FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: myszaradom w Wrzesień 08, 2010, 10:54:22 am
-
Chodzi mi o to czy w Caro plusie urządzenie mikroprocesorowe ) to niebieskie w skrzynce bezpiecznikowej) Jest odpowiedzialne za pracę wycieraczek przednich oraz kierunkowskazów?
Czy może ten duży biały przekaźnik oznaczony że jest on do świateł steruje kierunkami (nie licząc w to wycieraczek bo wiadomo że pod to nie są)
Dzięki za szybką odpowiedz:D
/edytowałem tytuł i przeniosłem do elektryki - Bocian
-
Urządzenie mikroprocesorowe odpowiada za:
- Kierunkowskazy
- Awaryjne
- Kontrolę żarówek kierunkowskazów
- Wycieraczki przednie
- Ogrzewanie tylnej szyby
- Opóźnione wyłączanie oświetlenia wnętrza
- Kontrolę żarówek świateł STOP
- Kontrolę kierunkowskazów oraz stopów holowanej przyczepy
"Białe coś" czyli kontroler świateł:
- Kontroluje przepalenie żarówek świateł pozycyjnych, mijania oraz drogowych.
- Załącza światła
- Odłącza światła mijania przy rozruchu
-
a jaka jest różnica między urządzeniem mikroprocesorowym z atu+ a caro+?? nr części inny i jest podpisane caro/atu. Jest jakaś różnica w działaniu?
-
Jak dla mnie to odwrotnie - warto go gdzieś przenieść dla potomnych zmieniając nieco tytuł.
-
Więc można zostawić :D
-
jeśli chodzi o atu i caro to różnią się one mocą bo atu ma 3 stop, do tego jest jeszcze mikro proc do cargo , pozatym innej mocy jest dla wersji z podgrzewanymi lusterkami ale tego mikroproca nie da się niestety znaleźć
-
ten z C+ steruje tez oczywiscie pracą tylnej wycieraczki ,ktorej w Atu nie uswiadczysz ;)
-
Wszystkie mikroprocesory są produkowane przez APE z Opola.
Tu (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22) można porównać ich funkcje.
Żaden nie steruje tylną wycieraczką.
Od tego jest np. taki wyłącznik. (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=136)
-
bs123, Ciekawe spostrzeżenie . Na wszelki wypadek zapisałem sobie stronę internetową. :)
-
Wszystkie mikroprocesory są produkowane przez APE z Opola.
Tu (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22) można porównać ich funkcje.
Żaden nie steruje tylną wycieraczką.
Od tego jest np. taki wyłącznik. (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=136)
A Hybryd H-167XC? W moim Pluszaku przełącznik od wycieraczek jest najzwyklejszym włącznikiem i nie ma z tyłu tej puszeczki. Widocznie po 1999 roku mikroprocesor przejął zarządzanie tylną wycieraczką. :wink:
-
To chyba jest jeszcze mikroprocesor od Kombi ? Który można by zaadaptować do Caro Plus zakładając trzecią lampę stopu, aby sie nie świeciła przepalona żarówka, tak ?
-
Wszystkie mikroprocesory są produkowane przez APE z Opola.
Tu (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22) można porównać ich funkcje.
Żaden nie steruje tylną wycieraczką.
Od tego jest np. taki wyłącznik. (http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=136)
A Hybryd H-167XC? W moim Pluszaku przełącznik od wycieraczek jest najzwyklejszym włącznikiem i nie ma z tyłu tej puszeczki. Widocznie po 1999 roku mikroprocesor przejął zarządzanie tylną wycieraczką. :wink:
Nieprawda.
Przełączników wycieraczki tylnej są dwa rodzaje:
W wersji z programowaniem czasowej pracy tylnej wycieraczki:
Przełącznik "na górę" - praca wycieraczki na stałe
Przełącznik "pośrodku" - Wyłączone
Przełącznik "na dole" - spryskiwacz + osuszanie. Krótkie naciśnięcie - praca czasowa tylnej wycieraczki. Powtórne naciśnięcie lub wyłączenie zapłonu - wyłączenie pracy czasowej.
Oprócz pracy czasowej przełącznik realizuje też osuszanie szyby, po użyciu spryskiwacza podtrzymując pracę wycieraczki tylnej przez jeszcze 2 - 3 machnięcia.
W wersji bez programowania, tak jak w Caro "minus":
Przełącznik "na górę" - Wyłączone
Przełącznik "pośrodku" - praca wycieraczki na stałe
Przełącznik "na dole" - Spryskiwacz
Ja w moim Plusie z 99 roku miałem zwykły przełącznik (fabrycznie), i wystarczyło włożyć ten z programowaniem i jest ta funkcja. Tylna wycieraczka nie ma nic wspólnego z urządzeniem mikroprocesorowym. A to że pióro powraca samo do pozycji spoczynkowej to najnormalniej w świecie wyłącznik krańcowy wewnątrz silniczka i styk podtrzymania zasilania, rozwiązanie stosowane od lat.
-
A ja właśnie mam urządzenie mikroprocesorowe z caro plusa i się zastanawiam, czy mi elektryka zacznie świrować jak to wsadzę to traczyny.
-
Nie powinna, bo prawdopodobnie w skrzynce masz po prostu mniej styków. U mnie procesor od Trucka działa zupełnie spoko z wyjątkiem właśnie ogrzewania szyby.
To chyba jest jeszcze mikroprocesor od Kombi ? Który można by zaadaptować do Caro Plus zakładając trzecią lampę stopu, aby sie nie świeciła przepalona żarówka, tak ?
