FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Michael w Sierpień 28, 2010, 01:23:26 am
-
Witam mam takie pytanko jak wyglada sprawa załozenia na blok 2.0 dohca 8v głowicy z 16v np lancia czy tipo chciałbym zostawic silnik na gazniku ale wiadomo ze w przednich napedach dolot wypada odwrotnie niz w tylnim napedzie i jak to teraz rozkminic po prostu podmienic kolektory miejscami i nie martwic sie o róznice w srednicy zaworów czy co z tym zrobic i czy jeden seryjny weber podoła głowicy od 16v czy lepsze rozwiazanie to 2 gazniki ?? pozdro
-
no niby tak ale wychodzi na to ze trzeba bedzie dawac mega długa linke gazu i do tego wydech przekładac na druga strone czy o czyms zapomniałem
?
-
z wydechem robisz to samo co fabryka w poldoroverze, moze nawet linka od poldorovera podejdzie ( nie wiem czy jest dłuższa ...)
-
A czy przypadkiem 16v nie ma inaczej kanałów olejowych?
-
ma, ale i na to są sposoby ;)
-
a jakaie sa sposoby na kanały olejowa ? a dwawiem ze leonek masz troche gratów do dohca na sprzedaz mógłbys mi podesłac co ci zostało do handlu ??
-
Leonek1321, wyślij te wiadomości również do mnie. może coś mi się przyda.
-
spytajcie się Świętego on kładł główke od 16V na blok od 8V :P
-
Leonek1321, ja też bym prosił tę wiadomosc...
-
Jezeli kolega swiety mógłby sie wypowiedziec w temacie byłoby bajecznie a moze elwood wie ?? :) pozdro
-
A co z miejscem na zawory? Wycięcia na tłokach w 8v wystarczają na 16v?
-
Ja owszem ale dopiero będę kładł bo tyle mi schodzi że chyba tego nie poskładam.
Po pierwsze dam kilka fotek:
tak należy przerobić tłoki z 8v jak chcemy dać garbate, seryjne są wklęsłe w 16v więc pomysł jest dość odważny:
Fotka z turbo124.com:
(http://www.turbo124.com/forum/download/file.php?id=14774)
Fotka z silnika fiata Walezego:
(http://img64.imageshack.us/img64/227/dsc03338u.jpg)
lub dać tłoki z jakiejkolwiek 16v seryjne.
Kilka fotek ze strony guya-crofta:
(http://www.guy-croft.com/download/file.php?id=3411)
(http://www.guy-croft.com/download/file.php?id=3421)
Oraz zaślepić 4 otwory olejowe z tyłu i na środku bloku.
(http://www.guy-croft.com/download/file.php?id=3430)
Tak wygląda gotowy silnik na starym bloku i 16v:
(http://www.guy-croft.com/download/file.php?id=3612)
Co do zastosowania gażnika to należy wyrzeźbić samemu kolektor ssący - na pewno wyjdą przy tym ułamki, na szczęście w 16v elementy ssącego są zrobione ze spawalnego alu.
Nikt nie wspomniał że w 16 termostat jest z tyłu głowicy i albo uda się go tam upchnąć albo czeka zrobienie alterii wodnej samemu.
A tak wygląda budowa mojego 16v, na razie stoi w miejscu z braku gratów:
(http://img190.imageshack.us/img190/5767/dsc00983medium.jpg)
(http://img36.imageshack.us/img36/7489/dsc00987medium.jpg)
(http://img295.imageshack.us/img295/1672/dsc00990medium.jpg)
(http://img295.imageshack.us/img295/1184/dsc00989medium.jpg)
(http://img4.imageshack.us/img4/3467/dsc00992medium.jpg)
(http://img94.imageshack.us/img94/9348/dsc01034medium.jpg)
W końcu trzeba się zabrać za to porządnie i wyskładać to do kupy.
Kilka technicznych spraw - wtryski mają być z c20xe , przepustnica fi60 z nissana 100nx GTI, kolektor ssący z wersji turbo na dużych kanałach , głowica porting , wałki seria na regulowanych kółkach rozżądu - w trakcie budowy kółka.
Dól 1.6 bez wałka pośredniego i wałków balansowych. Tłoki - tu się zastanawiam seria kontra przerabiane.
