FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rafał w Wrzesień 26, 2010, 14:38:43 pm
-
Witajcie :) poszukuję instrukcji montażu fabrycznego centralnego zamka z alarmem o nazwie Patrol Line... To ten który ma pilota z logo FSO. Jeśli ktoś dysponuje taką instrukcją to prosiłbym o skan lub jakieś dobre zdjęcia ;)
-
Ja również! Podpinam się pod temat
-
Z czym konkretnie masz problem ? Chyba że zależy ci na samej instrukcji ?
-
Stingerek, zależy mi na instrukcji, po to by zamontować to wszystko szybko i poprawnie, gdyż w tym przypadku nie chce mi się tego montować metodą prób i błędów. Znalazłem na elektrodzie jakiś kiczowaty nieczytelny skan jedynie, a chcę porządną jakość, żebym nie musiał się domyślać co gdzie jest napisane.
-
Ale powiedz mi prosze, czy problem masz ze stroną "elektryczną" czyli kabelkologią - czy "fizyczną" w sensie samego montażu siłowników.
-
Nie zabierałem się jeszcze za to, ale spodziewam się problemów ze strony kabelkologii. Dlatego chcę mieć konkretny schemat zawarty w instrukcji, której nie posiadam.
-
A jaki to jest model? Numerek jakiś jest może na obudowie?
-
Grzech#1938, HPS 619.
-
Mam schemat, ale opisy są po włosku. Niemniej spokojnie do rozszyfrowania, bo wszystko jest ładnie narysowane. :) Jak ktoś chce to maila na priva podesłać. :)
-
a ja to mam po polsku. przynajmiej jest opisane ze autoalarm i blokada drzwi PATROL. jakby co to też moge podesłac na maila.
-
kapsel, jak możesz to rzuć na sendspace i daj linka ;)
Grzech#1938, włoskie to ja też mam, ale jakoś wolałbym polskie, do którego być może będzie zawarty jakiś wartościowy opis ;)
-
Wziąłem całą instalację do ręki i przy pomocy kolegi oraz schematów doszliśmy co z czym trzeba połączyć i gdzie. Ale... Pozostaje kwestia 2 żółtych kabelków, które sterują kierunkowskazami, w które miejsce je wpiąć ? Oraz 2 zielone, które należy wpiąć w stacyjkę... Podpowie ktoś w które miejsce konkretniej ?
-
Pozostaje kwestia 2 żółtych kabelków, które sterują kierunkowskazami, w które miejsce je wpiąć ?
ja sie wcinałem w przycisk od awaryjnych. A nie wiem jak w Plusie, ale pewnie podobnie. Są przeciez w tym przycisku kable do oby dwóch kierunków. Takze trzeba znalezc ktore i sie wciąć :) Wiekszosc tak robi.
-
I jeszcze jedno mnie troche zastanawia :P
Mam w instrukcji
przewód niebieski - połącz z wyłącznikiem maski silnika i pokrywy bagażnika
I tak do maski jeden niebieski, a do klapy leci jeden przewod a z niego na końcu z konektorka wychodzi kolejny. Dlaczego? Gdzie i jak to wpiąć?
przwód niebiesko czerwony - połącz z wyłącznikiem oświetlenia wnętrza
Wyobrażałem to sobie tak, że do każdej krańcówki w drzwiach będzie po jednym przewodzie... Powinienem się wpiąć gdzieś przy lampce oświetlenia wnętrza ?
-
przewód niebieski - połącz z wyłącznikiem maski silnika i pokrywy bagażnika
do krancowek ktore znajduja sie przy masce i pokrywie bagaznika. Jest to mniemam do tego ze jak ktos otworzy klape z uzbrojonym alarmem to sie wlaczy "wyjec". Skoro niebieski do tego i do tego to po prostu rozdwojić i do krancowki.
przwód niebiesko czerwony - połącz z wyłącznikiem oświetlenia wnętrza
kazda krancowka przy drzwiach jest polaczona jakby jednym kablem (te wszystkie 4). Ale raczej w lampke sie wpiać. Bo wtedy obojetnie ktore drzwi otworzysz to sie wlacza lampka, a co za tym idzie alarm. Do masy lampki, bo masą jest sterowana ta lampka (kable ktore ida do krancowek to masa).
Nie wiem czy zrozumiale napisalem :D
-
FaZi, no tak, ja wiem po co się daje krańcówki na maskę i klapę, ale chodzi mi o to, że na maskę idzie jeden kabelek niebieski, a na klapę kawałek dalej w tej instalacji idzie kabelek niebieski, ale ma jakby 2 zakończenia. Pokaże to na rysunku :P
(http://www3.picturepush.com/photo/a/4330066/1024/Inne/coś.jpg)
-
Skoro ma dwa zakończenia jeden kabelek to w czym problem? Drugie można przykręcić np pod klapkę od paliwa.
