silnika,oprócz sprawdzenia przedmuchów z pod korka oleju i sprawdzenia kompresji,jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.

OT
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: edhar w Październik 07, 2010, 23:12:04 pm
i po tej wymianie niby spadnie zużycie oleju? bo ja mam to samo i nie wiem czy mi sie opłaca to robic, ale wpieprza konkretnie z litr na 600 km
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Październik 07, 2010, 23:23:07 pm
JAk ci wcina litr na 600km to zmień silnik.
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Artur91 w Październik 24, 2010, 20:17:22 pm
Panowie podepnę się pod temat. Mój problem wygląda tak że chmurka niebieskiego dymu pojawia się powyżej 2.5krpm. Nie ma zależności czy silnik ciepły czy zimny. Nie mam problemów z odpalaniem rano. Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i ręce opadają. Jaki powód przepalania tego oleju?
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 24, 2010, 20:32:25 pm
pierścienie
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 24, 2010, 23:31:39 pm
Cytuj (zaznaczone)
Uszczelniacze powoduja chmurkę dymu na zimnym silniku, po rozgraniu nic się już nie kopci.


Bzdura! Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych powoduje zurzycie oleju, kopcenie niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy nie.

To o czym piszesz to normalne w każdym starszym samochodzie, każdy zakopci gdy jest zimy do momentu uzyskania temperatury roboczej z powodu zmian rozmiarów, i kształtów elementów metalowych, aluminiowych itp w stosunku do temperatury.
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: et22 w Październik 24, 2010, 23:36:39 pm
U mnie dymek ostatnio zaczął pojawiać się po dłuższym postoju na ciepłym silniku z obrotami jałowymi dodanie gazu i chmurka leci....
Tytuł: uszczelniacze zaworowe
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 24, 2010, 23:54:42 pm
Wymiana uszczelniaczy zaworowych to koszt 50zł + uszczelniacze, nawet bym się nad tym nie zastanawiał, często wychodzi taniej niż olej.