-
święty, mam nadzieje ze w dalszych ewolucjach wyląduje 16v + itb :twisted:
-
tak należy przerobić tłoki z 8v jak chcemy dać garbate, seryjne są wklęsłe w 16v więc pomysł jest dość odważny:
Croft z tego co pamietam zaleca do 16V plaskie tloki od 2.0 - najlepsze do przerobienia i podnosza kompresje w rozsadnych granicach
Nikt nie wspomniał że w 16 termostat jest z tyłu głowicy i albo uda się go tam upchnąć albo czeka zrobienie alterii wodnej samemu.
Tez croft -jest zdjecie takiej rury idacej z tylu i puszczonej nad kolektorem wydechowym na wysokosci glowiczki do przodu auta. W ogole zanim ktos zacznie sie bawic niech przeczyta/przejrzy crofta -jest sporo foto i danych technicznych wiec nie ma co odkrywac ameryki po raz ktorys a i odpowiedz na czesc pytan sie znajdzie
-
To na których tłokach lepsza zabawa kłasc tłoki od 8v i przerabiac czy płaskie od 16v ? i rozumiem ze kolektor pod webery 40 nie podejdzie pod głowice ??
-
Kolektory gaznikowe, same z siebie nie podejda tzn rozstaw kanalow sie zgadza ale z czyms tam jest problem, nie wiem nie przymierzalem osobiscie, zreszta boczniaki w 16V nie daja podobno takich dobrych rezultatow jak w 8V no i dochodzi jeszcze koszt kolektora i gaznikow -bezpieczniej chyba puscic to na wtrysku ktory duzo latwiej dorwac i masz wtedy okolo 140-150Km. Tloki to zalezy co masz jak masz od 16V to takie wkladaj. Sam osobiscie z czapka 16V bardziej bym widzial dol silnika 1800 niz 2000 poniewaz ma wiekszy potencjal i krecic sie juz lubi wersji 8V a co dopiero na 16V(tyle ze wersja 1,8 16V nigdy nie istniala wiec ciezko prognozowac ile sie z tego wycisnie)
-
Elwood - taka wersja wg wikipedi istniała - strasznie rzadka:
1.8 ie 16V Sedicivalvole I4 1756 cc 138 PS (101 kW; 136 hp) @6250 rpm
źródło - http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo (http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo)
taki silnik kiedyś widziałem - wygląda jak 2.0 16v więc na bloku naszych dohc.
Kolektory pod gaźniki robi guy-croft pod 16v ale pewnie cena jak kilka polonezów.
Rozkład kanałów niekoniecznie się zgadza jak w 8v - ciekawostka - listwa z tipod ohc 8v nie pasuje rozstawem do 16v ! sam sprawdzałem.
-
czyli najlepsze wyjscie wnioskuje to załozenie czapy od 16v i wtrysku z tego samego wozu np fiat coupe lub cos w tym stylu i do tego tłoki równiez od tego auta
-
Elwood - taka wersja wg wikipedi istniała - strasznie rzadka:
1.8 ie 16V Sedicivalvole I4 1756 cc 138 PS (101 kW; 136 hp) @6250 rpm
Prawdopodobnie nie byla ona w ogole oferowana w europie - milcza o niej wszelkie katalogi- zarowno te z tlokami jak i te z innymi czesciami. A wiec skoro zakladamy ze glowica byla ta sama co w 2,0 to w 1,8 tloki musialy byc inne - z wiekszym garbem jak w 8V chyba ze zastosowano taki myk ze w 1,8 byly plaskie z podcieciami(z 2,0) a w 2,0 juz wklesle. 1.8 moze, a nawet powinien miec wiekszy stopien sprezania od 2.0 ze wzgledu na charakterystyke. A komora w 16V na oko wydaje sie mniejsza niz w 8V
Skoro jednak wersja 1.8 16V istniala to jest to dobry wynik moim zdaniem, poniewaz jest identyczny jak w BMW IS tj M42B18 i o niebo lepszy od bozyszcze forum :roll: 1.8 16V made in rover w serii 117 lub jakies mocnijsze i rzadsze wersje 135
Rozkład kanałów niekoniecznie się zgadza jak w 8v - ciekawostka - listwa z tipod ohc 8v nie pasuje rozstawem do 16v ! sam sprawdzałem.