-
Wziąłem całą instalację do ręki i przy pomocy kolegi oraz schematów doszliśmy co z czym trzeba połączyć i gdzie. Ale... Pozostaje kwestia 2 żółtych kabelków, które sterują kierunkowskazami, w które miejsce je wpiąć ? Oraz 2 zielone, które należy wpiąć w stacyjkę... Podpowie ktoś w które miejsce konkretniej ?
Jeżeli chodzi o kierunkowskazy to w plusie za licznikiem przy kostce od elektrycznych szyb jest kostka z dwoma konektorami.Jak na nie z przodu patrzysz to maja kształt litery T na schemacie oznaczone jako złącze alarmu nr 15
(http://img718.imageshack.us/img718/4434/kierunkiv.jpg) (http://img718.imageshack.us/i/kierunkiv.jpg/)
-
Grizli, podziękował, nie będę w takim razie kombinował z podpinaniem się za włącznikiem kierunkowskazów, tylko tam się wepnę.
Jednak nadal mnie zastanawia gdzie jest zbiorcze miejsce krańcówek drzwi ? Trzeba ciągnąć kabelki aż pod lampkę w suficie ?
-
Ja mam podpięte pod kabel od drzwi kierowcy czyms takim
(http://www.profistal.com/photos/prods/622_1_xl.jpg)
W polonezie nie ma osobnych obwodów czujników drzwiowych.Wszystkie łączą sie jednym obwodem.
-
Wszystkie połączenia kabli od alarmu do przewodów instalacji powinny być lutowane. - Tak jest napisane w każdej instrukcji montażu z tych z którymi się do tej pory zetknąłem.
-
Wepnij się pod kabel przy dowolnej krańcówce, będzie działać na wszystkie drzwi.
Również podziękował za info :)
Jeżeli chodzi o kierunkowskazy to w plusie za licznikiem przy kostce od elektrycznych szyb jest kostka z dwoma konektorami.Jak na nie z przodu patrzysz to maja kształt litery T na schemacie oznaczone jako złącze alarmu nr 15
To się bardzo przydało :D dzięki :) nie musiałem rzeźbić za włącznikiem awaryjnych, tak jak inni mi podpowiadali :P
-
Wszystkie połączenia kabli od alarmu do przewodów instalacji powinny być lutowane. - Tak jest napisane w każdej instrukcji montażu z tych z którymi się do tej pory zetknąłem.
A nie wiesz dlaczego tak powinno być? Bo ja z kolei słyszałem, że w autach powinno się unikać lutowania, raczej zaciskać złącza.
-
Połączenia elektroniczne to co innego.
-
Powie mi ktoś w które konkretnie miejsce mam wetknąć zielone kabelki opisywane w schematach jako "stacyjka" ? :)
A tak poza tym to jest tu na forum ktoś, kto używa ten alarm ? :P
-
Pewnie w jakiegos plusa po stacyjce:) podswietlenie ktoregos przycisku na przyklad.
-
Powie mi ktoś w które konkretnie miejsce mam wetknąć zielone kabelki opisywane w schematach jako "stacyjka" ? :)
A tak poza tym to jest tu na forum ktoś, kto używa ten alarm ? :P
ja mam u siebie, alarm jak alarm, pilot pierwsza klasa :D
a zielone kable to nie są przypadkiem od odcięcia zapłonu? sam sobie to zakładałem i głowy sobie nie dam uciąć, ale wydaje mi się, że zielone były właśnie od tego.
-
Odkopię mojego temata. Pytanko mam.
Czy zmiana diody w tym alarmie, będzie miała jakiś wpływ na jego działanie ?
-
Nie będzie.
-
Odkopujemy! :)
Ktoś może się podzielić schematem/instrukcją/skanem jakichś info o alarmie Patrol Line?
Mam jakiś schemat ale nieco nieczytelny jest, ma ktoś może coś konkretnego?
-
poszło PW
Ja mam kurde z moim patrolem taki problem iż ....... Prawa strona zamyka się normalnie na pilota a lewa po ściągnięciu boczków i delikatnym wyregulowaniu działa, nagle założe boczki i nie działa.... się tak zastanawiam czy czasem o coś nie przytre jak je zakładam.
-
poszło PW
Mi?
-
Tak
-
To wyślij jeszcze raz bo nie ma nic.
Mam jeszcze takie pytanie: do tej centralki będzie się dało podpiąć siłownik master? :)
-
Napisałem w Privie czy chcesz instrukcje w pdfie Polską oraz Obcojęzyczną, dzięki której ja spiąłem do kupy swoją centralkę
-
Jeżeli ta z elektrody to mam - i włoską i polską. ;)
-
I jeszcze nie możesz dojść co do czego?
-
Ojej, po prostu szukałem czegoś lepszego w razie gdyby ktoś miał...
Z grubsza jest to zmontowane, problem mam taki, ze nie śmigają siłowniki centralnego...
-
Mógłby ktoś posiadający taką centralkę ją rozkręcić i zlokalizować u siebie taki element:
http://iv.pl/images/04321046167678986718.jpg
i podpowiedzieć mi gdzie on powinien być?
