FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Michael w Wrzesień 02, 2010, 14:47:06 pm

Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 02, 2010, 14:47:06 pm
Witam sorki ze zkaładam kilka tematów ale rozwazam rózne opcje przekładki silnika do fiaciora rozmawiałem dzisiaj z młodym i nakrecał mnie ostro na temat silników forda z tym ze nie koniecznie ohc. Wiec zastanawiam sie nad przekładka silnika dohc z sierry najprosciej i najtaniej wyjdzie kupic cała sierre na czesci, nie sa one drogie z silnikiem 2.0 i teraz tak co poza silnikiem skrzynia n9 i wałem, który trzeba bedzie przerobic pod mocowanie do mostu fiata bedzie mi jeszcze potrzebne. Słyszałem ze są straszne kombinacje z zamachem i sprzegłem jak to tam działa, i ze trzeba robic flansze pod rozrusznik ?? pompe wspomagania przekładac na prawa strone do tego wiem tez ze trzeba sobie dorobic łapy pod silnik ale to nie problem, młody moze mi użyczyc swoich i zrobie sobie identyczne .A jak z poduszka skrzyni biegów i wału ?? jezeli cos pominałem to prosze o dopisanie tego zebym mógł sobie z tego stworzyc małe kompendium wiedzy pozdrawiam
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 02, 2010, 15:16:30 pm
Michael, polecam artykuły Elwooda#1887, jest tam foto Borka z 2.0 DOHC forda i krótki opis.
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 02, 2010, 23:14:34 pm
Cytat: "Michael"
Witam sorki ze zkaładam kilka tematów ale rozwazam rózne opcje przekładki silnika do fiaciora rozmawiałem dzisiaj z młodym i nakrecał mnie ostro na temat silników forda z tym ze nie koniecznie ohc. Wiec zastanawiam sie nad przekładka silnika dohc z sierry najprosciej i najtaniej wyjdzie kupic cała sierre na czesci, nie sa one drogie z silnikiem 2.0 i teraz tak co poza silnikiem skrzynia n9 i wałem, który trzeba bedzie przerobic pod mocowanie do mostu fiata bedzie mi jeszcze potrzebne. Słyszałem ze są straszne kombinacje z zamachem i sprzegłem jak to tam działa, i ze trzeba robic flansze pod rozrusznik ?? pompe wspomagania przekładac na prawa strone do tego wiem tez ze trzeba sobie dorobic łapy pod silnik ale to nie problem, młody moze mi użyczyc swoich i zrobie sobie identyczne .A jak z poduszka skrzyni biegów i wału ?? jezeli cos pominałem to prosze o dopisanie tego zebym mógł sobie z tego stworzyc małe kompendium wiedzy


U mlodego podstawowym problemem bylo to ze swap mial byc szybki, tani i bez przerabiania polowy auta. Z zwiazku z czym zapadla decyzja o zostawieniu skrzyni N9 ktora tam jest i podpieciu silnika dohc ze sierry/scorpio ktory to trafil sie w dobrej cenie a ma on  identyczne mocowanie do skrzyni. Okazalo sie ze silnik ma bardzo duze i grube kolo zamachowe, i nie wejdzie ono w obudowe skrzyni N9 a do dohc nie da sie przykrecic kola od pinto. Aby to ominac sa dwa wyjscia
1) Dorobic flansze aby zdystansowac silnik
2) Zastosowac kolo zamachowe od silnika CVH 1,8 albo Zetec 1.8/2.0
Poniewaz u siebie bedziesz montowal od zera to kup silnik z dedykowana skrzynia tj MT 75 i caly ten zestaw zamontuj -skrzynia MT 75 wymiarowo pasuje bardziej od N9, a dodatkowo przerobienie walu napedowego jest latwijsze poniewaz rozstaw srub na skrzyni jest taki sam jak w FSO a sama skrzynia jest chyba lzejsza niz N9
Tylko najpierw sie zdecyduj co KONKRETNIE chcesz zrobic, bo akurat wyspawanie lap(od mlodego nie beda pasowac) to jeden z mniejszych problem jakie beda przy fordowskim dohc w DF poniewaz jak zapewne zauwazyles jest to silnik duzo wiekszy i bardziej skomplikowany niz ohc ktory ma mlody a zazwyczaj wystepuje jeszcze na wtrysku gdyz gaznikowce sa rzadkie i maja zaledwie 109 KM