A sprawdzales uszczelki 8V i 16V ze soba ? Listwa nie musi pasowac jak sa inne kolektory
-
Dziś przeglądałem katalogi i wiem jaka jest różnica w tłkoach od 2.0 16v a 1.8 16v.
Dla chętnych:
http://www.celkar.pl/Katalog/silnik/f2.html (http://www.celkar.pl/Katalog/silnik/f2.html)
Zacząłem robić obliczenia odnośnie wsadzenia tłoków z 2.0 16v do 1.6 i wyszła masakra.
Tłoki z 2.0 przy kompresji 10.5:1 jak podaja katalogi zrobiłyby w 1.6 - 8.5:1 - chyba do turbo byłoby dobre ale nie do mocnego n/a.
Przeliczyłem podobnie dla 1.8 16v przyjmując 10:5:1 i tu już lepiej do dałoby ok 9.5:1 - chcąc zwiększyć kompresję do 10.5:1 conajmniej trzeba by było zebrać ok 1 - 1.2 mm z głowicy.
Mając tłok z 2.0 16v zmierzyłem średnicę wklęsłości oraz różnice w wyskości tłoka i mi wyszło że chcąc wsadzić posadzić czapkę z 2.0 do 1.6 czy 1.8 tłok musi miec ok 3 mm garbu na 0.2 dm3 pojemności. Więc mnie czeka chcąc uzyskać dużą kompresję przeróbka tłoków z 6mm garbem pod 16v.
Może się komuś moje obliczenia przydadzą:)
-
Więc mnie czeka chcąc uzyskać dużą kompresję przeróbka tłoków z 6mm garbem pod 16v.
To sa takie z garbem 6 mm ? do tej pory najwieksze jakie widzialem to mialy okolo 4mm.
U Ciebie jest troche lipa ze koniecznie ma to byc 1600 :? gdyby pojemnosc nie byla wazna to zawsze mozna sprobowac rozwiercic przy remoncie na 86,2 z forda 1,8 i wtedy zwiekszajac pojemnosc, zwiekszamy stopien sprezania :D Z tym planowaniem glowicy to troche strach z tego co wiem to czapki 16V sa strasznie delikatne. Wiec jedyny rozsadny sposob to tloki z wiekszym garbem, tylko ze z ich dostepnoscia jest golnie mowiac nie najlepiej :?
-
Garb 6mm z tego co wiem mają nowsze DOHC z Tipo na bloku bez wałka pośredniego czy z regaty 100 z obróconą głowicą. Mam 2 takie bloki więc pomierzę wysokość garbu żeby się upewnić, ale tak na oko mają mniejszy niż ten który mam w moim 1.6 na tylnonapędowej główce.
-
Witam. Jako że projekt Kombi+ 2.0 16v stoi już fest, chciałem trochę się upewnić pytając was o kilka spraw.
Przede wszystkim: rozchodzi się o silnik 2.0DOHC, do którego chce założyć głowicę 16v i kompletny wtrysk od niej. Skrzynię mam dużą z DOHC plus dyfer z Volvo 240, 740 lub Fiata 132, ale to jeszcze przemyślam.
Jako, że nie mam ochoty na szukanie i dokupowanie pojedynczych elementów głowicy, wtrysku itditditditd zdecydowałem się na kupno kompletnego Fiata jako dawcy. I tu, żeby nie wydać kupki pieniążków na coś niepotrzebnego:
1. Jakie silniki wchodzą w grę? Najtaniej znalazłem Fiata Bravo 1.8 16V GT. Ew. mam jeszcze Tipo 2.0 16V Sport. Zajtanie są też 1.6 16V Bravo, ale czy to ogarnie blok 2.0? Podejrzewam i to chyba dobrze, że elektronika wtrysku, kolektory będą inne i najlepiej celować w 2.0 jeśli to zakładam na blok 2litrowy?
2. Czego mam oczekiwać podczas montażu wtrysku? Czego potrzebuję poza gratami z silnika 16v do jego zamontowania? Specjalne koło pasowe na wał(mam takie z wyjściem na wspomaganie itd)? Koło zamachowe z czegoś specjalnego(mam np. odelżone z ritmo TC)? Jeśli tak to z czego? Argenty na wtrysku? Z auta dawcy jeśli pasuje?
