FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: plompek w Październik 12, 2010, 20:41:05 pm
-
Witam wszystkich ;) Mam do Was pytanie i zagadke dla mnie.
Otóż mam w swoim Borewiczu 1.5C już silnik z 1.6 GLE ale wcześniej był chyba fabryczny stary 1.5AA. Z tego co ostatnio wyczytałem to kolektor dolotowy ten kwadratowy jest badziewny i lepsze są te okrągłe z kanta/starego poloneza. I myśle nad wstawieniem tego starego "okrągłego" kolektora wraz ze starym gaźnikiem do tego nowego 1.6.
Ale na gaźniku nie pisze jaki to model ale tylko "MADE IN RUSSIA" i "LICENCE SOLEX" no i z tego co patrzyłem to jest bardzo podobny co był w ładach.
W linkach są jego zdjęcia i jestem ciekaw z czego to jest i czy bedzie to całkiem sprawnie działać taki dolot z tym silnikiem 1.6( nie ma instalacji LPG).
Pozdrawiam i z góry dzięki :D
gaźnik 1 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4135d3d735ace6b.html)
gaźnik 1-2 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9dd0875c29448b6.html)
gaźnik 1-3 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ad0365004085695.html)
gaźnik 1-4 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/992f6abdae180f83.html)
-
Gaźniki od Poloneza wszystkie pasują do jednego i drugiego dolotu. A to na fotkach znajduje się gaźnik od Łady Samary 1500. Nie wiem jak on będzie działał w Polonezie, bo silnik Łady jednak się cokolwiek różni...
-
No na tym starym silniku 1.5 AA chodziło to równiutko i przyjemnie, poprzedni właściciel(dziadek) robił jakieś różne udoskonalenie i go pieścił i tak sie domyślałem że gaźnik też mógł wymienić na taki co mało pali albo jakiś "nowszy technologicznie".
Jak znajde troszke czasu to go założe i zobaczymy :D
-
Zdecydowanie gaźnik od Łady jest bardziej zaawansowany technologicznie niż te od Poloneza. Bardzo jestem ciekaw jak Ci Będzie chodził na 1600.
-
No ja również poczekam na info jak śmiga :)
Jak będzie git to wbijam na szrot po kolektor i carba
-
Hmmm no i jest problemik :P myślałem że bedzie troszke szybciej to trwało taka operacja no ale jak założyłem ten gaźnik to troche problemów jest z linką gazu(ssania chyba też). No ale postanowiłem sprawdzić czy wogóle odpali więc nie odpalał (może gaźnik coś sie zepsuł albo ja coś źle zrobiłem) wiec z powodu braku wiecej czasu postanowiłem założyć spowrotem gaźnik z 1.6 GLE na stary okrągły kolektor.
No i sie zdziwiłem że znowu nie odpala. Nie wiem czy źle cośpodłączyłem ale paliwo w komorze pływakowej jest(chociaż długo trzeba kręcić żeby pompka dopompowała a i tak sie potem cofnie paliwo) no i iskra też jest.
Może coś źle podłączyłem więc na dole są linki z moim silnikiem i opisem. Bardzo prosiłbym o rade jak coś zepsułem :lol:
1 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/865afabc7d59d29c.html)
2 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6882d6e587f1570.html)
3 (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62931f9333a09e30.html)
-
Zanień miejscami wężyki aparat i puszka
-
Jakie średnice gardzieli ma ten gaźnik z ładnej?Z forum łady pamiętam że jak montowali gaźnik z Poloneza do klasyka(2101-2107) to auto dostawało buta :P A z gaźnikiem Samary to nie wiem jak jest.
-
Gaźnik od "klasyka" czyli 2101, 2102, 2103, 2106, a gaźnik od 2104, 2105, 2107 (czyli tych z prostokątnymi światłami) to dwa różne światy. Moja 2104 mimo, że to 1300 miała przyśpieszenie o którym 125p mógł sobie pomarzyć... Samara 1500 miała kapitalne przyśpieszenie. Spokojnie mogę uwierzyć w fabrycznie podawane 14 sekund, ale nie należy zapominać, że Samara jest sporo lżejsza niż Polonez.
-
gaźnik od Łady Samary, na licencji Solex (miał oznaczenie- Solex ZC). stosowany we francuskich samochodach. membranowa pompka przyśpieszająca, urządzenie wzbogacające i przepustnicowe ssanie, układ biegu jałowego podgrzewany płynem chłodzącym. gaźnik nowoczesny, ustawiony oszczędnie ale dzięki urządzeniu wzbogacającemu, pozwalający silnikowi osiągnąć pełną moc. silnik Łady Samary skonstruowany został przy współpracy z Porsche, na starszych silnikach nawet było napisane- system porsche.