Zainteresowanych informuje ze Mlody zostaje przy ohc poniewaz przy jego stylu jazdy w DOHC najpierw zagrzalby motor, potem zapewne zacznie klepac hydraulika a na koniec padnie uszczelka pod glowica
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 03, 2010, 05:37:41 am
no to tutaj mnie z łapami zaskoczyłeś ale ok w sumie to mały problem ok jako ze jestescie znawcami tematu forda czy skrzynia mt75 wystepuje w sierrach dohc czy w innych modelach z silnikem dohca ? bo mysle o kupieniu całej sierry i przekłądaniu wszystkiego.Napewno chce w tym wypadku załadaowac wtrysk blos i lpg ceny paliwa jednak są za wysokie dla mnie. Rozumiem ze koło zamachowe rozwiaze problem a sprzegło zostaje to co jest przy skrzyni mt75 czy tez jest jakis problem z tym ?? pozdro
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 03, 2010, 12:06:35 pm
Jak kupujesz cala sierre to o nic sie nie martwisz, nic nie trzeba zmieniac poniewaz fabrycznie 2.0 dohc oraz 2,3 DOHC z wieloryba bylo laczone z MT 75 zarowno sierra jak i scorpio, problem sie zaczyna jak chcesz dac skrzynie N9 do tego silnika ale Ciebie to nie dotyczy poniewaz pasujaca skrzynie bedziesz mial w komplecie razem z motorem -sorry ale prosciej juz nie potrafie
Tutaj widac czemu wielkie kolo zamachowe sie nie miesci w obudowie N9 :
http://allegro.pl/silnik-2-0-dohc-8v-ford-scorpio-sierra-i1214287122.html
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 03, 2010, 12:13:50 pm
ale sam wywnioskowałem z twojego poprzedniego posta ze moge zostawic mt 75 która daje rade i o to mi chodzi zeby pół roku nie kompletowac gratów tylko kupic całe sprawne auto i rozebrac je.A czy wiecie moze co z podpora wału i skrzyni ??
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 03, 2010, 12:16:49 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Zainteresowanych informuje ze Mlody zostaje przy ohc poniewaz przy jego stylu jazdy w DOHC najpierw zagrzalby motor, potem zapewne zacznie klepac hydraulika a na koniec padnie uszczelka pod glowica

do tego dodałbym jeszcze pęknięcie głowicy :mrgreen: , która w DOHCu jest aluminiowa...
Generalnie do normalnej jazdy i niemodzenia DOHC forda jest fajny, trzeba dbać o układ chłodzenia, bo jak nie to j/w :wink:
moce od 105 do 125 KM. Najmocniejszy jest ten bez katów i sondy, czyli N9A (bodajże).
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 03, 2010, 17:38:51 pm
ja mysle ze moc 120 koni w poczatkowej fazie w zupełnosci wystarczy a dwa ze wydaje mi sie ze dohc chociazby patrzac po forum sierra fan jest dosyc mocno tuningowalnym motorem chociazby pod kompresor albo turbo :D
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Wrzesień 03, 2010, 21:02:45 pm
A jak jest z masą 2.0 DOHC i 2.3 DOHC,czy w zestawie ze skrzynią MT 75 będzie to dużo lżejsze od Pinto+N9?Czy da radę zrobić zestaw DOHC+koło zamachowe Zetec+MT75  i jak jest z wytrzymałością MT75 i czy będzie trzeba w Polonezie tunel ruszać?
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 03, 2010, 21:09:01 pm
Bogdan611, tunelu ruszać nie trzeba, podejrzewam że 2.3 wejdzie bez większych zabaw.
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 03, 2010, 22:55:36 pm
W OHC forda też da się wydusić 200 KM bez turbo :twisted:
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 04, 2010, 00:23:53 am
a czy ja moge prosci link do artykułu kolegi elwooda o poldzie z silnikiem dohc forda ?? i dwa czy w fiacie jest podobny problem z alternatorem i trzeba zakłądac staba od rovera .Prosiłbym o podesłanie linku do arktykułu zeby nie zadawac bez sensu kolejnyc pytan pozdro
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 04, 2010, 03:03:34 am
Cytat: "Michael"
.Prosiłbym o podesłanie linku do arktykułu zeby nie zadawac bez sensu kolejnyc pytan pozdro
Czy tak ciezko wejsc do dzialu artykuly i sposrod 30 tematow znalesc ten odpowiedni poczym go otworzyc i przeczytac ? :roll: Moze warto by bylo samemu cos poszukac i sie dowiedziec a nie czekac na gotowe... Inaczej to cienko widze ta przekladke w Twoim wykonaniu :|
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 04, 2010, 10:01:55 am
no ja własnie nie za bardzo wiedziałem gdzie tego szukac dzieki za info pozdrawiam
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: święty w Wrzesień 04, 2010, 19:07:57 pm
A dlaczego nie wsadzić od razu silnika z RS2000 - ten sam motor z głowicą 16v , 150km w serii , problemem będzie przerobienie ssącego , reszta poza chyba odmą albo bagnetem jest taka sama. Berkut z racingforum wsadzał ten silnik do sierry i jemu się to udało.
Escort z tym silnikiem , chipem wolfa , dolotem k&n oraz wydechem jakimś włoskim nieźle masakruje - kumpel takiego ma.
Coś mi wspominał że można wsadzić dół z galaxy 2.3 , głowicę chyba też , właki z rs2000 i wypluwa to ok 170km , silnik w galaxy jest wzdłużnie - może kolektory by od razu podpasowały :D
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 04, 2010, 19:26:07 pm
Cytat: "święty"
silnik w galaxy jest wzdłużnie - może kolektory by od razu podpasowały  

