FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Slawo2000 w Sierpień 16, 2010, 15:15:51 pm
-
Witam
Mam drobny problem. Wymieniłem u siebie starą przekładnię kierowniczą ZF na zupełnie nową, też ZF. Okazało się, że wałek pośredni jest za krotki do tej nowej. Wiem, że przy przekładni JKC wałek był nieco innej długości. Pamięta ktoś może czy był on krótszy czy dłuższy niż przy ZF?
-
Inny wałek był chyba przy przekładni bez wspomagania, a obie przekładnie ze wspomaganiem miały ten sam wałek. Przynamniej u mnie zamiana przekładni ZF na JKC odbyła się bez problemu i bez wymiany wałka. Jak podaje http://www.polonez16gle.republika.pl/ , wałek do wspomagania jest krótszy, ale ma też inny wieloklin.
-
a obie przekładnie ze wspomaganiem miały ten sam wałek
Na pewno wałki dla przekładni ZF i JKC rożniły się długością. Kiedyś miałem oba w rękach, rożnica była rzędu 10 - 15 mm tylko nie pamiętam, który był dłuższy.
Może ewentualnie ktoś mógłby zmierzyć długość całkowitą wałka od JKC?
-
Na pewno wałki dla przekładni ZF i JKC rożniły się długością
Może i się różnią, ale bez problemu można założyć każdy, wałek do każdej przekładni.
-
Slawo2000, a od czego masz przekladnie ta nowa, a od czego stara, ktorach z tych ZF nie jest przypadkiem z Argenty lub fiata 132 ?
-
A nie wystarczy Ci opuścić kolumne kierowniczą na śrubach? Jeśli chcesz, postaram się jutro zmierzyć ten wałek, ale tak jak mówię - kupiłem go w komplecie z całą wspomą ZF, a potem bez problemu zmienilem przekladnie na JKC.
-
a od czego masz przekladnie ta nowa, a od czego stara, ktora z tych ZF nie jest przypadkiem z Argenty lub fiata 132 ?
Może tak być, ze stara jest ze 132/Argenty. Też o tym pomyślałem, że może ZF dla Poloneza nieco zmienił przekładnie tak, aby ten sam wałek pasował do JKC i ZF.
A nie wystarczy Ci opuścić kolumne kierowniczą na śrubach?
Już kombinowałem różne rozwiązania m.in. przesunąć wspornik kolumny. Ma on owalne otwory, ale zakres regulacji jest za mały. W sumie brakuje ok. 15 mm.
[ Dodano: 17 Sie 2010 09:47 ]
Sprawa chyba rozwiązana. Dzwoniłem do sklepu. Wałek, który mają do Plusa ma 225 mm, a ten mój ok. 210 mm. Być może w pierwszych Polonezach ze wspomaganiem był krótszy wałek, a potem jak weszła przekładnia JKC zastosowali dłuższy i prawdopodobnie też dostosowali przekładnię ZF do dłuższego wałka.