FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: danieldeni20 w Październik 10, 2010, 20:40:23 pm

Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: danieldeni20 w Październik 10, 2010, 20:40:23 pm
Pierwszy to gaźnik-polonez

drugi to 1 punktowy wtrysk wyglądający na abimexa-polonez

do kanta nardzie pasuje zwykły gaznik...A te silniki w jakim stanie masz cos wiadomo??
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: macfly w Październik 10, 2010, 20:53:48 pm
Nie nie wiadomo nic . Za niedługo rozkręcę z znajomym i zobaczę w jakim stanie są . Podobno były słabe  tylko tyle się dowiedziałem.
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Październik 10, 2010, 21:02:09 pm
z boku na bloku silnika powinienes miec oznaczenie 1600.
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: macfly w Październik 10, 2010, 21:37:32 pm
Jutro dokładniej zobaczę . Bo  w blaszaku nie mam światła .
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 10, 2010, 22:24:06 pm
Pod kolektorem ssacym masz odlana duzymi cyframi pojemnosc 1300/1500/1600. Najprawdopodobniej ten na wtrysku to 1600, 1500 zdarzaly sie bardzo rzadko
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: macfly w Październik 11, 2010, 10:18:56 am
No przecież to rzecz oczywista  :twisted:  ;] . Cóż umówię się ze znajomym jak będzie miał czas i bierzemy  jednego na warsztat ;]

[ Dodano: 12 Paź 2010 21:56 ]
Panowie nie wiecie ile mógł by kosztować osprzęt  do takiego jedno punktowca (1.6) ? .   Bo jak się dowiem jaka cena by była to się decyduję którego dam do kanta (przyznam się że wolałbym jedno punkta ) Oczywiście Remont  najpierw by przeszedł .
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 13, 2010, 21:03:51 pm
Musisz mieć:
+ECM - czyli komputer.
+Instalacje
+Zespół wtryskowy (chyba masz?)
+Czujnik położenia przepustnicy
+Silniczek krokowy
+Czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym
+Cewki z modułem
+Czujnik położenia (i prędkości obrotowej) wału.
+Czujnik temperatury płynu
+Sonda lambda z kolektorem.

i to w sumie tyle (jeśli o czymś zapomniałem to niech ktoś dopisze). Posprawdzaj ceny, najlepiej nowych elementów (szczególnie krokowca) i przekalkuluj.
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: macfly w Październik 17, 2010, 10:49:36 am
Cóż  z tego wynika że na razie napędzać Kanta Będzie Gaźnikowiec ;/ . (Przynajmniej do póki się nie  uzbieram  kasy na osprzęt bo na razie wszystkie moje złotówki idą na na remont  Fiata )
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: GeraN w Październik 21, 2010, 20:30:03 pm
ja osobiscie bym chyba wolal Gaznika, sam kiedys mialem i imozna siei bylo bawic silnikiem, teraz mam Bosha i juz nie jest to samo :( dodatkowo (przynajmniej w moim przypadku) Gaznik byl bardziej oszczedny i mial lepsze osiagi ipomimo ze miial przejechany 2x wieicej niz aktualny Bosh
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 22, 2010, 13:08:03 pm
Powiem tak, gaźnik jest oszczędniejszy jeśli poł czujników ci nie działa itp. Jeśli często nie diagnozujesz swojego bosha to wcale nie wiesz czy działa poprawnie. Ja bardziej przekonuje się do wtrysków niż gaźników, o wiele lepsze pole do popisów.
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: GeraN w Październik 22, 2010, 22:29:14 pm
byc moze :] przy gazniku sie duzo bawilem i co nieco czlowiek wiedzial :] przy wtrysku nie robie prawie nic i to zapewne tez jest przyczyna tego jak chodzi :] wszystko jest rzecza gustu a przedewszystkim wiedzy i umiejetnosci jak rowniez checi ;]
Tytuł: Co to za Silniki ?
Wiadomość wysłana przez: macfly w Październik 23, 2010, 10:31:24 am
Ehh na razie nie robię z moim Kantem . Pomagam Znajomemu we wtorek z Ojcem z Warszawy na Lawecie przytachali z  Fiatem 125p szary 88  stan prawie idealny + Pełny bagażnik części parę zaprawek trza zrobić przy drzwiach , Silniczek 1.6 na gaźniku tyko z wydmuchaną uszczelką i mleko miał pod pokrywą  Na gazie . Zastanawia mnie tylko dlaczego poprzedni właściciel ominął całkowicie  Benzynę odciął całkowicie pompę paliwową i resztę . Cena za niego 800 zł to nawet się opłacało .