FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: n4zgul w Wrzesień 29, 2010, 18:04:04 pm
-
Witam. Mam "Problem" z czujnikiem temperatury. Dopiero odebrałem od elektryka autko. Robił z wentylatorem i alternatorem. Problem polega na tym ze wentylator załancza mi sie dopiero kiedy wskazówka temperatury wejdzie na czerwone pole. Sprawdzał przy mnie jakims urzadzeniem i pokazywało mu ono 101-105 stopni w momencie załanczania wentylatora. Powiedział ze wskaźnik na zegarach oszukuje o jakieś 10-15 stopni (zawyża). Czy są czujniki temperatury które wcześniej włącza wentylator? Wydaje mi sie ze 101 to troche duzo.
-
Jest sporo różnych włączników do wentylatora rozpoczynając od 68*C.
-
Poza tym to może być po prostu zepsuty czujnik. Jak testowałem kilka w czajniku, to tylko 2 na 5 otwierały się z grubsza w temperaturze uwidocznionej na obudowie.
-
Padl mi dzisiaj czujnik w chlodnicy(wymieniony poltora(!) roku temu)
Oczywiscie musialo sie to stac w korku na lewym pasie:/
Kupilem nowy i troszke sie zdziwilem,bo poprzedni zalaczal sie po przekroczeniu o milimetr 90 stopni ale na znacznie dluzej...
Ten (chyba 92-87 -25zl)rowniez wlacza sie odpowiednio ,ale na max 5 sekund:/ i czesciej.
Stary potrafil chodzic nawet ze 20 sekund po wylaczeniu silnika(widocznie zaczal sie walic)
Temperatura na wskazniku w najgorszym wypadku jest w polowie pomiedzy kreska od 90 a tą przed czerwonym polem,ale zawsze jest zbita milimetr po 90.
Idzie zima, wiec za czesto to on sie juz nie wlaczy ale pytam bardziej pod katem nastepnego lata.Czujnik walniety czy takie tez sie zdarzaly????
-
Chłodnica zakamieniona ? Układ odpowietrzony ?
Te czujniki to jednorazówki.... ja go w ogóle olałem i mam odłączony.
Mam sobie pstryczek pod kierownicą i mam święty spokój.
-
Chlodnica jest cala goraca,wiec raczej duze ilosci kamienia odpadaja ,nic nie odpowietrzalem,bo podobno sie sam odpowietrza.
Zostawie na razie tak jak jest a latem sie okaze.
-
masz powietrze na sto procent w chlodnicy przy czujce mi sie robilo podobnie to musialem zalewac go bez czujek gdy mi zaczelo z dziur wylatywac to zakrecilem czujki zeby wiele nie lecialo odpalilem poluzowalem i jak sikalo plynem to zakrecilem czujke
ja mam chlodnice na 2 wentylatory to powiem ci ze zalacza sie w okolucach 95 stopni i chodzi dosc sporo wentylator
[ Dodano: 30 Paź 2010 02:28 ]
Mam sobie pstryczek pod kierownicą i mam święty spokój.
Stingerek, nie po to cos jest w aucie zeby nie dzialalo jak cos juz jest to ma dzialac a nie olewac to :D
-
Zanim zaczniecie cudowac proponuje sprawdzic czy wezyk pomiedzy chlodnica a zbiorniczkiem wyrownawczym jest na pewno drozny i w 100 % ok
-
Kupilem inny czujnik i dziala prawidlowo.
Stary zareklamuje,bo 25zl(duzo za duzo ,ale sklep pod domem prawie) na ulicy nie lezy;)
-
Witam!
