FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bogdan611 w Październik 25, 2010, 14:46:58 pm
-
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?
-
Co do wałka nie wiem ale wiem że pompka paliwa pasuje tylko popychacz jest za krótki :mrgreen: i ma fajne ręczne pompidło
-
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?
Ten w kolorze zielony liściasty ?
Dawno nie czytałem takich bzdur. :lol:
13. Całkiem zmieniona głowica, która powoduje m.in. iż silnik nie ,,bierze'' oleju. Nie pasuje ona do silnika GLi
Zawsze narzekano na ciężko pracujący układ kierowniczy. Tym razem, seryjne (hydrauliczne) wspomaganie firmy Bosch, choć bez tzw. progresji, jest całkiem dobre
3. W silniku 1.6 zmieniono kolektory dolotowy i wylotowy, pompę i filtr paliwa. Nowy jest także pulsator zabezpieczający powstawanie zbytnich różnic
w ciśnieniu paliwa, pasek rozrządu, filtr powietrza
z tłumikiem szmerów ssania, przepustnica powietrza (ogrzewana płynem chłodzącym). Zastosowano nową, odlewaną komorę spalania, nowoczesny moduł kontroli silnika (ECM) oraz elementy kontroli pracy silnika (czujniki), jak
i elementy wykonawcze poleceń ECM, pochodzące z rozwiązań General Motors. Wał korbowy wykonano
z bardziej wytrzymałego materiału, z uwagi na zwiększoną moc. W aucie pojawił się też immobiliser.
Haha, spadła moc o 3konie i potrzeba nowego wału. :lol:
Wcześniej było napisane, że obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni, a zmiana wałka na ten z łady daje do 100-110koni. :lol: :lol: Niezły fantasta. :P
-
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:
-
spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107
przestan czytac PJ
-
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:
Nie musisz mi tego mówić, jedynie cytuję to co było dawniej napisane w profilu.
Po prostu sporo fantastów pisze takie bzdury, a potem inni w to wierzą i przekazują dalej.
-
Pomijając tego Fraglesa od zielonego Caro GSI to czytałem w Auto dziś i jutro(obecnie auto moto)z końca lat 90 wypowiedź inż.Goduli że tuningował silniki FSO używając elementów z lady i że takie przeróbki dawały ok.100km i taka przyjemność kosztowała ok 1200zł wtedy :shock:
-
A to lada nie miała silnika OHC?
Co do przeróbki, to może gaźniki były lepszejsze.
-
łada miała wałek na głowicy czyli ohc :mrgreen:
-
Pytanie jeszcze co za części z łady stosował. Wiecie że FSO tuningowało silniki OHV w oparciu o części z Wartburga?
Tak tak, filtr powietrza przypięty do turbosprężarki WSK Rzeszów był z Wartburga :lol:
Nie ma się co bajerować częściami z Łady. Z silnika OHV można wycisnąć ponad 100 koni, niestety z kiepskim skutkiem dla jego trwałości. Jedyne obce części jakie mi przychodzą do głowy to wałek rozrządu, gaźnik i ewentualnie zawory. Ten pierwszy robił OBR ,a później Świątek ale ten drugi raczej nie zapewniającej trwałości technologii, gaźnik Weber i zawory nie wiem skąd wziąć. Czy zawory w Ładzie są większe niż w OHV?
-
"Witam
Zapraszam do nas odpowiedz na tak postawione pytanie zajmie mi kilka godzin
albo więcej" Tak odpowiedział mi na meila z pytaniem o tuning silnika fso na częściach z łady inż Godula,nie chciał odsłonić rąbka tajemnicy ale widać coś prawdy jest w tym.