FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Stingerek w Wrzesień 07, 2010, 11:50:02 am
-
Przekaźnik pracuje ? Jeśli tak, problem leży w samym "głośniku"
jeśli nie pracuje , gdzieś w kierownicy.
Zdejmij przycisk klaksonu i wysający tam kabelek dotknij do masy.
-
jak sprawdzic czy przekaznik?
ktory to jest przekaznik?
daje zdjecie:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003339305-Aukcje-internetowe%3A-darmowa-galeria-zdjec.html#I1
-
Ten z trąbką.
-
masz jak byk narysowana trabke :D
a sprawdzic to poprostu jak wciskacz klakson to czy uslyszysz charakterystyczne tyk w przekazniku jak nie to zdejmij z kiery klakson i dokladnie przeczysc wszystkie styki jak nie pomoze to wymien przekaznik:D
-
Może być też tak, że jakimś cudem przesunął się przełącznik zespolony i styki nie dochodzą do styków pod kierownica, wtedy tez przekaźnik nie cyknie. :)
-
Czułym na uszkodzenia miejscem jest też element ślizgowy pod kierownicą. jak tam nie będzie stykać to też nie pyknie przekaźnik.
Sam klakson można sprawdzić zwierając na krótko styki 30 i 87 przekaźnika za pomocą kabelka.
-
jak sciagnalem atrape chlodnicy i podlaczylem klakson bezposrednio do aku to trabi
przekaznik nie cyka zreszta nawet jak wyciagnalem przekaznik i zamienilem miejscami z przekaznikiem z awaryjnych to to samo
zreszta jak sie wyciagnie przekaznik z awaryjnych i nic nie wlozy w jego miejsce to awaryjne i tak dzialaja wiec?
sam przycisk na kierownicy dziala bez problemu w innym poldku
jak podlaczylem miernik do tego dzyndzla pod przyciskiem klaksonu a drugi koniec do masy w aku to nie ma napiecia
w drugim poldku jest prawie 13v
czyli niema plusa pod przyciskiem chyba
i teraz pytanie njesli gdzies w wiazce
pod kiera przerwal sie kabelek od klaksonu to jak go wymienic?
ktory to z tych kolorowych kabelkow?
nie chce robic prowizorki i ciagnac kabla bezposrednio z aku kolejnego
juz mam tak pociagniety do stacyjki
razem z kablami od gazu robi sie pod maska maly bajzel
-
przekaźnik klaksonu jest sterowany masą, a nie plusem. zewrzyj styk 85 przekaźnika do masy i zobacz czy zadziała. przy okazji sprawdź czy dochodzi napięcie do styku nr 30, tam powinien być stały plus, nawet przy wyłączonej stacyjce.
-
Zdejmij kierownicę i na środku zobaczysz dwie metalowe blaszki. Sprawdź czy ich zwarcie do masy wyzwoli klakson lub przynajmniej przekaźnik.. Jeśli tak to znaczy że masz problemz kontaktem tych blaszek z kieronicą lub w samej kierownicy na tym cienkim kabelku.
Jesli mimo zwarcia blaszek do masy nic nie pomoże to niestety kabelkologia na odcinku "pająk" - skrzynka bezpieczników.
A na koniec sprawdziłeś bezpiecznik klaksonu :?: :?: :roll: .
Kiedyś się też narozbierałem w iveco a okazało się że bezpiecznik się spalił...
-
bezpiecznik klaksonu sprawdzilem sprawny
tak wyglada to po zdjeciu przycisku
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372415-1.html#I6
ktory dokladnie kabelek odpowiada za klakson z tych pod kierownica jaki kolor?
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
http://www.aukcjoner.pl/gallery/003372499-2.html#I3
-
podlacze sie pod temat... moj klakson umarl wraz z nadejsciem zimy. liczylem ze podmienie tylko wlasciwy klakson i bedzie wszystko ok. okazuje sie ze:
1) przekaznik jest dobry
2) nowy klakson ktory wmontowalem jest na pewno sprawny
3) w styku 30 przekaznika nie ma +12v
4) bezpiecznik jest ok (i na nim jest +12, na drugim pinie nie ma polaczenia ze stykiem 30 a domniemywam ze byc powinno, chyba ze bezpiecznik jest w drugim obwodzie przekaznika?)
5) zwarcie 85 z 87 nie przynosci zadnego efektu
moje pytania:
czy przewod ktory jest laczony z przyciskiem klaksonu jest laczony z ktoryms (85?) stykiem przekaznika? (zaraz sobie to oblookam i tak na schemacie ale pytam ;) )
i w ogole... macie pomysl na jakies w miare szybkie rozwiazanie tego problemu, czy czeka mnie droga przez meke i sprawdzanie kazdego polaczenia osobno? (nie zrobilem tego ze wzglednu na zbyt krotkie sondy w mierniku.... i srednio sprzyjajaca aure ;) )
-
Zwierając 85 i 87 możesz co najwyżej zrobić zwarcie. Normalnie przekaźnik ten uruchamia się podając masę na nóżkę 85, a wtedy zwierają się 30 i 87. Jeśli nie ma na 30 napięcia, to sprawdź bezpieczniki. A jeśli są dobre, to poszukaj przerwy na przewodzie między bezpiecznikiem, a 30.
-
erm mialem na mysli ze zwarlem (wlaczylem) obwod docelowy, czyli
Sam klakson można sprawdzić zwierając na krótko styki 30 i 87 przekaźnika za pomocą kabelka.
czyli: 85 z 87 nie zwieralem, zwarlem natomiast +12 z (gniazda) bezpiecznika (nie przepalone 25A) do styku 87 i to tez nie wywolalo klaksonu. Nadmieniam ze auto normlanie jezdzi, przed chwila odebralem centralny zamek z wymiany, podlaczylem, tez smiga ;)
-
Jest trochę do posprawdzania. :)
Najpierw posłuchaj czy jak naciskasz przycisk klaksonu to stuka przekaźnik. :) (Można na nim położyć palec - czuć jak się przełącza).
- Jeśli nie - sprawdź czy jak naciśniesz przycisk na kierownicy, to na nóżce 85 pojawia się masa. :)
Jeśli się pojawia, to sprawdź czy na 30 jest napięcie.
Jeśli jest i przekaźnik nadal nie stuka to wymień go. :)
Jeśli stuka to możesz sprawdzić czy dochodzi do klaksonu napięcie podłączając w jego miejsce żarówkę. Jeśli żarówka się zapala to sprawdź czy klakson trąbi podłączając go wprost do akumulatora. Jeśli trąbi, a po przykręceniu nie, to może mieć kiepskie połączenie z masą.
-
nie slyszalem stukow przekaznika. podmienilem te zolte przekazniki - bylo ok, stad wnioskuje ze przekaznik jest sprawny. wiecej testow w przyszlym tygodniu, bo przez weekend jestem w trasie, niestety bez sygnalu dzwiekowego ;)
-
Przekaźnik od klaksonu jest zamienny wyłącznie z tym od wentylatora chłodnicy. Nie należy go podmieniać z innymi. Styk 86 jest w nim zwarty na stałe z 30, a pozostałe mają go oddzielnie.