Dołączę się do tematu bo mam problem z czujnikiem temperatury. Mianowicie byłem dziś na wymianie łożysk w alternatorze. Mechanik wymienił je i okazało się że alternator kiepsko ładuje na minimalnych obrotach, a na wyższych podczas jazdy jest dobrze. Powiedział że potrzeba wymienić jeszcze szczotki, ale podczas jazdy powrotnej zauważyłem, że nie działa wskazówka od temperatury, jak jechałem do mechanika to było wszystko ok. Dodam, że chłodnicę wymieniłem miesiąc temu na nową, identyczną jaką miałem wcześniej, na dwa czujniki w chłodnicy i wszystko było dobrze do dziś. Stąd moje pytanie czy możecie poradzić co to mogło się popsuć? Czy to coś z czujnikami czy to wina leży w alternatorze?
-
sprawdz, moze kabelek sie odlaczyl... podaj jeszcze model i jaki silnik.
-
czujnik do wskazówki jest wkręcony w obudowę termostatu, nie w chłodnicę. zobacz czy się kabel nie wypiął.
-
Może przy wyciąganiu alternatora mechanik zawadził i odpiął przypadkiem kabelek od czujnika. Wpiąć i będzie działać. Czujnik znajduje się tuż nad kołem pasowym pompy wody. :)
-
sprawdz, moze kabelek sie odlaczyl... podaj jeszcze model i jaki silnik.
Mam poloneza atu plus 98r. 1.6 Gli
Znalazłem dwa kable znajdujące się nad kołem pasowym pompy i zdaje mnie się, że to jest to ale one wydawały się być dobrze zamocowane. Chyba że to nie są te kable.
-
http://img823.imageshack.us/i/dscf1706q.jpg/
Tutaj jest chyba ten czujnik temp?
-
http://img823.imageshack.us/i/dscf1706q.jpg/
Tutaj jest chyba ten czujnik temp?
No to o tym kablu mówiłem. Zamocowałem go jeszcze raz i jutro podczas jazdy zobaczę czy to jest to.
-
a może sam czujnik padł?
-
Witam.Podłączę się do tego tematu,żeby nie śmiecić :roll: Czy czujniki temperatury na wskaźnik są takie same w plusach i minusach,tzn. czy mają takie same parametry.Ktoś tu kiedyś pisał,że pływak w baku różni się w plusach i minusach,bo wskaźnik jest troszkę inaczej wyskalowany i powyżej 1/2 zbiornika wskaźnik z plusa będzie oszukiwał na pływaku z minusa.Ale czy analogiczna sytuacja dotyczy temperatury? Mam u siebie czujnik z OHV zamiast orginału z roverka, na pewno sprawny.Przed zmianą deski wentylator włączał się po minięciu wartości 90*C na grubość 2 wskazówek,a teraz na desce plusa włącza się przy 90* i jest tak od samego początku.Prosił bym o sprostowanie,a najlepiej o wypowiedź posiadaczy 1,4GTI jak to wygląda u nich.Z góry dziękuję :wink:
-
U mnie sam sobie wyskalowałem wskaźnik temperatury.
Poprostu żeby się nie stresować wymieniłęm czujnik w chłodnicy, na taki ktory sie załacza przy 92 a wylacza przy 88 stopniach. nastepnie zdjąłem wskazówke z czujnika temperatury i rozgrzałem auto do włączenia wentylatora i założyłem wskazówkę na dwie grubości za 90 stopni. Ten wskaźnik możesz traktować tak z tolerancją +/-10%
-
Stingerek, nie obraź się,ale Twoje rozwiązanie kojarzy mi się z przekładaniem wskazówki na prędkościomierzu żeby samochód "więcej" poszedł czyli tylko i wyłącznie poprawa samopoczucia kierowcy. :mrgreen: Mnie zależy na realnych wskazaniach i pytałem czy plusowski czujnik różni się jakoś parametrami od minusowego.Jak zaznaczyłem wcześniej,na starej desce było wszystko dobrze,więc wykluczam awarię czujnika.Wskaźnik też powinien być dobry,bo po zwarciu kabelka do masy wskazówka idzie na full,czyli prawidłowo.Nawet raz podłączyłem starą deskę do tego wskaźnika i poczekałem aż się włączy went i wskazówka była na dwie grubości za 90* a po podłączeniu do plusowskiej ponownie na 90*Wezmę kiedyś ze złomu inną dechę i podmienię wskaźnik,albo wcześniej wkręcę orginalny czujnik z plusa i się zobzaczy :|
-
hejka wszystkim
Mam takie zakłopotanie mam poloneza 1.6 atu na wielopunkcie i sadze ze mi czujnik od temperatury poszedł bo wskaźniki na desce wariuje.
