FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Aron w Sierpień 28, 2010, 16:07:20 pm

Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 28, 2010, 16:07:20 pm
Wiem, że to może dość dziwny temat, ale chciałbym zapytać, jakie części i jakie mniej więcej koszta potrzebne byłyby do konwersji Caro plusa na zwykłe Caro. Z części potrzebnych do tej operacji wydaje mi się, że należy mieć:
- zderzaki
- klamki
- lusterka
- tylna klapa
- tylne lampy
- grill
Rzecz jasna chyba jedynym elementem, który należałoby polakierować byłaby tylna klapa.
Ciekawi mnie, jaki byłby orientacyjny koszt takiej operacji, ponieważ od tego ciśnienia na PoldoRovera w budzie Caro, zaczynam również szukać Plusów wyposażonych w ten silnik, by potem przerobić na normalne Caro, które mi osobiście podobają się dużo bardziej (bez urazy plusowicze ;))
Tytuł: Re: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 28, 2010, 16:10:29 pm
Cytat: "Aron"
zaczynam również szukać Plusów wyposażonych w ten silnik, by potem przerobić na normalne Caro, które mi osobiście podobają się dużo bardziej (bez urazy plusowicze ;))


Nie niszcz tak rzadkiego egzemplarza jakim jest fabryczny rover w plusie... Ich już jest wystarczająco mało... Chcesz Caro to kup Caro i nie cuduj.  :P
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: damian9838 w Sierpień 28, 2010, 16:17:52 pm
Pas pod lampami i grilem jest jeszcze inny Myślę że jakby dobrze poszukać cała zabawa kosztowała by max 200zł
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 28, 2010, 16:59:39 pm
Owa konwersja to taki ostateczny plan, jak przez pół roku nie znajdę jakiegoś godnego uwagi Carosa, chociaż wtedy to i Plusa pewnie nie znajdę :mrgreen:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: MichalFSO w Sierpień 28, 2010, 17:15:50 pm
ja ze swoim zrobiłem odwrotnie z caro na plusa i koszt tej operacji kosztował mnie ok 400zł. Twój projekt będzie znacznie tańszy.
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 28, 2010, 18:03:45 pm
Aron, do listy dodaj jeszcze listwy boczne i plastikowe nakładki na progi :wink:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 28, 2010, 18:32:20 pm
Bez sensu, łatwiej wyrwać Caro z roverem niż plusa z tym silnikiem. Z resztą plus jest zrobiony z bardzo cienkiej blachy więc...
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 28, 2010, 18:36:25 pm
Cytat: "damian9838"
Pas pod lampami i grilem jest jeszcze inny Myślę że jakby dobrze poszukać cała zabawa kosztowała by max 200zł


Podobnie pas z tyłu, dostosowany do innych lamp i blendy. Jakby co, deską rozdzielczą i tunelem możemy się wymienic:)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 30, 2010, 17:44:02 pm
Czyli reasumując potrzebuje
- zderzaki
- klamki
- lusterka
- tylna klapa
- tylne lampy
- grill
- blende na przód i tył

Rozumiem że przednie lampy są takie same w obu modelach? :)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 30, 2010, 18:09:35 pm
Aron, i jeszcze trochę elementów wnętrza :P
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 30, 2010, 18:14:52 pm
Cytat: "Aron"
Czyli reasumując potrzebuje
- zderzaki
- klamki
- lusterka
- tylna klapa
- tylne lampy
- grill
- blende na przód i tył

Rozumiem że przednie lampy są takie same w obu modelach? :)

I noski przedni i tylny. Lampy są takie same. :) A jaka jest różnica w lusterkach niech ktoś mię oświeci?
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 30, 2010, 18:24:51 pm
Cytat: "Grzech#1938"
Lampy są takie same

Na pewno? Z tego co mi się wydaje to w caro plusie są grubsze przez blende. Przecież klapy mają te same. Ja u siebie pod blenda mam normalnie wgłębienie na mocowanie tablicy rejestracyjnej:D
Tak więc jak ma to być 100% zwykłe caro to i lampy do wymiany, bo bd odstawać.
Ps. Ja bym w ogolę takiej przekładki nie robił bo strasznie mało caro plusów z roverem, wiem bo sam takiego szukałem, niestety nie znalazłem i musiałem go sobie sam zrobić :D
Pozdro
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 30, 2010, 18:45:32 pm
On się pytał o przednie... :mrgreen:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 30, 2010, 19:43:33 pm
Cytat: "Aron"

- blende na przód i tył


WTF???

