FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Spoksik w Wrzesień 28, 2010, 18:05:14 pm
-
Witam.
Mam takie pytanie:
Jak mozna zrobic aby samochod z instalacja elpigaz voila odpalil na gazie? Czy w ogole jest to mozliwe?
-
Pokaz jaki masz przełącznik? Obstawiam ze na zapłonie, przed odpaleniem silnika trzeba przytrzymać przycisk kilka sekund, az kontrolka zacznie świecic na stałe.
-
Taki przelacznik. Mozna wybrac opcje gaz lub bena...Przelacznik (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://student.agh.edu.pl/~mgunia/foty/gaz/gaz.jpg&imgrefurl=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic887014.html&usg=__PnZN9NPV7aZPTkL5RrY3pQ0AtuU=&h=480&w=640&sz=48&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=Hl0HDZsz6IZr5M:&tbnh=150&tbnw=211&prev=/images%3Fq%3Dprze%25C5%2582%25C4%2585cznik%2Bgazu%2Belpigaz%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DLNJ%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D613%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=989&vpy=336&dur=286&hovh=190&hovw=253&tx=125&ty=156&ei=AxyiTJv1N9DNswbAzLGKBQ&oei=0xuiTJe9FoOC4QazvcysBA&esq=15&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:14,s:0)
-
To nie rozumiem pytania...
Jak masz opcje gaz albo benzyna to przełącz na gaz...
i odpalaj.
-
No wlasnie nie chce odpalic na gazie.... i myslalem ze trzeba grzebac cos w elektryce. Dobra dzieki za odpowiedz;) Mozna zamknac.
-
Daj go na środek to powinien palić na gazie.
-
Ale to ma tylko do wyboru gaz lub benzynke...
-
Ja mam u siebie przełącznik gaz albo benzyna i jak jest na gazie to on i tak odpala na benzynie dopiero po przekroczeniu 2200obr/min przełancza sie na gaz tylko silnik musi byc nagrzany do ok 70* bo wtedy na gazie nie jedzie tylko gasnie. Według mnie to to jest zaleta i wada;p
-
No wlasnie. U mnie jest tak samo. 2000 obrotow i dopiero zmiana na gaz...
-
A ja mam STAG 100 i mogę odpalać na gazie(ustawiam taki program) lub poprostu wybieram gaz jesli akurat teraz ma odpalić na gazie i na benie a także użyć automatu 1,9k obrotów i wskakuje gaz(jego używam) z 5 razy odpalałem na gazie gdy był ciepły i chwilowy postój do sklepu pali jak na benie.Wskaźnik gazu w malutkim przełączniku 5 diodowy
-
To ja juz nie wiem....
-
Spróbuj tak jak piszę, przyduś go kilka sekund na pozycji gazu, i spróbuj odpalić.
-
Tylko jak ja mam go przydusic na pozycji gazu skoro mam taki przelacznik jak na zdjeciu ktore jest w linku.
-
Musisz sobie zrobić przełącznik, którym podasz napięcie na elektrozawory. Zawory się otworzą i będziesz mógł odpalić na gazie.
-
Tylko pytanie... Jak to zrobic?
-
Jeden kabel dajesz na + akumulatora albo na kabel od gazu idący do cewki a drugi na + elektrozaworu Oba kable wpinasz w jakiś pstryczek i wsio
-
Tak, elektrozawory gazu elektrozaworami gazu, ale trzeba jeszcze odłączyć wtrysk benzyny. To nie tak hip - hop, trzeba dokonac pelnego przelaczenia na lpg, sterowac krokowcem (jesli jest). Chyba lepiej wymienic centralke na taka z opcja odpałki na gazie. I bezpieczniej... A to tez wazne...
-
Generalnie takie centralki dzielą się na 2 i 3 "położeniowe" (chodzi o pozycje przełącznika).
Np w jednym polonezie mam 1 - benzynka, 2 - gaz ale rozpałka na benzynce i 3 tylko gaz.
W drugim są do wyboru 1 - tylko benzynka, 2 - gaz po odpaleniu na benzynce.
Automatyczne przełączenie na gaz dzieje się przy odpowiednich obrotach silnika. Odpowiednie obroty ustawia się małym potencjometrem wewnątrz centralki, w której jest otworek na śrubokręt.
