FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: klosplandeka w Sierpień 13, 2010, 20:37:29 pm

Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: klosplandeka w Sierpień 13, 2010, 20:37:29 pm
witam przymierzam sie do zalozenia nowej podpory wału i w zwiazku z tym mam pytanie - czy mozna zalozyc je "na odwrot"? nie bede sie kierowal poprzednikiem ktory ja wymienial bo widac ze chyba zalozyl zle. najlepiej jakby ktos mial zdjecie albo jakis rysunek z ksiazki jak to powinno wygladac.
 z gory dzieki
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: klosplandeka w Sierpień 18, 2010, 22:43:34 pm
kolego mialbym prosbe: moglbys wkleic ten rysunek tu na forum?? bo nie mam Morawskiego
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 19, 2010, 13:05:14 pm
Moim zdaniem nie da się założyć tego "na odwrót". Wiec jeśli wymieniasz to zrób tak jak jest teraz...
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 19, 2010, 13:42:03 pm
jak to się nie da  :?:  wał musi zostać dokładnie oznaczony przed demontażem a szczególnie spasowanie na wieloklinie musi zostać zachowane, przesunięcie o 1 ząb spowoduje wibracje wału po złożeniu tak więc oznacz  obie części bardzo dokładnie względem siebie
tak czy inaczej zalecane jest wyważenie wału  po złożeniu.
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 19, 2010, 15:03:27 pm
Jest pytanie o podporę a nie o wał. Jak inaczej można założyć podporę ?
A z tym przesunięciem o ząb na wieloklinie to już nie przesadzaj.
Chcesz wyważać wał po założeniu do samochodu ?
A samo zalecanie wyważania wału przeczy zalecaniu założenia go dokładnie identycznie w wieloklinie.
A co z wymianą (nie naprawą) całego wału ?
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Sierpień 19, 2010, 18:33:43 pm
widzę że nigdy tego nie robiłeś chyba żeby zdjąć i założyć nową podporę trzeba  rozłączyć wał z krzyżaka  ( koniecznie nowy krzyżak przy skladaniu) a potem  na  wieloklinie   tak więc    jak ktoś chce zrobić to fachowo a nie na od....l to niech się przyłoży solidnie a nie potem będzie pisał posty - wibracje auta powyżej 40km /h
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: DF w Sierpień 20, 2010, 12:10:13 pm
widzę, że nie przeczytałeś pytania twórcy wątku...
albo domyśliłeś się tego o co naprawdę chciał zapytać tylko nie wiedział jak...  :wink:

żeby założyć podporę na wał to (oprócz rozebrania wału oczywiście) trzeba podporę włożyć na wał. I nie wiem jak można to zrobić "inaczej". Łożysko wetknąć na wał... albo wałem trafić do tego otworka na środku...  :mrgreen:
Tytuł: pytanko co do założenia podpory wału
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Sierpień 20, 2010, 20:29:24 pm
Ja jak pamiętam,jak miałem 1,5 GLE,i mechanik wymieniał mi podporę wału z łożyskiem,to nic nie było wyważane.Fakt ,że oznaczał na końcówkach coś ? po zdjęciu wału,i tyle.Po zamontowaniu nowej podpory ,wyjechałem,i nic mi nie drgało.Ale to było z 15 lat temu.Na razie w swoim  GSI nie mam tego problemu :)