FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Bogdan611 w Wrzesień 06, 2010, 18:44:24 pm
-
O zaletach legendarnego M10 nie muszę pisać,może i to nie ma jakiejś rewelacyjnej mocy w serii jakieś 90-100 km ale daje nam pole do popisu jeżeli chodzi o tuning.
Wiem że takie coś było napotkałem się z fiatem 125p w artykułach Elwooda i pisało że gabarytowo był podobny do DOHC Fiata i że trzeba miskę olejową od Rekina dać ale jak ten temat ugryźć dalej tzn.skrzynia sprzęgło i inne schody?
-
Skrzynia pewnie będzie trzeba BMW założyć,ale wtedy będzie problem z prędkościomierzem ale wszystko można obejść,łapy też będzie trzeba wyspawać,problemów typu cięcie podłużnic też nie powinno być,
Wytrzymałościowo od Pinto,Dohc fiat czy K16 też powinno być lepsze,największe jak pamiętam było 2.0 z serii 02,E12 i E21 ale problem jest taki że to bardzo stare silniki.
[ Dodano: 06 Wrz 2010 20:52 ]
Baza jest wyśmienita wymiary średnica 84 skok 71 dla 1.6 89x71 dla 1.8 i 89x80 dla 2.0 kadłub żeliwny głowica cross flow wykonana ze stopów lekkich stopień sprężania od 8.5 do 9.5,silnik uchodzi za nie dłuży czyli wada fordów jest wyeliminowana,jest niezniszczalny czyli wada Roverów też jest wyeliminowana jest silnikiem dużo lepszym od OHC lady ale mamy podobny problem jak przy DOHC czyli trzeba znaleźć dobry silnik.
Najlepsze według mnie jest 1.8 bo robione było do połowy lat 80 w E30 czyli łatwo o dobry silnik i ma najlepsze wymiary czyli duża średnica cylindra a krótki skok tłoka.
I jak dobrze widzę silniki te były łączone też z doskonałymi skrzyniami Gertrag.
-
ale wtedy będzie problem z prędkościomierzem
Jaki problem. ja mam N9 i licznik jakoś działa. A że nie ma linki to pikuś :mrgreen: . generalnie licznik to pierdoła która nie powinna stanąć na przeszkodzie SWAPowi.
Działaj kolego działaj. Moze w końcu zobaczymy na własne oczy BMW w FSO bo włożyć chciało wielu ale żaden nie ukończył, albo ukończył i się nie pochwalił...
-
To że powstają projekty FSO z M10 wiem bo ostatnio oglądałem relacje z montażu silnika do DF.na Youtube,problem był z kolektorem wydechowym a konkretnie z brakiem miejsca dla niego.Silnik m10 jest pochylony o 30 stopni w prawą stronę co daje miejsce na gaźniki ale jest problem z wydechem,więc mam pytanie czy komora silnikowa DF a Poloneza jest identyczna ,pytam się bo pod ręką nie mam fiata.
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:33 ]
http://www.youtube.com/watch?v=2JS7hp1wtQs
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:34 ]
http://www.youtube.com/watch?v=s8ThYlEIY7Y&feature=related
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:39 ]
http://www.youtube.com/watch?v=OYs1NekLoa8&NR=1
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:42 ]
http://www.youtube.com/watch?v=FHe4CPNgjEE&NR=1
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:54 ]
http://www.youtube.com/watch?v=9Fgujz5myMA&feature=related
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:55 ]
http://www.youtube.com/watch?v=h8x82SDA5ck&feature=related
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:55 ]
http://www.youtube.com/watch?v=Q2HbguE_fdU&feature=related
[ Dodano: 07 Wrz 2010 14:59 ]
http://www.youtube.com/user/wwwwojteks#p/a/u/0/CkoE2omxS0Y
[ Dodano: 07 Wrz 2010 15:18 ]
Tak to miej więcej wygląda,chyba autor filmów się nie obrazi że podałem linki na forum.
-
mam pytanie czy komora silnikowa DF a Poloneza jest identyczna
na szerokość identyczna, na długość większa o ok. 10-15cm w polonezie i chyba minimalnie głębsza.