Cytat: "Grzech#1938"
A jaka jest różnica w lusterkach niech ktoś mię oświeci?


Z tego co wiem to żadna  :P

A klapy z tyłu nie trzeba zmieniać  :wink:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 31, 2010, 00:06:15 am
Aha, to w sumie git, że klapy nie trzeba zmieniać :)

Cytat: "Ukash"
Aron napisał/a:   

- blende na przód i tył   


WTF???


Chodzi mi o te listwy
(http://iv.pl/images/11024569993180114335_thumb.jpg) (http://iv.pl/viewer.php?file=11024569993180114335.jpg)(http://iv.pl/images/38141185570666127010_thumb.jpg) (http://iv.pl/viewer.php?file=38141185570666127010.jpg)

A lusterka dlatego, że są czarne matowe :mrgreen: a taniej wyjdzie kupić za pare groszy na złomie niż malować :)
Co do tej konwersji to są jak na razie dość luźne przypuszczenia, czas pokaże, co to będzie :twisted:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 31, 2010, 10:48:36 am
Blendą nazywamy ten odblask z napisem POLONEZ między światłami  :wink:

A te listwy pod światłami - noskiem  :wink:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 31, 2010, 12:11:33 pm
Cytat: "Grzech#1938"
On się pytał o przednie... :mrgreen:

Kolego o tylne też :D
Cytat: "Aron"
- tylne lampy
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 31, 2010, 12:18:43 pm
No przednie jak na mój gust są identyczne, tylne na pewno już nie :)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Sierpień 31, 2010, 13:40:02 pm
Wnętrze może zostać bez zmian, ale z ciekawości zapytam - takie np. boczki pasują bez żadnych problemów?
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 31, 2010, 14:47:32 pm
Boczki tak, gorzej z podłokietnikami.
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 06, 2010, 13:31:51 pm
No właśnie, ten samochód produkowano tylko przez rok. Kiedyś oryginalny GTI może być poszukiwanym klasykiem ,a teraz to rarytas.
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 06, 2010, 15:41:09 pm
Dobra, to w takim razie zapytam o inną rzecz - czy ten szpoiler po odkręceniu pozostawia duże dziurska i czy blenda masakrycznie odstaje? :mrgreen:
Poza tym przecież wszystkie części można potem zamienić i znowu mieć plusa :)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 06, 2010, 17:07:08 pm
Spoiler po odkręceniu zostawia małe dziurska za to jest ich 10 albo 12. :)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 06, 2010, 20:41:37 pm
Cytat: "Grzech#1938"
małe dziurska za to jest ich 10 albo 12.
:shock:
Chyba lepiej kupić zdrową klapę od minusa i prysnąć niż ładować szpachlę na oryginał :)

[ Dodano: 06 Wrz 2010 23:40 ]
Cały czas jednak bije się z myślami, czy robić konwersje, czy zadbać o to co jest.
Nie podoba mi się w wyglądzie plusa kilka rzeczy - po primo to, że stracił troche klasycznego wyglądu i duszy Polda, z drugiej strony czytam i słyszę, że PlusoRovery są rzadkie i rzekomo w fabryce tłukli je tylko rok...
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 07, 2010, 14:21:39 pm
Nie przejmuj się tylko tak zrób żeby jakby co można było natychmiast wrócić do oryginału.  :) Moim zdaniem miejsce dla aut w 100% takich jak wyjechały z fabryki to się nazywa: muzeum.  :mrgreen:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 07, 2010, 15:46:16 pm
Cytat: "Grzech#1938"
Moim zdaniem miejsce dla aut w 100% takich jak wyjechały z fabryki to się nazywa: muzeum.