3: Czytałem cały wątek i w końcu sam nie wiem jak z tłokami. Chcę oddać blok do szlifu ale mnie to blokuje. Dać tłoki od 2.0 8V lub 1.8 8V(takie akurat mam) i będą normalnie pasować czy po zakupieniu auta dawcy wyjąć tłoki i wsadzić je(wątpię w to, ale po przeczytaniu wątku rozumiem, że pasują)?
Może ten, kto już to przechodził da jakieś ciekawe wskazówki?<prosi>
Na koniec jeszcze dodam PS, że nie jestem jakimś z dupy urwanym napaleńcem i wiem co mnie czeka czy może czekać. Finansami się nie martwię, zaplecze techniczne mam, fachurów od spawania i "tokarzenia" z zajebistym sprzętem również. Piszę to, bo trochę fora czytam, wiem ile to projektów niesamowitych już było, jak się skończyły i jak reagowali na to wszystko "starzy wyjadacze". :-)
Pozdrawiam i dziękuje "from the mountains". <spoko>
Acha, jeszcze jedna sprawa. Podczas prac zrobię obszerny materiał i napiszę o tym jakiś artykuł, bo nie widziałem jeszcze nigdzie czegoś podobnego konkretnego.
-
najlepiej kombinować całym silnikiem 16v, mniej kombinacji ...
-
1.6 16 z brawy to inna bajka i głowica nie podejdzie Ci do 2.0... :) zapodaj cos takiego http://moto.allegro.pl/silnik-lancia-lybra-1-8-16v-839a4000-i2462757798.html http://moto.allegro.pl/silnik-lancii-2-0-16v-dohc-na-dwoch-weeberach-45-i2529537422.html będzie już miło :) cała operacje bedziesz przeprowadzał tu u siebie w domu czy w dojcze ?
-
hmmm to drugie mi sie podoba.. to bedzie taki sam blok ja fiatowskie 2.0? tzn zepne to z napedem i rozruchem? bo kurde zainspirowalo mnie to...
-
ja proponuję dokładnie poczytać mój projekt - wiele rzeczy będzie tak samo potrzebnych przy przebudowie 2.0 na 16v
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0)
odnośnie silników - dół musi być pasujący na skrzynię z fiata 132 jeśli nie przewidujemy flanszy - zatem nie zepniemy marei , lybry oraz nowszych silników z rodziny fiata.
Jeśli już coś to kup - lancie deltę 2.0 16v może być wersja 2, fiata tipo 2.0 16v, fiata coupe 2.0 16v , lancie themę 2.0 16v lub starą cromę 2.0 16v.
Jeśli chodzi o fiata to jest temat ogólnie przerąbany - występowało kilka rodzajów kół rozrządu, typów wtrysku oraz impulsatorów.
Moge opisać moje spostrzeżenia ale to długa dywagacja - na pewno jest kilka komplikacji - pierwsza - aparat zapłonowy na kopułce , która wejdzie w ścianę grodziową. O ile wiem chyba nie występowało wolnossące 2.0 16v na zapłonie bezrozdzielaczowym, a jeśli już coś to kolejna kwestia bo musiał by to być system boscha z innym kołem pasowym oraz niestety nienajszczęśliwszym rozwiązaniem w formie przepływomierza klapkowego.
Co do tłoków to chyba najlepiej wsadzić tłoki z 2.0 16v z korbami (mogą mieć inne odsadzenie sworznia od denka) , widziałem płaskie tłoki od 2.0 8v i głowicę 16v, gdzie tłoki nie miały podcięć pod zawory ale to zbyt hardcorowy pomysł i o kręceniu takiego silnika zapomnij , po za tym staje się bardzo kolizyjny.
Do tego szykuj czapkę pieniędzy, wykup pół apteki z nerwosolem, oraz spawacze i tokarze będą cię mieli dość - sam to przechodziłem więc wiem o czym mówię.
Na koniec - ssący jedyny który podejdzię po przespawaniu to kappa turbo , ew thema vis (mam ale nie sprawdzałem czy wlezie choć po modach powinien).
