FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Rafał w Wrzesień 10, 2010, 22:59:51 pm
-
Witajcie. Od dawna planuję montaż szyberdachu w swoim Caro Plusie. Myślałem przez pewien czas nad kupnem jakiegoś używanego z demontażu z Poloneza i zlecenie jakiejś firmie montażu, jednak gdy popytałem w takich odradzono mi używany szyberdach, gdyż może pęknąć szybka przy montażu i będzie problem z dobraniem nowej. Kolejna sprawa to szczelność. Jednakże kupno i montaż nowego szyberdachu trochę mnie przeraża w kwestii kosztów, bo zaśpiewano mnie minimum 600zł. Montował ktoś używany szyberdach do siebie ? Jest ktoś w stanie sensownie się wypowiedzieć na ten temat ?
-
jednak gdy popytałem w takich odradzono mi używany szyberdach, gdyż może pęknąć szybka przy montażu i będzie problem z dobraniem nowej. Kolejna sprawa to szczelność
BZDURY!
szyba nie pęknie, ponieważ nie ma jak ;) przecież podczas montażu obsadzasz ramę w dachu a nie bawisz się szybą.
Ja w pierwszym polonezie zrobiłem właśnie tak jak napisałeś - kupiłem od gościa szyber przez allegro używany z poloneza, nie pamiętam ile dałem (poniżej 100zł) i zleciłem montaż firmie specjalizującej się w przyciemnianiu, wymianie szyb, szyberdachach alarmach i co oni tam jeszcze nie robili ;). Koszt roboty to było chyba ~300zł, dokładnie już nie pamiętam bo było to przeszło 4 lata temu.
Później ten szyber został wymontowany z poldka i przełożony do tego którym teraz jeżdżę, z tą różnicą że demontaż i montaż był już we własnym zakresie. To na prawdę nic trudnego, potrzebujesz jedynie wyrzynarki, metrówki, i szybra, jakiś uszczelniacz (jako masę wypełniającą między ramę a dach, silikon sanitarny nie do końca polecam, ale uszczelniacz dekarski jest już w sam raz). Sam montaż to mniej więcej godzinka dwie.
Jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania to śmiało wal.
Przy kupnie używanego szybra są ważne dwie sprawy - czy jest cała uszczelka pomiędzy ramą a szybą oraz czy rączka/klamka jest sprawna (czasem ciężko ja dokupić).
O zaletach szybra nie będę pisał bo są chyba oczywiste ;).
W drugim poldzie długo nie wytrzymałem bez okna dachowego i wiem, że każde kolejne auto będzie miało szyberek.
-
Hmm... A jakby wyglądała kwestia adaptacji szyberdachu od innego auta ? Przerabiał ktoś coś takiego ? Wykonalne ? Czy lepiej szukać orginału od Poloneza ? Bo chodzi o to, że fabryczne szyberdachy Polonezowskie były tylko uchylne (jeśli o czymś nie wiem to proszę mnie poprawić), a chciałbym taki żeby się cały chował pod dach lub uchylał. I najlepiej ze sterowaniem elektrycznym :D
-
Webasto, które było montowane do plusów otwiera się w dwóch płaszczyznach, uchyla się oraz odsuwa do tyłu z tym, że nie chowa do wewnątrz auta a szyba przesuwa się do tyłu po zewnętrznej stronie dachu. Maksymalne odsunięcie jej do tyłu powoduje szczelinę ~20/25cm więc słabo słabo... ciężko głowę wystawić na zewnątrz ;)
Niestety w tym modelu nie zdemontujesz jej na stałe a to jest w zasadzie najfajniejsza opcja.
Ja mam u siebie szyber montowany do caro firmy Aerozen (to są o ile dobrze pamiętam polskie dachy) były też ponoć niemieckie farmonty montowane seryjnie, tego typu okno Ci polecam. Uchyla się stopniowo, u mnie są 3 progi oraz można zdemontować całą szybę. Szczerze mówiąc to jazda ~100km/h bez szyby w dachu jest trochę uciążliwa ponieważ jest dosyć głośno, najczęściej uchylam tylko szyber.
