FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: et22 w Wrzesień 14, 2010, 23:44:03 pm
-
Przeglądając dziś allegro w poszukiwaniu różnych ciekawych przedmiotów wypatrzyłem takie coś http://allegro.pl/grzalka-elektryczna-nagrzewnica-wody-peugeot-307-i1217275350.html Widział ktoś kiedyś coś takiego ? Jak w zimę ? Silnik zimny a tu już piękne cieplutkie powietrze bucha ?
-
kiedyś był już temat na ten temat ( :mrgreen: )
wyszło na to, że elektryczna nagrzewnica jest nic nie warta.
-
Bo ja wiem? Kumpel na vectręw dieslu. Ciepłe powietrze ma od razu. Ogrzewanie zanim sie klekot porządnie nagrzeje (jakieś 10 min) leci tylko z elektryki. Można się pobawić.
-
Ale to ma moc około 1000 Wat i nie wiem czy alternator wydoła. Może lepiej pomyśleć o zamontowaniu ustrojstwa z czterema świecami żarowymi, takie coś stosowano w peugotach i nie tylko.
-
Świece żarowe też niemało pobierają prądu...
Zamontowałem taki podgrzewacz na 4 świece. Podłączyłem osobno świece tak, że mogę włączać po 2. Gdy silnik zimny czyli wtedy kiedy chce, żeby to właśnie działało włączenie tylko 2 świec powoduje, że alternator 55A zaczyna "jęczeć". Przy 4 świecach nie ma już ładowania. Jak zdobędę niedrogo alternator z plusa to zobaczę czy jest różnica...
Najlepszy byłby patent z drugim alternatorem ale nie mam pomysłu jak go zamontować...
-
Webasto może jakieś. Używane nie są już takie drogie, tylko kwestia zamontowania w aucie.
-
Z moich wyliczeń wynika że 70A z plusa powinno dać rade. Ale czy tak będzie okaże się niedługo jak zamontuje taki podgrzewacz.
-
Df a czy to spełnia swoje zadanie to znaczy jak odpalisz silnik i włączysz te świece to daje ciepełkiem. Ja w poprzednim poldeczku miałem zamontowaną dodatkową nagrzewniczkę wodną podpiętą z fabryczna. Po zagrzaniu się silnika efekt naprawdę niezły bo dawała gorącym powietrzem nieżle.
-
Ja to zamontowałem przed reduktorem aby podgrzewać gaz a nie siebie więc nic nie czuję tylko widzę, że wskaźnik temp trochę szybciej się podnosi.
Przydałby się jednak alternator z plusa...
-
Właśnie jestem w posiadaniu takiego ustrojstwa z czterama świecami żarowymi, i można to wpiąć w układ nagrzewnicy, tylko jetem ciekaw czy to coś da w poprawie ogrzewania. Pamiętam jak szwagier miał audi z 1993 roku, w którym to po odpaleniu silnika i przejechaniu 15 metrów z kratek już dawało ciepełkiem. Myślę , że miało toto dogrzewanie elektryczne. Tylko przeraża mnie ten mały alternator , 65 Ah, trzeba pewnie pomyśleć o większym, pewnie z 80Ah to minimum. Trzeba podjechać na szrot to może coś się podpasuje.
-
Znajomy w hondzie (wersja skandynawska) ma zamontowany system Defa.
W sumie ciekawy i dobry sposób, właściwie to samo co webasto tylko na prąd z sieci 230V.
Można zmontować samą nagrzewniczkę http://allegro.pl/nagrzewnica-postojowy-ogrzewacz-wnetrza-defa-1400s-i1272036608.html do tego włącznik czasowy i po problemie, ale to raczej dla kogoś kto nie mieszka na osiedlu. Z drugiej strony można by zwykłą farelkę wstawić i było by jeszcze taniej tyko mniej estetycznie :lol:
-
Niby tak. A widziłeś co sie dzieje z farelki jak przestanie działać silnik wentylatora? Plastikowa płynie i płonie. Metalową udało mi sie od razu wyłaczyć.