FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Larry075 w Październik 17, 2010, 21:20:22 pm

Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 17, 2010, 21:20:22 pm
Witam, w polonezie szalałem za ten szczególny groch w tłumiku (właściele borków 1500 wiedzą o co chodzi). W moim atu plusie ten efekt jakoś ustał ;/  jest tam niby jakis rumot na podobnych obrotal ale to nie to, takie pytanko, czy dało by się uzyskac ten efekt w plusie GLi co na starej 1500tce?
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 17, 2010, 21:35:01 pm
Tak. Odzyskaj stary tłumik. Musi być to oryginał z 70/80 lat. Nowe nie gwiżdżą.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Październik 17, 2010, 22:38:06 pm
Cytat: "Larry075"
sądą
sONdą!
Cytat: "Larry075"
A co z sądą lambda?
nic, wymieniasz tłumiki, nie portki, czy tam kolektor. ewentualnie możesz wymienić kata na tłumik z gle, bo kat dość wycisza wydech.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 19, 2010, 11:04:49 am
Raczej z tego co wczoraj patrzyłem, jest taki sam układ więc powinien pasować. Pytanie czy na dzisiejszych nowych wydechach jest ten sam efekt? Ten co mam od akwarium jest mega strasznie pognity
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: fafik w Październik 19, 2010, 11:16:56 am
Ew. trzeba bedzie delikatnie przemodelowac kolano przy tylnych amorkach. Z tego co pamietam w plusie sa skosne amorki i przez to jedno kolano jest jakby sklepane delikatnie na plasko.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 19, 2010, 12:40:18 pm
Cytat: "fafik#1953"
sklepane delikatnie na plasko


No wczoraj to widziałem jednak u mnie jest sklepana rura przed tłumikiem  środkowym lekko na plasko. Z resztą dziś zobacze w czym są różnice. A kat musze wyrzucić? Wczoraj mi pęk przy mocowaniu do rury (w tylnej części) i go ładnie pospawałem.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 19, 2010, 17:42:23 pm
Też chciałem wsadzić przelota na koniec do Plusa i mój zapał ostygł po tym jak mechanik któremu to zlecił położył obydwa na podłodze: komorowy i przelotowy końcowe. Tłumik starego typu jest na śrubę podczas gdy nowy wisi na dwóch gumach, dolot w ogóle nie ma podejścia bo tłumik jest dwa razy krótszy ,a wylot też jest za krótki, nie wspomniawszy o tym że rurka wylotowa ma mniejszą średnicę niż dolotowa i wydech jest dławiony chamskim spawem na końcu tłumika.

Cytat: "Larry075"
kat musze wyrzucić


Kata zostaw albo wstaw tłumik za niego, już kilkanaście osób się skarżyło że rura za kata im OHV zdławiła.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 20, 2010, 19:44:05 pm
zeby zalozyc koncowy stary do Caro (i tylko koncowy) to p[otrzebne jest kolano ,stary tlumik ,15cm rury na przedluzke i troche preta ,zeby zrobic wieszak przy wylocie tlumika ,
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny :D

zeby zalozyc ostatni bez przerobek to trzeba tez zalozyc srodkowy ze starego ukladu ,
wtedy podejzewam ,ze dzwiek bedzie taki sam jak ze starego ukladu ,
ale trzeba pamietac ,ze nowy uklad nie byl opracowany po to ,zeby byl gorszy od starego ,

choc przy dzisiejszym wykonaniu ,to moze byc roznie ,
mam nowy tlumik z tylu i wydaje mi sie ,ze auto sie zmulilo ,
wczesniej mialem ostatni starego typu ,wiec caly uklad przelotowy
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 20, 2010, 22:37:43 pm
Cytat: "KGB"
dzwiek jednak nie jest taki jak ze starego ukladu ,ale jest fajny

Nie podejrzewaj bo sie staniesz podejrzliwy.
Łocz diz:
http://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Na poczatku pierwszej prostej otworzył sie II przelot
GSI+1caro+2caro+3DF.
Ostatni tłumik - piwniczny z lat 70/80 i dżwięk zalezy tylko od niego.
Tytuł: Gdzie się podział groch w tłumiku?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 25, 2010, 21:10:35 pm
tak ,tutaj zafurkal jak stary uklad ,ale nei zgodze sie ,ze wszystko zalezy od ostatniego tlumika ,
mialem kilka lat DFa i mam poloneza ,w ktorym mialem ostatni ze starego ukladu ,
dzwiek byl inny ,bo nie ma prawa byc taki sam ,
roznica miedzy 2 tlumikiem w ukladzie starym i nowym jest powazna ,
a druga sprawa ,to jeszcze roznica w zasilaniu sie liczy ,bo mam tez poloneza MR91 ,
na nowym ukladzie w gaznikowcu i we wtryskowcu dziwiek jest inny ,

wiec nie wystarczy zalozyc ostatni tlumik ze starego ukladu ,zeby GLI tak samo pierdzial ,
nie wiem ,moze jeszcze aparat zaplonowy by sie przydalo zalozyc  :P