FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Październik 17, 2010, 21:20:22 pm
-
Witam, w polonezie szalałem za ten szczególny groch w tłumiku (właściele borków 1500 wiedzą o co chodzi). W moim atu plusie ten efekt jakoś ustał ;/ jest tam niby jakis rumot na podobnych obrotal ale to nie to, takie pytanko, czy dało by się uzyskac ten efekt w plusie GLi co na starej 1500tce?
-
Tak. Odzyskaj stary tłumik. Musi być to oryginał z 70/80 lat. Nowe nie gwiżdżą.
-
sądą
sONdą!A co z sądą lambda?
nic, wymieniasz tłumiki, nie portki, czy tam kolektor. ewentualnie możesz wymienić kata na tłumik z gle, bo kat dość wycisza wydech.
-
Raczej z tego co wczoraj patrzyłem, jest taki sam układ więc powinien pasować. Pytanie czy na dzisiejszych nowych wydechach jest ten sam efekt? Ten co mam od akwarium jest mega strasznie pognity
-
Ew. trzeba bedzie delikatnie przemodelowac kolano przy tylnych amorkach. Z tego co pamietam w plusie sa skosne amorki i przez to jedno kolano jest jakby sklepane delikatnie na plasko.
-
sklepane delikatnie na plasko
No wczoraj to widziałem jednak u mnie jest sklepana rura przed tłumikiem środkowym lekko na plasko. Z resztą dziś zobacze w czym są różnice. A kat musze wyrzucić? Wczoraj mi pęk przy mocowaniu do rury (w tylnej części) i go ładnie pospawałem.
-
Też chciałem wsadzić przelota na koniec do Plusa i mój zapał ostygł po tym jak mechanik któremu to zlecił położył obydwa na podłodze: komorowy i przelotowy końcowe. Tłumik starego typu jest na śrubę podczas gdy nowy wisi na dwóch gumach, dolot w ogóle nie ma podejścia bo tłumik jest dwa razy krótszy ,a wylot też jest za krótki, nie wspomniawszy o tym że rurka wylotowa ma mniejszą średnicę niż dolotowa i wydech jest dławiony chamskim spawem na końcu tłumika.
kat musze wyrzucić
Kata zostaw albo wstaw tłumik za niego, już kilkanaście osób się skarżyło że rura za kata im OHV zdławiła.
-
zeby zalozyc koncowy stary do Caro (i tylko koncowy) to p[otrzebne jest kolano ,stary tlumik ,15cm rury na przedluzke i troche preta ,zeby zrobic wieszak przy wylocie tlumika ,
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny :D
zeby zalozyc ostatni bez przerobek to trzeba tez zalozyc srodkowy ze starego ukladu ,
wtedy podejzewam ,ze dzwiek bedzie taki sam jak ze starego ukladu ,
ale trzeba pamietac ,ze nowy uklad nie byl opracowany po to ,zeby byl gorszy od starego ,
choc przy dzisiejszym wykonaniu ,to moze byc roznie ,
mam nowy tlumik z tylu i wydaje mi sie ,ze auto sie zmulilo ,
wczesniej mialem ostatni starego typu ,wiec caly uklad przelotowy
-
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny
Nie podejrzewaj bo sie staniesz podejrzliwy.
Łocz diz:
http://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Na poczatku pierwszej prostej otworzył sie II przelot
GSI+1caro+2caro+3DF.
Ostatni tłumik - piwniczny z lat 70/80 i dżwięk zalezy tylko od niego.
-
tak ,tutaj zafurkal jak stary uklad ,ale nei zgodze sie ,ze wszystko zalezy od ostatniego tlumika ,
mialem kilka lat DFa i mam poloneza ,w ktorym mialem ostatni ze starego ukladu ,
dzwiek byl inny ,bo nie ma prawa byc taki sam ,
roznica miedzy 2 tlumikiem w ukladzie starym i nowym jest powazna ,
a druga sprawa ,to jeszcze roznica w zasilaniu sie liczy ,bo mam tez poloneza MR91 ,
na nowym ukladzie w gaznikowcu i we wtryskowcu dziwiek jest inny ,
wiec nie wystarczy zalozyc ostatni tlumik ze starego ukladu ,zeby GLI tak samo pierdzial ,
nie wiem ,moze jeszcze aparat zaplonowy by sie przydalo zalozyc :P