Dlatego np w tym z dwoma możliwościami przestawiłem ten potencjometr ma minimum i teraz kiedy włączam zapłon włącza się pompa paliwa ale gdy kręcę rozrusznikiem przełącza się na gaz i odpalam już na gazie...
I tym sposobem mam 1 - tylko benzynka, 2 - tylko gaz...
-
Nie kumam po co kombinować, odpalać na benzynie, potem przełączać na gazownię.
-
(...)
Dlatego np w tym z dwoma możliwościami przestawiłem ten potencjometr ma minimum i teraz kiedy włączam zapłon włącza się pompa paliwa ale gdy kręcę rozrusznikiem przełącza się na gaz i odpalam już na gazie...
I tym sposobem mam 1 - tylko benzynka, 2 - tylko gaz...
Dokładnie na tej samej zasadzie adaptowałem centralkę od gaźnikowca do GSI i też można go teraz awaryjnie uruchomić na gazie.
[ Dodano: Wto 28 Wrz, 2010 ]
Nie kumam po co kombinować, odpalać na benzynie, potem przełączać na gazownię.
To wynika ze współczesnych przepisów w myśl których centralka nie ma prawa podać gazu do silnika nie uruchomionego.
-
Tak, elektrozawory gazu elektrozaworami gazu, ale trzeba jeszcze odłączyć wtrysk benzyny. To nie tak hip - hop, trzeba dokonac pelnego przelaczenia na lpg, sterowac krokowcem (jesli jest). Chyba lepiej wymienic centralke na taka z opcja odpałki na gazie. I bezpieczniej... A to tez wazne...
Jeżeli odpali na gazie, to już sobie 'przegazuje" i reszta elektroniki przejdzie na Lpg.
-
Nie kumam po co kombinować, odpalać na benzynie, potem przełączać na gazownię.
No tak by było kulturalnie i miło dla silnika, membran itp...
Ale np ostatnio przez miesiąc jeździłem bez zbiornika paliwa bo jakiś kretyn wymyślił, że pompa ma być w nim utopiona...
I odpalanie na gazie wtedy pozwala na użytkowanie pojazdu w ogóle...
-
Darku, zależy która generacja, ja mam pierwszą więc mam taką możliwość.
Generalnie silnik w pizde nie dostanie, ale membrany na pewno, wiem to po swoim poprzednim parowniku.
-
A ja mam przełącznik 3pozycje ,benz, gaz i tzw automat na srodku,ze sam po przegazowaniu sie przełącza na lpg, i teraz pytanko małe do was ,jak przełącze na lpg jak mam cieply silnik ,w celu odpalenia na lpg to nie chce sie włączyc(nie zapala sie dioda na zielono i nie cyka elektrozawór) i i tak odpala na benz, a wczesniej to działało, co mogło sie spsuć?? instal brc
-
Dokładnie. Przy przełączeniu na tryb pracy b/g, jeśli masz włączony zapłon a silnik nie chodzi, powinno dać się słyszeć włączenie i wyłączenie elektrozaworów na butli i na parowniku.
Taką metodę, parę razy przełączenia na ten tryb przed odpalaniem silnika stosowałem w moim Poldoroverze, by w ten sposób wpuścić w dolot trochę gazu przed jego odpalaniem, zwłaszcza w zimie. Takie "pseudossanie".
Kilka razy, jak miałem kłopot z odpalaniem z gazu (pompa paliwa padła w nim na dwa lata przed jego obecnym przestojem), to podłączałem na "dziko" plus do zwory elektormagnesów, by wpuścić gaz do dolotu. Silnik wtedy odpalał prędzej, niż bez tego zabiegu, ale nie było mowy o jego uruchomieniu za pierwszym, czy drugim razem. Dopiero trzecie, piąte i kolejne "kręcenia" wprawiały go w działanie.
Odpalanie z gazu, zwłaszcza zimnego silnika - to awaryjna ostateczność, nie powinno się tego robić.
-
Ogolnie wystarczy zebym podlaczyl plus pod ten zawor? Tzn mam dwa zawory: przy butli i parowniku i powinno odpalic?
-
Tak. Wystarczy jak podłączysz do jednego.
-
Jeśli centralka jest dobrze wykonana i sprawna
aha czyli pewnie poszła centralka?? (na lpg to trochę zielonawy jestem), no dioda sie nie zapala ,ciagle swieci na czerwono mimo przełączania guzika, wczesniej przełączalem i dioda szla na zielono i cykał elektrozawor i fura odpalala na lpg, a teraz jest brak reakcji na przełączanie na lpg
Na to wygląda.