Wydechowy niestety trzeba wystrugać od zera gdyż 16v nie było na tej głowicy w rwd ... Po drodze znajdziesz jeszcze więcej niepasujących puzli z napisem FIAT
Choć taki widok pod maską bardzo cieszy :D
(http://galeria.fsoptk.pl/albums/upload/z_zycia_klubu/zloty_ogolnopolskie/czerniewice/_2012_8ogolnopolski/MrD/MrD00052.jpg)
-
Najlepsza opcja dzisiaj to jakas lancia(rozbitek albo anglik), bo prawdopodobienstwo zdobycia bloku od cromy w wersj ibez wałków wywazajacych(rozrusznik) w 2004 jak zaczynałem sie bawic było bliskie zeru a co dopiero dzisiaj kiedy najmlodszy motor ma cos kolo 22 lat, chyba ze wykopiesz cos fartem ze zlomowiska albo jakiegos zapyzialego szrotu wiec lepiej odrazu uderzaj w silnik lanci -jest mlodszy i latwiej cos znalesc zarówno sam motor jak i czesci, do tego bedziesz potrzebował jakas padaczke RWD zeby miec miske łapy, kolo zamachowe i reszte glupot, oraz blizej zaznajomic sie z forum z takimi modami np
http://www.turbo124.com/forum/
jest tam sporo zdjec i mozna sie zorientowac co i jak, jak juz wkladac to moim zdaniem tylko 16V z turbo bo roboty jest tylko troche wiecej niz przy wolnossacym, a wydech i tak i tak trzeba strugac od zera. Na pewno szukaj silnika z zaplonem bezrozdzielaczowym i w miare mozliwosci ze wtryskiem magneti marelli z przeplywka na drucie, bosch był chyba tylko na klapce
-
oszkurw, myślałem, że mając całego dawcę 16v pójdzie to dużo łatwiej i sprawniej. Całego silnika FWD nie chciałbym wrzucać bo czytałem ile to przeróbek. Czyli można powiedzieć z 16v zbyt się podnieciłem? Z dotychczasowego czytania forów wyszło mi, że to taaaakie k. mać proste.
Zatem ogólnie mówiąc, mając powiedzmy całą Themę 2.0 16v lub Tipo 2.0 16v, to łatwiej założyć z niej głowicę i osprzęt do zwykłego DOHC, czy przełożyć cały silnik z 16nastki? Trochę mnie dobija spawanie obudowy skrzyni, dorabianie mocowań na łapy, przekładki mis olejowych, pomp i reszty gówna. Przy bloku RWD chociaż nie musiałbym się martwić o montaż w budzie, umocowanie ze skrzynią itd. ?
Teraz już jestem całkiem zbity z tropu. Ciekawy ten silnik z drugiego linku, widać mocowanie na łapy nawet ma, tylko jak kwestia dokręcenia skrzyni i tego, że będzie zamontowany na prosto? Po gaźnikach domniemam, że pracował już PROSTOPADLE do podłoża.. <mysli> Dosyć ciekawa opcja, ale później znowu szukanie komputera, czujnika, śrubki, wtyczki. K. madź.
Marcin, cała operacja w Dojczlandzie. Specjalnie na tą okazję robię wylewkę i ocieplam swoją ekstra szopkę, gdzie przez zimę mam zamiar działać.
-
Turbo było w pierwszej myśli przed zakupem poldka, ale stwierdziłem, że dużo łatwiej będzie zwykłą 16nastke. Do tego jak pisałem chciałem zostawić stary blok DOHC, żeby się nie pierdzielić z mocowaniem silnika i skrzyni. Do tego gdzie tu znaleźć jakiś w miare silnik Turbo... ;-|
Acha, i jeśli chodzi o zwykłe DOHC, to części mi nie brak. Zamachy inne różne pierdoły leżą w MAGICZNEJ SZAFIE.
-
Mocowanie łap do bloku i bloku do skrzyni to akurat najmniejszy problem, bez sensu zakladac osprzet 16V do starego typu bloku poniewaz ulatwia to wprawdzie nieco konwersje na RWD ale w starym bloku masz licha pompe olejowa która ma dziadowski naped, nowsze silniki maja duzo lepsze pompy napedzane bezposrednio od walu korbowego, no i co by nie pisac sa precyzyjniej wykonane i pare lat mlodsze.
