FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: piotrbielsko w Wrzesień 22, 2010, 19:33:28 pm
-
Witam jako że zbliża się jesień z wraz z nią zimne noce(w Bielsku już rano szyby trzeba gąbką traktować )mam taki problem.jak daję nawiew na szyby tylko ciepły to ni słabo dmucha jak dam ciepło i zimno na FULL to trochę lepiej wieje ale przypuszczam że to nie jest cała siła natomiast jak dam tylko zimne powietrze to dmucha mocno .Co może być problemem?
-
Wypadałoby to paru latach nagrzewnicę przeczyścić. I to zarówno zewnątrz - jej żeberka wymiennika ciepła z powietrzem, oraz wewnątrz, rurki wymiennika cieczowego.
Pierwsze można dokonać odkurzaczem, ciągnąc nim przez wymiennik nagrzewnicy w kierunku przeciwnym, niż dmucha przezeń wentylator nawiewu, a drugie, najlepiej, najszybciej i najtaniej, robi się po prostu octem, zalawszy nagrzewnicę po odkręceniu jej złączek wodnych nim na parę godzinek.
Ja z racji zbyt często i zbyt długo włączającego się wentylatora chłodnicy w moim Poldoroverze, a z niemożności wyłączenia pojazdu z bieżącej eksploatacji, zalałem układ litrem octu, w zamian za litr odpuszczonego zeń boryga i tak pojeździłem sobie miesiąc (jakieś 2000 - 2200 km zrobiłem przez ten czas).
Efekt był zadziwiająco skuteczny - wentyl zaczął się włączać na max 30 sekund (a nie na minutę i dłużej) a w samochodzie "wróciło" grzanie i to wyraźnie dało się odczuć. Wymiennika powietrznego nagrzewnicy nie odkurzałem, jakbym zapewne to zrobił, to grzanko było by jeszcze lepsze.
Ale - generalnie - nie łudź się, że dokonasz cudu. Grzanie w "zwykłym" Polonezie było słabe, bo w zasadzie nie zmieniono jego konstrukcji z protoplasty Poloneza, Fiata 125, który był samochodem włoskim, który z racji klimatu Włoch, grzania porządnego nie wymagał.
ps. Zasada jest taka - że z kamienia elementy aluminiowe czyści się kwasem - np. SOLNYM (roztwór 10%), tudzież octowym (ocet spożywczy) w kąpieli na jakiś czas, a elementy żeliwne - zasadą (np. sodową). Np. instrukcja p. Eugeniusza Kaima do FSO 1500 tak radzi, a instrukcja do piecyków gazowych PG-6, PG-12 radzi, by wymiennik ciepła odkamieniać kwasem solnym 10% albo octem, z tymże ocet musi być zalany na czas dwukrotnie dłuższy, niż kwas solny.
-
oprawca twoja odpowiedz jest wystarczająca ale miałbym taka małą prośbę o zdjęcia co i gdzie się znajduje:)Proszę :))Jeżeli to jednak jest problemem to przepraszam:)Pozdrawiam
-
Podczepie sie pod temat:
gdzie znajduje sie nagrzewnica?
-
Za konsolą środkową, tą z której wystaje drążek zmiany biegów.
Trzeba wymontować ten element i będziemy mieli dostęp do nagrzewnicy :wink:
-
Do odkamieniania nagrzewnicy nie musisz jej wymontowywać. Wystarczy, że dobierzesz się do jej przewodów wodnych, wejściowego i wyjściowego, wylejesz z niej borygo (wcześniej trzeba otworzyć na maksa grzanie), a następnie wlejesz w nią ocet (czy inny odkamieniacz) i zatkasz jej wejście i wyjście wodne na czas trawienia kamienia.
Jeśli układ chłodzenia jest zakamieniony, to taka akcja na niewiele pomoże, bo pan kamień kotłowy zaraz i tak przeniesie się do nagrzewnicy. Wypadałoby odkamienić cały układ chłodzenia, wlewając weń (na własną odpowiedzialność, oczywiście) jakiś dobry odkamieniacz. Mi ocet w bardzo wrażliwym pod względem układu chłodzenia, silniku Rovera nic złego nie uczynił, a jedynie same plusy. Jak komuś by się chciało, to niech policzy stężenie procentowe litra octu względem całej pojemności układu chłodzenia w Polonezie z silnikiem rovera.
Gorzej jest z przeczyszczeniem żeberek wymiennika ciepła nagrzewnicy, bo już trzeba się do niej dobrać. Bez bebeszenia środkowej konsoli się nie obędzie.
ps. To samo warto co jakiś czas robić z chłodnicą. Ja w moim Poldoroverze płukałem żeberka chłodnicy nie za mocnym strumieniem wody ze szlaucha na działce. Pomogło.
-
U mnie po wymianie nagrzewnicy wieje jak ta lala wymieniłem ją ponieważ ciekła a do tego na starej nagrzewnicy leżał kawałek gąbki :shock: zasłaniający 1/3 powierzchni. Nie mogę powiedzieć, że grzanie jest słabe w Polonezie, jak dla mnie jest ok.
-
Kurcze próbowałem tą konsole środkową rozkręcić ale poza 6 śrubkami niestety nic nie zdziałałem>ktoś może ma jakieś pomysły?Bardzo by pomogły fotki :) Dziękuję.
oki 2 godziny męczenia i zza popielniczką śrubka byłaaa:)
potem rożkręciłem deskę i widzę nagrzewnice ale nie wiem za chiny jak to wyciągnąć??????
Jak to wymontować????
(http://wstaw.org/m/2010/09/25/Zdj%C4%99cia-0091_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/c1g/)
(http://wstaw.org/m/2010/09/25/Zdj%C4%99cia-0092_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/c1h/)
(http://wstaw.org/m/2010/09/25/Zdj%C4%99cia-0093_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/c1i/)
(http://wstaw.org/m/2010/09/25/Zdj%C4%99cia-0094_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/c1j/)
(http://wstaw.org/m/2010/09/25/Zdj%C4%99cia-0095_jpg_300x300_q85.jpg) (http://wstaw.org/w/c1k/)
nie mam pomysłu jak to wyciągnąć:( :( :(
[ Dodano: 26 Wrz 2010 11:32 ]
Prosze o pomoc :)
[ Dodano: 27 Wrz 2010 18:13 ]
rozmontował kiedyś to ktoś??auto to polonez caro 1995. :shock:
[ Dodano: 28 Wrz 2010 15:49 ]
prosze o pomoc:(
[ Dodano: 29 Wrz 2010 17:06 ]
to jak to wyciągnąć?????