-
Na długość wydawała mi się rzeczywiście dłuższa ale teraz jestem pewny,szerokość mnie martwi i czy dla 105 km warte to wszystko zachodu :roll: ale jestem dobrej myśli bo silnik jest trwały i rozwojowy.
-
Nie mam nic przeciwko, po to te filmiki robię :)
Jeśli polonez ma dłuższą komorę to bardzo dobrze bo w DF-ie jest ciasno i z przodu i z tyłu co zresztą wiąże się z przeróbką ściany grodziowej. Przy przednim pasie też trzeba posiedzieć.
U mnie skrzynia jest BMW połączona z skracanym wałem FSO. Co za tym idzie brak czujnika prędkości (E30 ma w moście bodajże ? ).
A tak przy okazji to się przywitam bo jestem nowy, Witam!
-
Witam pogratulować projektu :) ale widzę że masz problem ze stabilizatorem,spróbuj adoptować stabilizator od Rovera pod wąski zawias fiata i może miska olejowa od rekina rozwiąże problem.
-
Fajnie ze komus chciało robic sie taka relacje faktycznie problem rozwiaze pewnie stab z rovera ale miska w rekinie chyba ma inaczej rozmieszczone mocowania tak mi sie kojarzy. Moze trzeba przesunac po prostu reakcje i bedzie po problemie :D
-
A dzięki :)
No podobno miska z e21 rozwiązuje problem. Jak nie to coś tam wymodze, jazda bez staba to nic fajnego :/ wiem coś o tym.
Ogółem to koncepcje wkładania M10 polecam, bo silnik daje radę( nawet w gazie) Ja aktualnie rozważam wywalenie inst gaz. ale to się zobaczy.
Dla zainteresowanych, tu już ukończony inny fiat M10 :
http://www.youtube.com/watch?v=KzWSype3e8U
Btw. Czy ktoś może mi pomóc w zorganizowaniu miski do E21 ????
-
spróbuj adoptować stabilizator od Rovera pod wąski zawias fiata
Albo jak będziesz miał szczęście to trafisz staba od diesla. Jest podobnie ukształtowany a trafiają się też chyba i wąskie...
-
KantMaster, Prawdopodobnie będę mógł ci pomóc bo mam kompletny dół m10 razem z miską tylko leży u elwooda na działce więc teraz nawet nie sprawdzę czy ta miska się nada.
-
@ Davit
Było by bardzo fajnie, jak będziesz to miał to daj znać , będę wdzięczny.
-
Jest sens wstawiac silnik przy którym jest w cholere rzeźby i bez przeróbek mający minimalnie lepsze osiągi jak rover?
-
Taki sen że można dalej dłubać,zawsze można zrobić na 1400km :lol:
-
Jest sens wstawiac silnik przy którym jest w cholere rzeźby i bez przeróbek mający minimalnie lepsze osiągi jak rover?
Dla zabawy? Dlatego, że nie każdy lubi wysokoobrotowe jednorazówki pod maską? Jest trochę dobrych powodów. :)
-
"dla zabawy" - wiadomo, to tłumaczy wszystko bo jest tez satysfakcja :) Tyle że bmw ma o wiele ciekawszą gamę mocniejszych silników czterocylindrowych o takiej samej pancerności jak m10. I tez zawsze mozna dłubac jak mocy braknie :)
-
mniejsza o to ja mam swoje zdanie, im mniej dłubania tym lepiej. Po za tym to wielki respect za upchniecie tego w kancie a nie w poldzie ;P
-
Gównie ze względu na to że 1,4 Rover silnik miałem w polonezie, nie lubie tego silnika ze względu na szpilki głowicy :P
BMW przemawia do mnie brakiem paska roz, wydech jest po prawej stronie więc jest tam więcej miejsca. Po za tym po zdjęciu kolektora dolotowego jest masa miejsca na 2 podwójnie gaźniki, albo ITB zależy w co się wkręcę bardziej.
A tak w ogóle, to po przejechaniu tym wynalazkiem pierwszych 10 km , znalazło się BMW pragnące pokazać swoje dumne Niemieckie koniki na prostej, spod świateł :D
Chwile później stałem na następnych światłach na tej prostej, czekając na pana f&f . Gdy dojechał już nawet nie popatrzył na Fiata. Był bardzo zły na siebie :)
A na pomysł z silnikiem OPLA nie wpadłem po prostu, dopiero jak znalazłem ostatnio twoje filmiki z YouT.