w galaxie jest w poprzek, za to w scorpio wielorybie 2,3 16v  jest wzdłużnie połączony z mt75  :D
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 04, 2010, 20:18:07 pm
Nie wiem czy znalezenie rs z mt 75 bedzie takie proste
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: święty w Wrzesień 04, 2010, 21:40:32 pm
Przyznaję że na fordach się nie znam, ale z tego co wiem rs2000 ma skrzynie mtx75, co jest odmianą przednionapędową skrzyni mt75 i to by się zgadzało więc połączenie silnika ze skrzynią mamy dość proste - silnik rs 2000 i skrzynia mt 75
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 05, 2010, 02:22:53 am
Po raz setny napisze KAZDA skrzynia od R4 forda pasuje do kazdego silnika fordowskiego R4(do mazdy juz nie) i to samo tyczy sie V6. Dlatego do taunusa czy caprii 1.6 ohc bez problemu zapniesz zeteca z mondeo czy 2,3 16 V z scorpio wieloryba lub 1,7 16V z pumy a w przypadku gdy byla to wersja 2,3 lub 2.0 V6 zapniesz tam 2,9 24V albo 4,0 ohv z explorera. Problem moze jedynie wynikac z roznych sprzegiel i kol zamachowych oraz wytrzymalosci skrzyni ale jak pokazuje praktyka na wszystko sa sposoby
 Dlatego RS 2000 albo 2,3 16V bez problemu zepniesz z Mt75 a po wymianie kola zamachowego takze z N9 poniewaz bazuja na tym samym bloku co 2.0 dohc ze sierry

Cytat: "święty"
Coś mi wspominał że można wsadzić dół z galaxy 2.3 , głowicę chyba też , właki z rs2000 i wypluwa to ok 170km

Na dol od 2.3 montuje sie  czapke i osprzet od RS 2000 z silnika wywala sie walki wywazajace (czy jakos tak) i wtedy masz okolo 160 KM w orginale silnik 2,3 ma 147 KM i mozecie wierzyc na slowo ze daje rade w scorpio  :mrgreen: a tym bardziej w taunusie czy caprii albo DF ktore waza prawie polowe mniej. 2,3 16V w DF to fiaton zabojca :twisted:  i rovera odklada sie na polke z napisem " nie wracaj wiecej"

Cytat: "Leonek1321"
w galaxie jest w poprzek, za to w scorpio wielorybie 2,3 16v jest wzdłużnie połączony z mt75
Silnik ten sam rozni sie jedynie osprzetem np miska olejowa czy kolektorami
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 05, 2010, 10:10:44 am
a ja mam jeszcze jedno pytanie bo wiem ze w poldofordzie trzebya było wynależc lub tez zrobic sobie stabilizator a czy tak jak pisalisci stab rovera przy dohcu rozwiaze problem w kancie i dwa czy nie ma czasem mozliwosci przeniesienia alternatora a nie ciecie podłuznicy ??
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 05, 2010, 18:46:35 pm
Wedle opisów z forum sierrafan, to na dół od 2.3 sadza się głowę od 2.0 DOHC 8V, wałki wyrównoważające out - dorobienie zaślepień po wałkach, elektronika od RS2000 i 167 KM na pokładzie (pomiar z hamowni).
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Wrzesień 05, 2010, 21:05:07 pm
Panowie, a który zestaw byłby najlzejszy? Pod względem masy oczywiscie.
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 05, 2010, 21:57:00 pm
Licząc na to, że ktoś wszystko pomierzy i poda to nigdy swapa nie zrobisz.
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 06, 2010, 23:08:40 pm
przegladajac forum sierra fan doszedłem do wniosku ze sa dwa set up w miare opłacalne które dadza efekty w postaci przyrostu mocy i momentu
Pierwszy czyli opis bartka dół 2.3 dohc plus góra 2.0 dohc na 8 zaworach i osprzet silnika od rs
Albo seryjne 2.0 plus turbo np z saaba 2.0 lub 2.3 i na softowe doładowanie lub kompresor
Pytanie bo mnie bardziej widzi sie opcja nr 2 czy przy turbo lub kompresorze lpg podawane przez blosa za turbina da rade ??
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Wrzesień 07, 2010, 17:52:43 pm
Michael, blos przed turbo, bo blosa nie za bardzo da się skompensować....
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Buszek w Wrzesień 07, 2010, 18:37:03 pm
Da rade za turbo bez problemu , jeździ już multum tego . Najlepiej ,żeby blos był blisko przepustnicy ,
Tytuł: 2.0 DOHC sierra w df
Wiadomość wysłana przez: Michael w Wrzesień 07, 2010, 18:40:07 pm
przed turbo na dolocie ?? przeciez turbina po 10 tys wypluje mi łopatki wydaje mi sie ze za turbo i za ic wsadzic blosa własnie blisko przepustnicy zeby powietrze juz doładowane dostawało tylko gaz i szło na przepustnice tylko zastanawiam sie czy nie bedzie zadnych wiecej przeróbek gazu oprucz załozenia blosa ??