Jeśli chodzi o adaptację to najważniejsza jest krzywizna dachu, tutaj niestety musisz robić przymiarki, położyć szybę na dachu i zobaczyć "jak leży" potem to samo zrobić z ramą. Co do szyberdachów elektrycznych - pamiętaj, że mechanizmy są złożone i najczęściej gabaryty takiego dachu są już duże, ciężko może być z upchnięciem tego pod podsufitką. Pozostaje jeszcze kwestia zasilania takiego silnika. Szczerze - brałbym manualny, z 3-5 stopniami uchylenia oraz możliwością całkowitego zdemontowania szyby. W letnią noc dobrze się jedzie pasażerce jak zdemontujesz szybę i widać wszystkie gwiazdy :D hehehe
-
Operację montażu otwieranego dachu można zobaczyć na zdjęciach w wątku o aucie mojego kolegi na Forum Miłośników FSO . Tu masz linka. (http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=158454&c=248&f=12) Warto też doczytać, że dach się tnie albo ręcznie piłką, albo nożycami elektrycznymi do blachy.
-
Webasto, które było montowane do plusów otwiera się w dwóch płaszczyznach, uchyla się oraz odsuwa do tyłu z tym, że nie chowa do wewnątrz auta a szyba przesuwa się do tyłu po zewnętrznej stronie dachu. Maksymalne odsunięcie jej do tyłu powoduje szczelinę ~20/25cm więc słabo słabo... ciężko głowę wystawić na zewnątrz
A po co mi głowę wystawiać ? :P osiągalne są jeszcze gdzieś takie szyberdachy, czy z nimi gorzej jak z Akupressurą ? To jest taki szyberek, tak ? http://szyberdachy.webasto.pl/produkty/systemy-dachowe/hollandia-300.html Mnie by w sumie odpowiadał :D
A Aerozen to taki jak tutaj pierwszy ? http://www.gk.kornak.com.pl/szyber.htm Kurde nowy jest trochę drogi...
-
Mnie też czeka montaż używanego szyberka (uchylany). Gdzie lampka była wkładana w Caro minusach? I kolejne ma ktoś może u siebie odsuwany szyberek jak w targowych wersjach caro/atu ale nie plusy. Jeśli ktoś ma takowy to prosze o fotki, linki, fotki wewnątrz i zewnątrz.
-
centurion, może z tego tematu (http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=39418&c=61&f=12) wyciągniesz jakieś informacje dla siebie ;)
A odnośnie adaptacji fabrycznego szyberdachu z innego auta, to jego płaszczyzna chyba przecież nie musi być idealnie taka sama jak dach Poloneza, przecież poszycie dachu jest na tyle giętkie, że powinno się dostosować do nowego kształtu. No chyba, że mi się źle wydaje :P może niech się ktoś wypowie...
Chociaż jak tak teraz patrzę na różne fabryczne szyberdachy to dochodzę do wniosku, że wewnętrzne części tych dachów chyba są specjalnie profilowane i maja specjalne mocowania pod fabryczny szyberdach... Chyba ciężka sprawa by była żeby dopasować szyberek od czegoś...
-
Mnie też czeka montaż używanego szyberka (uchylany). Gdzie lampka była wkładana w Caro minusach? I kolejne ma ktoś może u siebie odsuwany szyberek jak w targowych wersjach caro/atu ale nie plusy. Jeśli ktoś ma takowy to prosze o fotki, linki, fotki wewnątrz i zewnątrz.
Była zamontowana przed szyberdachem w tej wąskiej przestrzeni między dziurą w dachu a szybą przednią w poprzek auta - zwykła lampka z Caro.