W sumie coś prawdy w tym jest.
No rozumiem mieć jednego z pierwszych Borewiczów czy np. FSO Primę, to trzymać oryginał i pieścić i od niedzieli do niedzieli na wyjazd :mrgreen: a tutaj jest Plusik, więc można zrobić Minusika :)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Wrzesień 09, 2010, 19:40:24 pm
Cytat: "Aron"
No rozumiem mieć jednego z pierwszych Borewiczów czy np. FSO Primę, to trzymać oryginał i pieścić i od niedzieli do niedzieli na wyjazd  a tutaj jest Plusik, więc można zrobić Minusika  
Plusik to tez Polonez jak kazdy inny ,rozumiem jakbys mial Boscha ktorych troche sie tlucze jeszcze,w jakims stanie niebardzo ,ale tak jak pisal BX Plusorover oryginal niedlugo bedzie jak Yeti ,wiec warto przemyslec sprawe ewentualnej przerobki
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 12, 2010, 11:13:05 am
To ja jeszcze nawiążę do tematu - czy zderzaki z minusa podchodzą bez problemu do plusa czy trzeba coś rzeźbić :?:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 13, 2010, 12:42:14 pm
Zderzaki podchodzą ale do wyglądu minusa trzeba zmienić też noski...

W klapie plusa jest pełno otworów pod spoiler i blendę, jedyna sensowna opcja to ją wymienić.

Generalnie nie wiem po co to robisz, GTI produkowano nie rzekomo tylko naprawdę przez 1 rok bo wygasł kontrakt na dostawy silników. Przez rok przepuściłem kilkadziesiąt minusoroverów bo chciałem plusa GTI i ledwie go kupiłem na ostatnią chwilę, jeszcze nie takiego jak chciałem bo z gazem ale kupiłem i cieszę że w ogóle udało się wyrwać auto w niezłym stanie.

Na minusa i tak go nie przerobisz, musiałbyś zmienić deskę na tą nachroniczną i jeszcze zmienić ogrzewanie na to stare co cieknie i zalewa podłogę. Po wszystkim uzyskasz łódkę wyprodukowaną w największej liczbie egzemplarzy która przypomina trochę Simcę z lat 70tych. Nie ma charyzmy borewicza ani elegancji plusa który ze swoimi długimi zwisami, pasem z tyłu i kołpakami Turbina przypomina trochę Trans Ama z 82roku... Z resztą ten Trans Am też siedział na kołach o nazwie Turbo :P

Moja rada: Zanim postanowisz co robić, co zmieniać, co tuningować to rozbierz wnętrze do ostatniej śrubki, zdejmij zderzaki, listwy boczne, obejrzyj na kanale, na pewno znajdziesz dużo rzeczy do zrobienia, Pozmieniaj mu płyny, przewody które parcieją, upewnij się ze wszystko funkcjonuje idealnie i jak zostaną pieniądze to dopiero zmieniaj. Poszarp mu zawieszenie, pozmieniaj gumy... Ja przeinwestowałem w bajery i potem co odkrycie albo awaria to mi brakowało kasy na części, mechaników albo lakier. W moim egzemplarzu było bardzo mało rdzy tam gdzie "powinna być" ale po rozebraniu znalazłem ją w miejscach w których "być jej nie powinno", do głowy by ci nie przyszło jaki w tym samochodzie występuje obieg wody przez zastosowane materiały i co to powoduje.
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 13, 2010, 18:34:40 pm
Cytat: "BXMaster"
ani elegancji plusa