ledwo co wyjadę juz mam 70C stopni a przy normalnej jezdzie pokazuje mi ze mam 130C a problem jest tez taki jaki ma byc ten czujnik bo na allegro spotkalem dwa
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-bosch-polonez-i1697730047.html
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-wody-polonez-vernet-hdw-i1672745973.html
poprawcie mnie jesli sie mylę a chce to zrobi przed zlotem
Pozdrawiam
-
Jeśli na wskaźnik,to ten drugi będzie dobry,chociaż to nie orginał
-
Ten pierwszy jest do Boscha - do kompa. A ten drugi to tak jak napisał Buźka do zegarów choć ja bym się wybrał na złom, raz że taniej ,dwa pewnie i tak będzie pewniejszy niż te nowe.
-
mam taki sam problem.
jest jedno ale to co widzicie na wskaźniku to nie ta sama temperatura co na czujniku chłodnicy.
Jak to powiedział mechanik do którego jeżdżę - dopóki chłodnica się załącza jest ok.
-
Kolejny problem w podobnym temacie. Pacjent Caro 1,6 z lpg na abimexie, przód od Borka, pół chlodnicy po stronie pasażera zasłonięte od środka zbiornikiem od spryskiwaczy, po stronie kierowcy wiatrak. Od jakiegoś czasu wiatrak przestał się załączać. Podmieniłem już trzeci z kolei czujnik, na dwóch nie chciał się załączyć do dojścia do jakichś 100 stopni, dalej nie próbowalem, na trzecim załącza się przy ok. 100 stopniach, i po chwili wyłącza. Można powiedzieć, że na postoju utrzymuje tą temperaturę. Na obudowie ma napisane 95-90, wykręcony z plusa z dwoma wiatrakami. Spięcie kostek na czujniku na krótko od razu załącza wentylator, problem z elektryką na 99% wykluczam. Jeszcze zanim się włączy wiatrak, widać że plyn wraca cienkim wężykiem do zbiorniczka wyrównawczego, to oznacza ze termostat i wskaźnik są sprawne? Jak zepne wiatrak na stałe, utrzymuje przez caly czas (przy takiej pogodzie jak ostatnio) jakieś 85-87 stopni. Co proponujecie jeszcze sprawdzic, miałoby sens przełożenie czujnika na stronę kierowcy?
-
Ja również mam problem z moim wskaźnikiem temperatury chłodzenia. Niestety nie wiem czego to przyczyna, czy czujnika, czy po prostu wskaźnika. Po prostu wskaźnik ani drgnie. Jak sprawdzić czy działa czujnik? W czym może jeszcze leżeć problem?
Silnik to 1.4 z Roverka.
-
Wydaje mi się, że zwarcie wsuwki która wchodzi na czujnik do masy, powinno podnieść wskazówkę na max.
Może po prostu się słabo trzyma ten konektor?
-
To jest ta wsuwka przed kopułką po prawej stronie? (jak się patrzy na silnik od przodu)
-
Tak, po prawej stronie z tyłu, jak wychodzi z bloku krócieć na zagięty przewód wodny.
-
A tak ogólnie to którędy przeływa woda przez szeroką chlodnicę w abimexie? Wchodzi górnym grubym wężem, wychodzi dolnym, tak? W środku płynie swobodnie we wszystkich stronach, czy jakimiś kanalikami?