FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Roadrunner w Październik 16, 2010, 21:06:13 pm
-
Witam. Mam takie magiczne pytanie, czy ktoś próbował zamontować sondę lambda z podgrzewaniem do poloneza gsi, lub próbował przenieść wyżej na kolektor fabryczną sondę jednoprzewodową, żeby była bardziej dogrzana? Kombinuje tak ponieważ na lpg sonda słabo działa poniżej 2000obr, rzekomo jest niedogrzana i wtedy wyskakuje błąd w sterowniku od lpg "błąd sondy" i silnik krokowy zamiera i nie koryguje mieszanki. Może ktoś stosował jeden z tych dwóch zabiegów i podzieli się efektem tej pracy.
Pozdrawiam
-
Witam. Mam takie magiczne pytanie, czy ktoś próbował zamontować sondę lambda z podgrzewaniem do poloneza gsi, lub próbował przenieść wyżej na kolektor fabryczną sondę jednoprzewodową, żeby była bardziej dogrzana? Kombinuje tak ponieważ na lpg sonda słabo działa poniżej 2000obr, rzekomo jest niedogrzana i wtedy wyskakuje błąd w sterowniku od lpg "błąd sondy" i silnik krokowy zamiera i nie koryguje mieszanki. Może ktoś stosował jeden z tych dwóch zabiegów i podzieli się efektem tej pracy.
Pozdrawiam
Do LPG gazownicy często i gęsto kładą dodatkowo ustrojstwo pod nazwą "emulator sondy lambda". Wówczas nie dzieją się takie cuda.
Na allegro do kupienia za 40-50zł.
Emulator ten podczas zasilania gazem odcina sygnał z sondy lambda i zastępuje go generowanym przez siebie sygnałem, który odpowiada sygnałowi pracy sondy w warunkach optymalnych.
-
Emulator służy do oszukania sterownika silnika i takowy posiadam, ale chodzi mi o sterownik LPG, który wywala błąd z powodu niedogrzanej sondy.
-
Może ja się nie znam, ale jakoś mi się to dziwne wydaje - na benzynie działa dobrze, a na gazie źle?
-
Na benzynie działa w miarę dobrze choć nie mam możliwości podłączenia pod laptoka przez złącze diagnostycznie, a na gazie podłączam i widzę co mu się dzieje. Chwile pochodzi na wolnych obrotach i sonda przestaje działać, wyskakuje błąd i wtedy krokowiec staje na baczność i ruszy się dopiero jak wkręcę silnik na wyższe obroty ok 3000obr i tak chwile potrzymam lub jak zacznę jechać.
-
W zasadzie to na gazie powinna działac tak samo jak i na benzynie, gaz ma wyzszą temperature spalania, wiec sonda niepowinna byc niedogrzana :roll:
-
U mnie w GSI w oryginalnej instalacji takiej jak montowano fabrycznie w Lanosach też był emulator sondy...
-
to nie wina sondy lambda,
tylko ukladu parownik mikser - poprostu ponizej 2000obr/min mieszanka albo jest caly czas bogata ,albo uboga i dlatego sterownik wywala blad ,
a sterownik to pewnie Stag50/100/150 ,bo on jest taki "madry" i wie ze cos jest nie tak ,
ciezko cos poradzic ,nie znajac ustawien w sterowniku
-
No chyba trafiłeś w sedno. Możliwe, że jest to tego przyczyna. Poniżej zamieszczam zdjęcie ustawień lpg
(http://[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=121fe6c02abf5004][img]http://images40.fotosik.pl/338/121fe6c02abf5004m.jpg)[/URL][/img]
-
najlepiej jakbys dal screena z wykresem obrotow ,bo po TPS sie domyslac kiedy pracuje na wolnych to troche wrozenie ,
z wykresu wynika ,ze nie ma caly czas problemow z uboga mieszanka na wolnych (niskie TPS) ,ale tez krokowiec nie podnosi sie ,gdy nastepuje zubozenie mieszanki ,
moze masz nieszczelnosc w dolocie ,
ale na poczatek to ustawilbym sterownik tak ,by na wolnych obrotach krokowiec mogl pracowac w szerokim zakresie i wtedy mozliwe ,ze w koncu mieszanka zacznie byc regulowana i zobaczymy ile krokow musi byc na wolnych,
na razie to wyglada na zbyt wolne podnoszenie sie krokowca z mieszanki ubogiej ,ale przyczyna takich objawow moze lezec w nieszczelnosci dolotu ,albo "zacinajacej sie" pracy reduktora
-
Witam. Przepraszam za przestoj w temacie, ale przyczyną okazała się wadliwa sonda lambda choć miała tylko przebieg 10kkm. Ostatnio wogóle umarła i po podłączeniu miernika pokazywała wartości od 0.01 do 0.18 i się zatrzymywała. Zakupiłem sondę ngk/ntk i wszystko działa jak trzeba. Wogóle nie pokazuje się komunikat sonda zimna ani błąd sondy. Wartości sondy cały czas balansują w pełnym jej zakresie. Dziękuję za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam.
-
Jakie powinny być napięcie na sondzie lambda w polonezie GSi. U mnie waha się od 0.07V do 0.08V.
-
Pomiędzy 0 a 1V, z resztą jak w każdej sondzie montowanej w polonezach.
-
Pomiędzy 0 a 1V, z resztą jak w każdej sondzie montowanej w polonezach.
U mnie się waha pomiędzy 0,07V a 0,08V. Czyli moja do wymiany.