Wszyscy pisza ze proste ale jak sie zabierasz za robote to wcale nie jest tak rózowo jakby sie wydawało, zwlaszcza jezeli nie masz potrzebnych czesci które choc troche ulatwiaja przerobienie motoru np dzwon od fiata 131 z rozrusznikiem po stronie pasazera albo blok bez wałków wywazajacych. Co do silnika sa róznego rodzaju okazje tylko trzeba poszukac niedawno znajomy kupił całą nieodpalajaca lancie 2.0 T za 1500zł z buda zzarta przez korniki a okazało sie ze wystarczyło wymienic czujnik polozenia wału za chyba 80zł w kazdym razie koszta miał niewielkie a motor jest zyleta bo jezdził jakis starszy jegomosc który miał w sumie 3 auta
-
Kurtka, może rzeczywiście przemyśle na nowo jakieś turbo Lancii. Oczywiście mam na myśli całego dawce ze względu na wszystkie kabelki, czujniczki i np. skrzynie, z której dzwon mógłbym wykorzystać do połączenia skrzyni starego DOHC.
Jak znajdę chwilę w tygodniu to poszukam jakiegoś wątku o turbo. Chyba, że ktoś pomoże i rzuci jakimś linkiem? Może samo spawanie łap i dzwonu nie straszne. Gorzej z tymi dobierankami poszczególnych elementów co by postawić silnik FWD na prosto w RWD.. <co>
Co do dawcy to cały czas trzymam rękę na pulsie. Miałem opcje 2 Them turbo w Irlandii za 800 euro, tylko kwestia transportu znowu, albo lotu tam i wykręcania gratów.<lol2>
-
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=129902&orderby=asc&start=0
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t80330.html
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=22488
Pod lapy sa nadlewki - wystarczy wywiercic i nagwintowac, dzwonu nie trzeba spawac jezeli masz obudowe od 131, albo specjalny rzadki rozrusznik planetarny w którym i tak trzeba troche zmodowac wiec chyba szybciej bedzie z dzwonu rwd wyciac mocowanie rozrusznika i wspawac w skrzynie od rwd ;)
-
tak btw, to dohc fwd nie miały przypadkiem lepszej magistrali olejowej niż stary dohc rwd ? bo coś kiedyś czytałem i nie moge dojść gdzie ...
jeżeli Cię kolego przeraża robienie mocowań silnika to lepiej od razu odpuść swapa na 16v ...
-
no dokładnie bo łapy to najprostsza rzecz do zrobienia przy tym wszystkim :P
Co do magistarali olejowej - stare dohc mają 6 otworów do smarowania wałków - dwa z przodu, 2 po środku i 2 z tyłu, potem głowica jest przelotowa i idzie wszystko do głowiczek - problem jest taki że łatwiej wywalić uszczelkę pod głowicą bo tam gdzie idzie ciśnienie oleju jest cienka ścianka i mi właśnie tak poleciała uszczelka że z tyłu silnika leciał olej z alterii w 8v.
Nowsze DOHCe mają tak - tylko 2 kanały z przodu głowicy a główna alteria idzie albo po magistrali między podporami wałków - 16v lub w głowiczce - 8v.
Chcąc posadzić głowicę 16v na stary blok jest właśnie kwestia zaślepienia 4 kanałów olejowych - 2 po środku i 2 z tyłu.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie silników RWD i FWD - nowsze RWD mają wyjście wody z tyłu głowicy a nie z przodu przez co moim zdaniem jest poprawione chłodzenie. Cały kruczek polega na tym że o ile kanały wodne są takie same (silnik i głowica) o tyle uszczelki pod głowicę (gdyby pominąć kwestię kanałów olejowych) nie są zamienne.
Uszczelka z RWD wymusza obieg wody na tył silnika przez zastosowanie ciaśniejszych kanałów wodnych z przodu bloku a luźniejszych z tyłu wobec czego woda musi opływać silnik z przodu do tyłu. FWD z racji wyjścia wody z tyłu wymusza większy przepływ z przodu przez głowicę a z tyłu mniejszy.
Dlatego do 16v musi być uszczelka pod głowicę z nowszych dohców.
-
Może zbytnio się zesrałem co do tych łap i skrzyni. Nagwintować wszystko przeca moge sam <mysli>, jednak co do dzwonu to myślałbym, żeby to komuś z forum zlecić(tzn. zrobienie z 2. jednego). Tak samo jeśli chodzi o przeróbke pompy oleju i kolektor wydechowy, bo miske, a nawet 2 ze starego DOHC mam(i z tego co czytam pasują). Wtedy już mam w całości silnik na spokojnie w pionie? Pozostaje kwestia znalezienia dawcy z tym pasującym zapłonem, a dalej to już kręcenie i kabelki, które też sam ogarne.
