FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Multec w Wrzesień 11, 2010, 15:43:34 pm
-
Po prostu go wymień, jest on usytuowany w puszce filtra powietrza. :)
-
Zanim wymienisz najpierw sprawdź kable i styki. Możesz też zmierzyć rezystancje czujnika.
×MALF CODE 71 INLET AIR TEMPERATURE TOO LOW.
┌───────┬────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│MALF- │ MALFUNCTION / │ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND): │
│CODE │ SENSOR CONCERNED │ │
└───────┴────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
71 MAT sensor temp. * MAT sensor reading < -38.5 °C
too low or open * engine run time > 60 sec.
circuit.
* if malf. code 71 is present and coolant temp.
< 45 °C then default MAT = coolant temperature.
else default MAT = 45 °C.
Ø
Malf 71 indicates that the ECM receives an unlikely reading from the air
temperature sensor.
-1- Check sensor wires (sensor B4+D15) for resistance or for short circuit to
power.
-2- if all checks are O.K., but Malf 71 returns after Malf reset, then replace
the MAT sensor.
MAT sensor resistance: @ 15 °C : 4.5 ± 0.5 kOhm
@ 20 °C : 3.5 ± 0.5 kOhm
@ 25 °C : 2.8 ± 0.5 kOhm
-
Jakiś czas temu, doszedłem przez przypadek do przyczyny powstania tego błędu. Metalowa opaska na gumowej rurce wychodzącej od filtra powietrza, straciła swoje właściwości dociskowe i nie trzymała jak należy. Kupiłem nową, dokręciłem i po problemie. :D