FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: FiFi w Wrzesień 30, 2010, 00:09:21 am
-
Mam takie pytanko mam silnik 1,4 z uszkodzoną uszczelką pod głowicą kożystajac z okazji chce zmienić na większy 1,8 lub 1,6 a starego się pozbyć . Wiem ,że cały silnik waży około 100 kg ale zastanawia mnie ile moge uzyskac za niego po rozbiórce (aluminium) u złomiarza. Te silniki są tak tanie, że sprzedaż uszkodzonego jest raczej mało prawdopodobna więc zostaje złom ;)
-
105 kg waży silnik..... skrzynia... i jego osprzęt.
Z rozbiórki silnika.. zyskasz niewiele..
Pytanie mam : Czy w twoim silniku klepały popychacze ? Jeśli były cichutkie.. znajdziesz na nie kupca.
-
popychacze cichutkie, jedyny problem to uszczelka choc narazie go nie rozkładałem wiec nie wiem jak ze stanem reszty . Co do wagi myslałem że to 105 kg to silnik + osprzęt ale bez skrzyni :roll:
-
waga rozebranej K-serii to ok 30-35kg. wiem bo sprzedawalem juz takie cos.
-
sprzedawałem ostetnio silnik poldorovera za złom. zostało mi troche gratów typu tłoki, górna pokrywa itp. dostałem za niego około 150zł.
-
A ile byś chciał za popychacze z niego ?
-
nawet nie wiem ile za nie moge chcieć :P A narazie na rozłożenie silnika się nie zanosi - musi zapaśc decyzja o zmianie bo mam pustke w głowie nie ciagnie mnie do wymiany uszczelki bo wole juz wymienić cały silnik na większy z 2 strony to też koszt dlatego pytałem o jego wagę i ewentualny zysk z przerobienia go na żyletki 8)
-
Bardziej opłaca się go rozkręcić na części pierwsze czy oddać w całości? ;p
-
Rozkręć - wał korbowy to droga "gruba stal" ;) podobnie pare innych elementów.
-
Wał nie jest ze stali.
Bardziej opłaca się rozebrać.
-
Wałki rozrządu, wał, korbowody i tuleje cylindrowe to żeliwo, tłoki blok i czapka to alu
-
Hmm to w sumie wychodzi na to, że jak oddam sam blok, zostawiając czapkę "na zapas" to mi ledwo na 5l 10w40 starczy ;)
-
Bez przesady, więcej jak 60 zł dostaniesz. Sprzedaj poszczególne częsci nawet tu, na forum, pewnie ktoś cos kupi ;)
-
Oddawałem blok (dół + góra), wspornik sprężarki klimy i miskę olejową (alu) to ponad 100 dostałem. Alu odlew było jakoś po 5,20.
-
Zostawię sobie głowice z kolektorami, i chyba pompe oleju bo mi coś słabo pompuje, koło zamachowe i takie duperelki to wyjdzie na to, że tylko z wartościowych rzeczy to będzie blok ;) bo jak mam sprzedać korbę za 3zł to wolę sobie z niej zrobić dekorację do pokoju ;)
-
rover to się nawet na złom nie nadaje. :P za posortowaną ohv-kę, dostałem ponad 100zł.
-
Właśnie oddałem swój stary silnik 1.4 na złom. Rozebrany, poszło wszystko oprócz pokrywy zaworów i miski olejowej. Goły słupek i dostałem 140 zł.
-
rover to się nawet na złom nie nadaje. :P za posortowaną ohv-kę, dostałem ponad 100zł.
Zależy ile i co dokładnie oddajesz na złom. Większość oddaje bądź to kawałek bądź cały słupek ale bez przyległości. OHV oddaje się całe na ogół. Jak masz GSI to za sam kolektor się można nieźle obłowić. Ale i tak Roverowski pewnie więcej wart...