-
Mnie też czeka montaż używanego szyberka (uchylany). Gdzie lampka była wkładana w Caro minusach? I kolejne ma ktoś może u siebie odsuwany szyberek jak w targowych wersjach caro/atu ale nie plusy. Jeśli ktoś ma takowy to prosze o fotki, linki, fotki wewnątrz i zewnątrz.
Była zamontowana przed szyberdachem w tej wąskiej przestrzeni między dziurą w dachu a szybą przednią w poprzek auta - zwykła lampka z Caro.
Prosze o fotke w miarę możliwości
-
centurion, tak jak była montowana lampka z Atu, tak zamontowali lampke z Caro, tylko, że w poprzek a nie wzdłuż ;)
-
Rafał#1951, dzięki czytałem to juz wczesniej
-
Czasem natomiast montowano za szybrem również w poprzek auta.
-
Mnie też czeka montaż używanego szyberka (uchylany). Gdzie lampka była wkładana w Caro minusach? I kolejne ma ktoś może u siebie odsuwany szyberek jak w targowych wersjach caro/atu ale nie plusy. Jeśli ktoś ma takowy to prosze o fotki, linki, fotki wewnątrz i zewnątrz.
Była zamontowana przed szyberdachem w tej wąskiej przestrzeni między dziurą w dachu a szybą przednią w poprzek auta - zwykła lampka z Caro.
Prosze o fotke w miarę możliwości
Będzie ciężko, bo widziałem to w aucie z którego Ty masz szyber, a fura, że tak powiem się zdematerializowała :mrgreen: .
-
Mnie też czeka montaż używanego szyberka (uchylany). Gdzie lampka była wkładana w Caro minusach? I kolejne ma ktoś może u siebie odsuwany szyberek jak w targowych wersjach caro/atu ale nie plusy. Jeśli ktoś ma takowy to prosze o fotki, linki, fotki wewnątrz i zewnątrz.
Była zamontowana przed szyberdachem w tej wąskiej przestrzeni między dziurą w dachu a szybą przednią w poprzek auta - zwykła lampka z Caro.
Prosze o fotke w miarę możliwości
Będzie ciężko, bo widziałem to w aucie z którego Ty masz szyber, a fura, że tak powiem się zdematerializowała :mrgreen: .
To widzę ze spóła z Przemem :mrgreen:
-
Panowie,podepnę się pod temat.Czy taki szyberdach dałoby radę zamontować w poldzie.Mam taki akurat w domu. http://moto.allegro.pl/opel-vectra-b-szyberdach-manualny-i1237310510.html Mam też drug dach więc mógłbym się pobawić
-
jak masz caly, drugi dach to mozesz porzezbic, moze cos sie urodzi
-
Omówiłem temat szyberdachu w Polonezie z pewnym blacharzem. Z tego co mi tłumaczył to niewarto się pakować w wycinanie dziury w dachu, gdyż wiąże się to z wycięciem wzmocnienia dachowego, co znacznie osłabi sztywność. W efekcie szyberdach będzie się często rozszczelniał. I tu nasuwa się moje pytanie... Czy Polonezy z fabrycznie montowanymi szyberdachami miały przesunięte wzmocnienie dachowe w stronę tyłu pojazdu ?
-
Hehehe... To jest belka, która ma przeciwdziałać głównie rezonowaniu dachu a nie stricte wzmacniać ;) Kontrolowanej strefy zgniotu na dachu nie masz. Jak blacharz nie ma pojęcia o szyberdachach to niech nie gada innym bzdur! Jeśli "dziura" jest dobrze wycięta, rama dobrze zamocowana to nic nie będzie ciekło, tym bardziej rozszczelniać.
-
Panowie, mam oryginalny szyberdach z Poloneza, uchylny, szyba Bespo, i chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto ma taki założony, ewentualnie inny, w jakiej odległości (np. od antenki, czy od krawędzi dachu) ciąć dziurę żeby dach był w sensownym miejscu i żeby nie było problemów z montażem :)