Hahaha! Ubawiłeś mnie na pół wieczoru :)
Kolego kapuścianą deskę mozesz zdjąć i na to da sie założyć deskę minusową. Będziesz musiał dorobić przejścia nawiewów (w - były rury, w + są uszczelniane kanały nachodzace róno na siebie), czeka Cię też dorobienie panelu konsoli środkowej aby zachować okrągłe pokrętła od sterowania nagrzewnicą. No i kastracja schowka. Piotrek DJ ma podobny mod w swoim białym analogu.
Jak napisał BMX nie baw sie w zmianę nagrzewnicy na starą.
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 13, 2010, 21:37:19 pm
Jedyne zmiany jakie wprowadzam we wnętrzu to inna kiera oraz IG Standard (w dalekiej przyszłości szelki dla kierowcy). Nie było w ogóle mowy o wymianie środka, bo tak naprawdę po co? Że tak pozwolę sobie zacytować z innego forum

Cytat: "fisher"

Cytat: "SeBa"
a był taki ładny plusorover .... :roll:


nie wiem co w plusie ladnego :roll:  chyba liczniki


Coś w tym jest :D
Dużo bardziej podoba mi się kasta minusa, dlatego też dobitnie wypytuje o konwersje nadwozia, a wypytuje dokładnie, ponieważ taki urok "świeżaków" :P
Jakby się nawet udało (czyt. znaleźć na złomie w dobrym stanie) to kiedyś chciałbym przeszczepić przód i dupkę od przejściówki, ale jak wiadomo nie jest to łatwe.
Jak na razie pozostaje mi zabawa w zrobienie minusa.
Co do mechaniki to przed zimą postaram się zrobić wszystko na tip top, by móc jeszcze na suchym troche pozamiatać na mieście :) głównie szukałem tak naprawdę silnika, buda była rzeczą drugorzędną, niemniej jednak najbardziej liczyłem na caro minusa. A to, że trafił się plus w dobrej cenie to się skusiłem :mrgreen:
Sądzę, że konwersja ruszy dopiero na wiosnę, a jak na razie nalezy pozbierać części potrzebne do tej zabawy.
Obecną zagwozdką jest dla mnie demontaż nosków z przodu i z tyłu ;) jeśli ktoś wie, chętnie skorzystam z porady :mrgreen:
Oczywiście proszę się na mnie nie obrażać plusowicze, żeby nie było, że totalnie gardzę plusem itp. jednak jak dla mnie minus i starsze wyglądają znacznie lepiej :wink:
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 13, 2010, 22:26:39 pm
Zakładając, że są przykręcane tak jak w zwyczajnym Caro (nie wiem czemu mieli by zmieniać), to tylny jest przykręcany nakrętkami do szpilek wystających z nadwozia. Dostęp do nakrętek jest po zdjęciu zderzaka.
Natomiast przedni wspawane ma własne szpilki i mocuje się go 8 nakrętkami do których do 2 wygodny dostęp jest jak się zdejmie atrapę, 2 kolejne są w narożnikach nadwozia koło lamp, a jeszcze 2 kolejne jakieś 5 cm niżej. Do nich dostęp jest spod spodu auta. (Wystarczy wsadzić rękę z kluczem). 2 ostatnie są dokręcone do narożników błotników.
Na tej fotce przedniego noska dość dobrze widać wystające z tyłu szpilki:

(http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/07/70/69/1207706921_2)
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 13, 2010, 22:30:52 pm
A przód? Ostatnio jeden z moich kolegów rzucił hasło, że jak na jego gust są one zgrzewane i nie bardzo idzie to zdjąć :|
Tytuł: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
Wiadomość wysłana przez: Aron w Wrzesień 13, 2010, 22:43:59 pm
Grzech#1938, wielkie dzięki, postaram się zastosować do twoich wskazówek.
Szkoda, że nie ma włączonej w skrypcie opcji "pomógł" na pewno poleciał by plus dla ciebie :)

[ Dodano: 20 Lis 2010 13:24 ]
Nie chcąc zakładać nowego tematu wpiszę tutaj - jaka jest procedura wymiany boczków drzwiowych z plusowycyh na minusowe?
W sensie co tam trzeba zmieniać itp.