-
Dodam jeszcze, że z tym gaźnikiem Samara pali dokładnie tyle co podają w fabrycznych danych. Koło 6 przy 90, koło 8 przy 120 i 8 litrów po mieście. :)
-
W ogóle trzeba powiedzieć że silniki w ładach były dużo lepiej skonstruowane niż pochodne Fiatowskich np 5 podpór, a nie trzy jak w Fiacie, niższe spalanie
-
po prostu polak poleciał na to co dawali Włosi za pół darmo a Ruscy postanowili zainwestować dobrą monete i wzieli fiata 125 po modernizacji (nowy silnik, wnętrze, hamulce, most na sprężynach itp)
cieżko mi o tym mówić ale każdy model Łady bije nasze Fso
-
a Ruscy (...) wzieli fiata 125
124 i w dodatku trochę zmodernizowali.
-
Grzech#1938, miałem na myśli silniki znane z 125p i jego pochodne ;)
-
Dodajmy jeszcze to że w polsce było dużo genialnych konstruktorów, między innymi pierwszy na świecie Hatchback (albo któryś z nich) który stoi gdzieś w muzeum jako prototyp. W dodatku nasze prototypy wyprzedzały epoke o kilka dziesiąt lat (sławna syrena prototyp). Gdyby w polsce można było rozwijać się, to teraz polska była by jednym z liderów produkcji zaawansowanych samochodów. Polonez ma taki silnik jaki ma, niestety ale nie nie nasza wina. A pamiętacie silnik polski diesla? Rozwijał taką samą moc jak jego odpowiednik z niemiec a mimo to był dużo lżejszy, zrywniejszy i lepszy, usunięto go z poloneza pod głupim pretekstem.
Chciałbym też dodać że niektóre projekty, które były na deskach naszych konstruktorów w latach 70, 80 wychodzą właśnie z innych fabryk. Ciekawe dlaczego nowe samochody są identyczne jak te na naszych rysunkach nabazgranych kilkadziesiąt lat temu?
-
Oj Grzech, jakby tę bajkę opowiedział jeszcze Wołoszański to bym może uwierzył. Prawda jest Taka że, ZSSR było stać na o wiele nowszą licencję, którą zresztą bardzo szybko spłacili.
Odpowiadam Larremu: bo ktoś miał pieniądze by je realizować.
-
To nie była kwestia gotówki tylko przede wszystkim braku chęci. Nasze władze przez lata starały się nie podejmować żadnych decyzji, bojąc się narażenia "wielkiemu bratu" i do minimum ograniczając niebezpieczeństwo ewentualnej straty stanowisk...
A tę "bajkę" czytałem w Motorze - opowiedział ją ktoś z szefostwa FSO. Opowiadał też o projektowaniu Poloneza przez Włochów.
-
Fiat 124-lada 2101,2102,2103 i 2106(potem 2104,2105 i 2107)następca Fiat 131
Silnik fiat 1.2,1.3,1.45 i 1.6 OHV(znane z 124 i 131) stał się bazą dla silników OHC lady 1.2-1.8(znane z klasyków i Nivy)i stał się też bazą dla udanych silników Fiat DOHC 1.3-2,0(znane z 124,125,131.132 Argenda itd.)
Fiat 1300/1500 potem Fiat 125 który był miksem rozwiązań z Fiata 1500L(płyta podłogowa i zawieszenie przód i tył, bo zawieszenie z Fiata 124 spotkało się z krytyką ze względu na podatność na boczny wiatr i dlatego wrócono do piór) i Fiata 124(środkowa część nadwozia i układ hamulcowy) potem następca Fiat 132 i Argenda,A PF125p był Fiatem 125 z silnikiem i wnętrzem od fiata 1300/1500.
Silnik Fiat DOHC pasuje P&P do skrzyni Lady a skrzynia FSO pasuje przy użyciu kołnierza ladowskiego pod silnik Lady lub Fiat Dohc,więc swap silnika Ladowskiego przy użyciu kołnierza laowskiego do FSO nie powinien być problemem.
-
1.2-1.8(znane z klasyków i Nivy
największy silnik w tych modelach to 1.7 :!: 1,8 nie istnieje.
-
A właśnie że istnieje :mrgreen: Wymiary jego to średnica cylindra 82mm a skok tłoka 84mm i jest znany z Nivy przeznaczonej na rynek Rosyjski i jest robiony w małych seriach od ok. 1998 roku.
-
Przeglądając rosyjską stronę Łady nie natknąłem się na taki silnik, czyli rozwiert rozwiertu, skąd my to znamy :mrgreen:
-
Bardziej Stroker kit niż rozwiert bo skok tłoka jest zwiększony z 80mm na 84mm.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_Niva coś tutaj pisze ale mało,ja mam dane tego silnika z katalogów "Samochody świata"wydawnictwa Prego i też coś pisali na temat tego silnika na Forum Lada Klub Polska.