-
Ma ktoś pomysł dlaczego czujnik ultradźwiękowe mi prawie nie działają? Podkręcone na maxa włączają się tylko jak bezpośrednio w czujnik uderzam a i wtedy nie zawsze... No i jak klakson nacisnę.
-
Tam są dwa potencjometry jeden od czujnika uderzeniowego i jeden od czujnika ultradźwiękowego zobacz czy kręcisz właściwym.
-
Oczywiście, oba na maxa i mimo tego czujniki niemal nie działają...
-
Nie urwały ale jeden się naderwał - nie było tego widać aż do czasu jak się urwał do końca. :P Już wsio gra. :)
-
Podłącza się temacik .
Więc tak zakupiłem alarm patrol z centralką od kolegi DANIELxD z tego co wiem brakuje w nim oryginalnego pudełka , czujek które montuje się na słupkach (mam) , diody reszta miała być oryginalna (http://img225.imageshack.us/img225/5766/dsc00255zw.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/225/dsc00255zw.jpg/)
W moim caro był zamontowany oryginalnie kompletny zestaw Patrola , parę lat temu coś tam się zjebało i został zamontowany inny alarm . Zostały po nim czujki , dioda (chyba nie z oryginalnego zestawu ) , siłowniki w drzwiach i chyba kable od centralki
I teraz pytanie czemu w tym zestawie jest tylko jeden siłowniki taki jak fabryka wkładała a reszta MERA BŁONIE ??? czy były takie zestawy
(http://img694.imageshack.us/img694/8527/dsc00256y.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc00256y.jpg/)
Wiązka pod centrale (http://img266.imageshack.us/img266/4734/dsc00259o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/266/dsc00259o.jpg/)
Oryginalne podnośniki miały jedną wtyczkę w której były 2 kabelki za to MERA BŁONIE ma dwie wtyczki <co> ;-| Wiązka wygląda następująco wychodzi na to że 2 siłowniki po 2 wtyczki i 2 siłowniki po 1 wtyczkę tak oryginał na pewno nie miał
(http://img339.imageshack.us/img339/7918/dsc00261jh.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/339/dsc00261jh.jpg/)
To są kabelki pod jeden siłownik MERA BŁONIE (http://img607.imageshack.us/img607/3528/dsc00260n.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00260n.jpg/)
Pytanie co to jest ?(Przekaźnik) był taki sam w oryginale ? (http://img341.imageshack.us/img341/1258/dsc00257h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/341/dsc00257h.jpg/)
(http://img830.imageshack.us/img830/9870/dsc00258s.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/830/dsc00258s.jpg/)
Reszta jest chyba oryginalna (http://img6.imageshack.us/img6/9880/dsc00263wh.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/6/dsc00263wh.jpg/)
Proszę o pomoc czy to jednak oryginał czy też nie :-) i jak się zabrać do montażu
-
czyli jest to oryginalny zestaw czy nie ? <marzyciel> bo ta wiązka od centralki mi nie pasi coś <mysli> ma ktoś może foto zestawu patrol wypakowanego z oryginalnego pudła ? ;>
-
PATROL
HPS 300-N
-
No to ja mam patrola takiego i mam oddzielnie syrenę, siłowniki Patrola, tylko z guzika odpalane.
-
no to tutaj też jest wszystko oddzielnie :-) bo na pewno chcę zrobić na oryginalnych siłownikach które mam w samochodzie tzn kompletny oryginał . Problem mam w tym że nie wiem gdzie co montować ;p instrukcja by się przydała do tego modelu
-
bo ta wiązka od centralki mi nie pasi coś
oryginał mera błonie, w plusach montowali taki.
-
Ale przecież jeżeli siłowniki masz w aucie, to tylko czujki ultra na słupki, jakąś diodę że alarm działa to w puste miejsce przełącznika jakoś ładnie wkomponować, no i sterownik z syreną.
-
jakąś diodę że alarm działa to w puste miejsce przełącznika jakoś ładnie wkomponować
albo przy cycku w drzwiach kierowcy:)
-
albo przy cycku w drzwiach kierowcy:)
VW zalatuje...
-
VW zalatuje...
nie tylko... fiat, volvo etc tez tak mają
-
odkopię temat, mam patrola 300n i centralny z jakiegoś abimexa wyciągnięty. centralny siedzi w aucie i działa bez problemów a teraz chcę sobie zrobić otwieranie z pilota i w sumie nic więcej bo mi alarm nie potrzebny za bardzo. czy te dwa kable (brązowy i biały) które zostają luzem z centralki zamka mam wpiąć w patrola jakoś czy kable od zamka bezpośrednio w centralkę alarmu?
Zielony jestem w tych sprawach a książka morawskiego ma jakiś dziwny schemat na którym centralny zamek jest przypięty do syreny...
Jakby ktoś miał schemat jak to spiąć wszystko do kupy tak żeby działało to będe wdzięczny :)
-
Kup sobie najtańszy sterownik centralnego z pilotem a tego patrola sobie odpusc.