A, jedna kwestia jeszcze, bo przy spawaniu dzwonu z dwóch pomierze sprawę odległości wałka sprzęgłowego do wału itp, tylko jak będzie ze sprzęgłem? Połączenie skrzynia - silnik skończy się na dorobieniu dzwonu i przetoczeniu wału pod wałek sprzęgłowy czy coś jeszcze poza tym?
-
Ej coś z rozumowaniem masz nie halo - przecież w temacie budujemy potworka jest opisane wszystko co i jak.
Dzwon to nie problem , mam jak coś szablon więc w granicach 100 zł jestem w stanie wykonać kopię mojego - mając kawałek skrzyni z fiara fwd oraz dzwon z dużej skrzyni rwd.
Pompę oleju nie przerabiasz a jedynie dorabiasz smoka, miska nie pasuje p&p - są inne otwory z przodu silnika oraz podcięcie które trzeba wyklepać pod smoka z pompy.
Jak masz skrzynię z fiata 132 to trzeba skrócić ok 7mm wałek sprzęgłowy co nie jest trudne mając szlifierkę oraz skrzynię.
W 2.0 z tego co wiem wbijasz w wał pasujące łożysko i po kłopocie - po co cokolwiek toczyć ?? Tulejkę 2 wymiarową o ile wiem znajdziesz tylko w 1.6 i to nowszych , bo regata 100 ma zaślepkę którą wybijasz i w jej miejsce wciskasz pasujące łożysko.
Co do zapłonu DIS to nie do końca będzie łatwe - nie wiem które n/a ma taki zapłon.
Nie zapomnij o termostacie z tyłu głowicy oraz obiegu wody co trzeba prawie od zera zrobić...
-
kolega sie chyba troche porywa z motyką na słońce mam takie wrażenie ...
-
Dzięki wielkie Święty. Przejrzałem dokładniej Twój wątek i jestem spokojniejszy. Byłem pewny, że przeróbka dzwonu to coś dużo groźniejszego. Jeśli przyjdzie na to czas to się zgłoszę. Pierwsze co to jutro ustalam wizytę Poldka u lakiernika co by się tlenków pozbyć i lakier ożywić. We wrześniu sprowadzam go do siebie i powoli czaby już o czymś myśleć. Na chwilę obecną startuję jeszcze z nową pracą i się rozkręcić muszę conieco.
-
Co z większa nowego to to, że dzisiaj właśnie kupiłem silnik. Dokładnie z Themy 2.0 16V turbo. Z całym osprzętem. Sprzedający obiecał mi jeszcze dzwon, więc myślę, że przy nadchodzącym wyjeździe do PL po poldka akurat nagram połączenie skrzyni z silnikiem. Potem w czasie zimy przeróbka łap, pompy i michy. Jak projekt pójdzie grubo do przodu, napiszę jakąś może grubszą relacje.
Jako ciekawostka, silnik kupiłem od dosyć ciekawego pana dziadziusia. 3 Lancie Delty(jedna full rajdówka), 2 Lancie Bety(jedna tak samo jak delta) i jakieś 2 inne stare fury, których z podniecenia po posłuchaniu rajdowej Bety nie rozpoznałem. Dopiero co ochłonąłem.
Po całkowitym ochłonięciu mi się przypomniało..
Orientuje się ktoś może, co ze zwykłej Themy 2.0 spasuje do "turbowej"? Mam akurat taką na złomie całą..
-
nicek27 pokaz foty Twojego nowego pieca ;)
-
Z tego wszystkiego nie zdążyłem zrobić zdjęcia jak był jeszcze złożony. U gościa załadowaliśmy podnośnikiem do silników, a już u mnie szybko klucze i demontaż osprzętu jeszcze na przyczepce, żeby jakoś we dwóch to zdjąć.
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/Polonez20TurboProjekt# (https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/Polonez20TurboProjekt#)
-
kupie ci na urodziny dekiel zaworów od alfy 155 turbo :D ( ten sam silnik ) będą dwa poldony niemal po sąsiedzku z napisami na silnikach "Alfa Romeo" :D
-
Właśnie nie mam tego zajeb. dekla na świece z napisem 2000 Turbo.. <uoee>
<spoko>