Pozdro 8)
-
Lepszych silników od BMW czterocylindrowych niż M10 nie znam :mrgreen: silnik ten będzie można wysoko kręcić ze względu na wymiary średnica cylindra 89mm skok tłoka 71mm do tego jak da się dwa poziome gaźniki webera DCOE 40 lub 45 to razem z dobrze obliczonym wydechem powinno być ok 120-130km i wtedy ROVERki mają problem :D
-
jak da się dwa poziome gaźniki webera DCOE 40 lub 45 to razem z dobrze obliczonym wydechem powinno być ok 120-130km i wtedy ROVERki mają problem :D
no to go Chłopie wkładaj, bo widzę że powstał kolejny temat o tym czy wejdzie, czy nie wejdzie i nic z tego znowu nie wynika.... zapraszam z do garażu i roboty, a nie dywagowania przed klawiaturą.
-
jeździłem m10 w e30 i niestety muszę powiedzieć że przez półtora roku przerzuciłem 3 silniki bo każdy kończył w różny sposób ale muszę powiedzieć że mimo wszystko są to wytrzymałe silniki. Pierwsze m10 miało pękniętą głowice i grzało się tak że wskazówka cały czas stała na czerwonym polu albo blisko niego a silnik wyrzucał litry cieczy na zewnątrz, po tygodniu takiego jeżdżenia silnik nagle osłabł i zgasł a rozrusznik już nie miał siły zakręcić. Wiedziałem że to koniec już dla tego silnika. Jakież było moje zdziwienie jak po weekendzie po przekręceniu kluczyka auto odpaliło ze strzała, wymieniłem chłodnice na dobrą bo tamta była dziurawa i tak przejeździłem jeszcze miesiąc. Po miesiącu zakupiłem drugie m10 z 78 roku które jeździło na k-jecie, przy wkładaniu jeszcze stoczyłem koło zamachowe i muszę powiedzieć że to m10 naprawdę jeździło i kręciło się wysoko aż do dnia kiedy to na rondzie lecąc bokiem coś stuknęło i motor zgasł, okazało się że troche przesadziłem z obrotami bo na gazie odcinki to nie miało i zawór chyba za wolno się chował bo tłok postanowił mu pomóc i resztki zaworu wyjąłem z miski. Już nie pamiętam co było z tym trzecim m10 wiem tylko że jak go sprzedawałem to panewki były głośniejsze od radia. Tak więc wkładając m10 trzeba być świadomym że raczej nie będzie mieć mniej niż 200 tyś. km najechane i że przy takim przebiegu już raczej nie ma silnika nie do zajechania. Ja osobiście lubię ten silnik i uważam że jak się trafi w dobrym stanie to długo i bezawaryjnie pojeździ. Koledze do rekina wkładaliśmy jakieś cztery lata temu m10 które jeździło na automacie i do dzisiaj nic innego nie robi niż wymiana oleju.
-
Przy tak starym silniku warto (jak w każdym innym) rozebrać go przed montażem, przejrzeć, zwymiarować wał, ewentualnie szlif, zobaczyć w jakim stanie są gładzie - czy są progi - obejrzeć zawory i gniazda - w razie potrzeby frezowanie i docieranie lub wymiana zaworów - sprawdzić szczelność, innymi słowy szykować się na remont.
-
Jak ida prace ?
-
U mnie?
Jeśli chodzi o mnie to relacja jest na Youtube , więc zapraszam :
http://www.youtube.com/watch?v=6oJiiKm-Bmk
Zapraszam do subskrybowania mojego kanału, w ten sposób możecie być na bieżąco :D
A tak w ogóle to temat jest o wkładaniu M10 do poloneza więc jak to wygląda? Ktoś to robi ?
Pozdrawiam
-
Widzę że jak zwykle kończy się na gadaniu/pisaniu a nikt nie dociera do garażu....
-
Spoko, może niektórzy mało piszą bo nie mają siły po wyjściu z garażu.
-
Co dalej z tym wątkiem? czy już ewidentny koniec tematu?