- Centralka to nie jest coś skomplikowanego - ot taki przełącznik + bajer z wejściem z obrotomierza. :)
Jak przełączasz na benzynę to po prostu włączasz zasilanie dla wtryskiwacza i pompy.
Jak jak na gaz to je odłączasz, a napięcie idzie do elektrozaworu od gazu (i jeszcze czasem do emulatora czyli udawacza wtrysku).
A ten dodatkowy bajer powoduje, że zasilanie LPG nie może się uruchomić jak centralka nie dostaje tych samych impulsów co obrotomierz. :) (Czyli jak silnik się nie kręci).
-
Tak. Wystarczy jak podłączysz do jednego.
To wtedy wygodniej bedize jak podepne sie pod ten co znajduje przy parowniku. Teraz drugie pytanie: Ktory to plus??
-
Powinny być po pierwsze opisane, po drugie do minusa na ogół idzie kabel, który gdzieś niedaleko jest przykręcony do nadwozia. :)
-
No to powiem tak. Samochodzik odpalil:) Gaz ustawilem ze trzyma obroty(wiadomo trzeba bedzie podjechac na regulacje) Pozniej juz odpalal bez problemu co mnie cieszy. lalem tez oleine z parownika. Troche jej bylo. Dzieki wszystkim za rady;) Teraz musze sie jeszcze popytac troche w innych sprawach.Pozdrawiam!!
-
Mam najprostrzą instalację Lovtec z śrubą na wężu, przełącznik (centralkę) w kabinie na trzy pozycje: gaz (góra), zero (środek), benzyna (dół). W pozycji zero ani nie mam gazu ani nie mam benzyny, nie potrafię go odpalić, musi być przestawiony na dól albo na górę. Oczywiście przełączenie na pozycję gaz tylko wtedy otwiera elektrozawór na butli gazowej (slychać stuknięcie na butli).
Zapalam wyłącznie na gazie w lecie i w zimne dni. Jeśli minus 15 w zimie to polewam parownik powoli wrzątkiem jeśli coś zostanie z herbaty i startuję na gazie. Membrany mam wytyrane, parownik do czyszczenia temat na kiedyś stąd traktuje go źle. Nie używam wogóle cięgna ssania do gazu i do benzyny, na benzynie oczywiście wóz też mogę wystartować i też jedzie, ale wożę 10 litrów na wypadek awarii. Ponieważ kilka miesięcy nie używałem benzyny to muszę go profilaktycznie wkrótce przegonić na benzynie.
Z tego co słyszałem mój model ma pompkę paliwa mechaniczną czyli pompuję pedałem gazu paliwo do gaźnika przed zapalaniem. Natomiast gaz wtryskuję przed zapaleniem wciskając drugi przycisk tylko od gazu: zero-jeden. Tego przycisku praktycznie wogóle nie używam chyba że wóz stoi kilka dni lub tydzień i gaz swobodnie uleciał z parownika/zaworów. Wciskam na jeden gaz syczy - wchodzi do parownika puszczam przycisk odskakuje na zero. To takie pseudossanie gazu lub inaczej: rozruszanie uśpionego wyschniętego parownika.
Przedprzedostatni właściciel auta co jakiś czas odpalał na benzynie, poprzednik przez conajmniej rok nie używał/nie woził wogóle benzyny, ja przez 1.5 roku nie odpalam na benzynie, wyłącznie gaz. Dlaczego ten parownik nie padł jeszcze? Mało tego, zrobię dobry wynik spalania? membrany nie powinny istnieć, auto uratowane od złomu. Czekam aż będę robił regenerację parownika bo raczej mu się należy.
-
pompki mechanicznej nie napędza pedał gazu, więc pompować sobie możesz. pedałem uruchamiasz jedynie pompkę przyśpieszającą w gaźniku.
po za tym- H E R B A T Y- samo- - H, H, H, H .
-
Generalnie jak jest przełącznik 2-pozycyjny (1-benzyna, 2-gaz, ale odpala na benzynie i przełącza się przy zadanych obrotach) to i tak można odpalić na samym gazie. Aby to zrobić należy wybrać pozycję GAZ, włączyć zapłon (zielona dioda od gazu miga), przełączyć na benzynę i z powrotem na gaz (zielona dioda od gazu świeci) i odpalamy na gazie.