Zgodnie z tym co jest na stronie A.P.E., to w kombi jest taki sam jak w Atu - co zresztą brzmi logicznie.
A co do tylnej wycieraczki to proszę bardzo (cytuję):
APE 11Z - Programator wycieraczki tylnej szyby
Cena: 42,10 zł Instalacja: 12 V
Zastosowanie: CARO, COMBI od 1997
Nr indexu: 077405
-
Mam króciutkie pytanko odnośnie tematu.
Które wyjście urządzenia mik. pro. steruje pracą oświetlenia kabiny w caro+?
-
Tylna wycieraczka nie ma nic wspólnego z urządzeniem mikroprocesorowym
Też mi się tak zdaje bo po wyjęciu mikro-procka wycieraczka tylna działał mi normalnie :)
-
Skoro to urządzenie odpowiada m.in za pracę wycieraczek przednich, to czy jest możliwe, że coś się tam uszkodziło i dlatego nie mam trybu pracy przerywanej wycieraczek ?
-
chyba tak, ja u siebie miałem objawy takie:
- nie chodziły mi kierunkowskazy
- brak pracy przerywanej wycieraczki, a gdy chodziła na tryb ciągły to po wyłączeniu go od razu wycieraczka stawała, tak jak by zasilanie jej odpiął a nie wracała do stanu początkowego.
Po wymianie mikroprocesora wszystko wróciło do normy
-
Czyli... Żebym po założeniu trzeciego światła stop nie musiał oglądać kontrolki przepalonej żarówki (wyjęcie żarówki nie wchodzi w grę) wystarczy mi urządzenie mikroprocesorowe z Atu, tak ? I wycieraczka tylna również będzie działać ? :)
-
Nie musisz, wystarczy ten z caro. Wszystko będzie działać.
-
m po założeniu trzeciego światła stop nie musiał oglądać kontrolki przepalonej żarówki
W drugą stronę raczej. Nie zapali ci się kontrolka pomimo rpzepalenia jednej z żarówek głównych... Testowane w Caro z 3cim stopem na spojlerze.
-
Hmm... Pamiętam, że kiedyś ojcu właśnie po założeniu trzeciego światła stopu zaczął się na zawsze świecić ten pedał hamulca, tak jakby była przepalona żarówka światła stopu.
-
Wszystko zależy od tego jak ten trzeci STOP będzie skonstruowany. Jak z żarówką to będzie inaczej, a jak z linijką LED to inaczej. Przecież one biorą minimalną ilość prądu.
-
Mi właśnie chodzi o kontolke pedału hamulca, żeby mi się nie świeciła. Myślałem, że jak założe mikroprocesor z Atu czy Kombi, które miały trzecie swiatło stop fabrycznie to problem rozwiąże. A trzecie światło stopu mam kupione klasyczne, z żarówką, nie jakieś tandetne LEDy sprzedawane na metry.
-
Skoro to urządzenie odpowiada m.in za pracę wycieraczek przednich, to czy jest możliwe, że coś się tam uszkodziło i dlatego nie mam trybu pracy przerywanej wycieraczek ?
ja nie miałem pracy przerywanej i po wyłaczeniu wycieraczek nie wracały na swoje miejsce. Wymiana urządzenia zlikwidowała problem. Z tym że ja włożyłem sobie z caro+ (a mam atu+). Co do żarzącej się kontr. ładowania podczas hamowania to... miałem to już wcześniej i teraz wcale się nie nasiliło. Różnica jest taka że włącza mi się ogrzewanie tylnej szyby... na tamtym urządzeniu też się włączało ale jak była zima:) Teraz mam wrażenie że za każdym razem jak odpalam auto. Możliwe że to przez różnicę w budowie tych dwu urządzeń?
-
Problem także można prosto rozwiązać stosując przekaźnik. Nie ma kontroli nad dodatkowym światłem STOP (na wypadek jego przepalenia), ale pozostaje kontrola nad fabrycznym obwodem. Sterowanie przekaznika pod jedna z zarowek swiatel stop, i wszystko.
-
misiek_staszic, a jakiś schemacik mógłbyś ? :) i tak przy okazji który kabelek przy lampie jest od stopu ? :P
-
Jak to komus montowalem (bo ja trzeciego stopu nie mam i miec nie chce) to sterowanie cewki przekaznika wzialem ze zlacza haka holowniczego (zlacze jest przy lewej tylnej lampie, wystarczy delikatnie pociagnac za wiazke od tej lampy i wylezie). Zlacze oczywiscie jest tylko w PN+. A zasilanie mozna pobrac chociazby z oswietlenia bagaznika, tam jest staly plus, a krancowka steruje wlaczaniem tego oswietlenia podajac mase.
Wystarczy zwykly przekaznik zalaczajacy.
Ktory kabelek ? Masa w zlaczu haka to jest czarny oczywiscie. Niech Ci ktos naciska stop przy wlaczonym zaplonie i miernikiem znajdziesz ktory, bo ja nie pamietam, ale to nie problem znalezc.
-
No i lipton. Poprawione masy gdzie się dało i jest coraz gorzej. Teraz włącza mi się osuszanie szyby przedniej nawet przy jeździe do przodu z włączonym kierunkiem, świecącym stopem i dmuchawą na maxa. Chyba trzeba zapracować nad poprawieniem zasilania tego mikroklocka bo nie usmiecha mi się kupowac nowego...