FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: bisz w Październik 07, 2010, 17:29:38 pm
-
Poniewaz mialem wieczne problemy z zewnetrznymi pompkami elektrycznymi zdecydowalem sie na wstawienie baku z wbudowana pompka z rovera, ktorego nabylem u jednego kolegi z forum. Po wstepnych ogledzinach widze ze ma on jakies specjalne gwintowane przylacze do przewodu.... W skrocie: czy ktos moze mnie pojasnic co powinienem kupic aby przypasowac bak do fiata ?
-
co Ci się działo z pomką? czasami nie ciągła, zapowietrzała się?
gdzie masz ją zamontowaną?
-
nie kręciła.... obydwu już nie ma, a była przy gazniku, ale mniejsza o nią, mówmy o baku.
[ Dodano: 07 Paź 2010 18:54 ]
to bedzie sie chyba trzeba na szrot wybrac, chyba ze ktos ma...
-
Niezamocna ta pompka do gaznika? :? Przeciez ona daje ponad 3 bary.
-
owszem, ale będę obniżał napięcie jej zasilania aby było mniejsze.
-
owszem, ale będę obniżał napięcie jej zasilania aby było mniejsze.
Dobre, raczej nie zrobisz tak aby dawał mniejsze ciśnienie przez zmiane napięcia, być może jakiś regulator typu PWM. Ciemno to widze, może zastosuj jakiś regulator ciśnieniowy.
-
Tak - tylko teoretycznie,
-
Właśnie dlatego napisałem, że "teoretycznie". Nie wiem czy ten silnik przy wolniejszej pracy i mniejszym przepływie paliwa nie będzie się np przegrzewał. Jest tu ogólnie sporo niewiadomych...
-
A jakby za pompą dać trójnik i dodatkowy powrót do baku?
-
Można by spróbować, ale z tego co kojarzę, to przy takich ciśnieniach wszystko jest skręcane - może być problem ze zdobyciem dokręcanego trójnika. Chyba zamiast tych kombinacji wygodniej było by założyć bak od jednopunktu.
-
Maurer, gdybyś dał trójnik i ustawił na nim ciśnienie otwierania powrotu np. na 2at to być moze mogło by to działać, jednak gdzie znajdziesz taki zaworek? Nie lepiej juz kupić dobrą, oryginalną pompe?
-
Właśnie, skręcane... ma ktoś jakiekolwiek zdjęcie jak to wszystko jest popodłączane? Przewody gumowe są jakoś zakuwane czy coś, czy w ogóle ich nie ma?
Przy gaźniku jest spokój, metalowy ma spęcznienie, na nie idzie gumowy przykręcany opaską :)
-
Zmień pompę na taką z jednopuknta i będzie po problemie. Daje ok. 1bar więc powinno być dobrze. Powinna pasować w miejsce tej od rovera.
-
dobrze więc po kolei..
W sprawie złącza, skołował mi je znajomy spawacz tokarz... poprostu takie cos bardzo podobne jak mocowanie węży od wspomagania do przekladni.
Powrót zrobiłem przez wlew w którym w orginalnym baku DF jest odpowietrzanie...
na poczatku dałem 5 diod prostowniczych, i jakos tam chodzilo, ale jednak cisnienie bylo za słabe... wywaliłem diody, i jest jakby okej. nic sie nie przelewa.