FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Elwood#1887 w Październik 23, 2010, 23:21:23 pm
-
Przegladalem allegro i znalazlem dwa silniki Zetec 2.0 16V :
http://allegro.pl/silnik-ford-modeo-2-0-16v-zetec-gwarancja-i1253341080.html
http://allegro.pl/silnik-ford-focus-2-0-16v-zetec-gwarancja-i1253139961.html
Niby teoretycznie obydwa sa takie same ale roznia sie dosc sporo. Pierwszy z nich pochodzi z mondeo i posiada filtr oleju montowany na wsporniku, oraz blaszana miske olejowa, drugi z focusa i ma on filtr wkrecany bezposrednio w blok a miska jest aluminiowa, bloki tez sa zupelnie inne chociaz mocowania np alternatora sa w tych samych miejscach. Ktory z nich lepiej sie nadaje na swapa do FSO(mam na mysli kompletny motor z auta) tzn z ktorym jest mniej kombinacji ? Dla mnie mniej modow jest z silnikiem focusa -miska ma splyw z przodu ,i mniej wystaje filtr oleju, ale moze sa jakies inne rzeczy o ktorych nie wiem a ktore powoduja ze lepiej brac jednak ten z mondeo :D
-
Zetec będzie dużo lżejszy od Pinto,a jak z rozwojowością tego motoru?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec proszę bardzo :mrgreen:
-
Od focusa wydaje się być po prostu nowszy.
Modyfikacja tego silnika to
-pompa oleju-dlatego filtr jest inaczej
-Zmiana sposobu regulacji zaworów-z hydrauliki na płytki (w nowszym powinny być płytki)
Ja bym brał ten z focusa.
-
Juz znalazlem :) Starsze silniki Zetec/Zetec E mialy srebrna pokrywe(lub aluminiowa) a nowsze Zetec R czarna pokrywe. Plusem starszych silnikow(tych z blaszana miska i sterczacym filtrem oleju) jest znowu brak EGR i aluminiowy kolektor dolotowy -latwiej przerobic oraz brak immo ktore te nowsze moga juz miec
tutaj laczenie zeteca z N9, moze sie przyda
http://www.lotus7.pl/forum/poczenie-zetec-18-ze-skrzyni-n9-vt896.html
-
Widać że w obu przypadkach na pewno nie będzie bólu z dorabianiem łap i miejscem by je przykręcić do silnika. Ciężko wybrać, z jednej strony micha i filtr przemawiają za focusem, ale brak EGRa i immo przemawia za Mondkiem - misę zawsze można dać z focusa (pewnie pasuje), smok pompy też można pomodzić.
-
-Zmiana sposobu regulacji zaworów-z hydrauliki na płytki (w nowszym powinny być płytki)
Jakto, w końcu płytki to starsze i bardziej obsługowe rozwiązanie, co skłoniło ich do tego? Poza kosztami przy awarii nie widze argumentów za wprowadzeniem płytek.
-
w końcu płytki to starsze i bardziej obsługowe rozwiązanie, co skłoniło ich do tego
Starsze, ale duzo lepsze i niezawodne -hydraulika wymaga dobrego oleju, a w przypadku jego braku szlag je strafia praktycznie odrazu -zaczynaja cykac lub padaja na amen. Koszt plytki to 5 czy 10zl a popychacza przynajmniej 10 razy wiecej wiec jak pomnozysz to przez 16 (liczba zaworow) to robi sie z tego ladna sumka. Ponadto popychacz moze sie zawiesic i zawor pozostaje otwarty -co to powoduje nie musze chyba pisac ,a tak wlasnie dzialo sie we wczesnych silnikach rodziny ZETA. Dodatkowo hydraulika nie znosi wysokich obrotow -wszystkie wysokoobrotowe silniki(np motocyklowe albo silniki Toyoty czy silniki Fire Fiata) maja raczej plytki
[ Dodano: 2010-10-24, 14:43 ]
W silniku mozna zastosowac filtr oleju z 1.6 CVH Fiesta/escort ktory jest sporo krotszy niz seria, ale nalezy go czesciej zmieniac
-
W Zetecu jest żeliwny blok?I czy to są silniki które się remontuje czy jednorazówki jak np.duratec 2.5 V6 gdzie nie robi się remontu tylko wymienia się cały dół :mrgreen:
Dobrze by było spasować Zeteca z Focusa z elektroniką z Mondeo.
-
Widzę że masz chęć na budowę czegoś co dawni chodzi mi po głowie ale z racji rozgrzebanego innego auta odeszło na daaleki plan. Ale to dobrze przetrzesz szlaki:D
Ja cały czas myślałem nad silnikiem z Focusa z prostej przyczyny, po prostu wydaje mi się mniej problemowy w późniejszej obsłudze. Tylko osprzęt mnie lekko przeraża. Chcesz to pożenić z N9??