FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Bogdan611 w Październik 25, 2010, 14:46:58 pm

Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Październik 25, 2010, 14:46:58 pm
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: maras52 w Październik 25, 2010, 16:23:57 pm
Co do wałka nie wiem ale wiem że pompka paliwa pasuje tylko popychacz jest za krótki  :mrgreen: i ma fajne ręczne pompidło
Tytuł: Re: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 25, 2010, 16:26:05 pm
Cytat: "Bogdan611"
Kiedyś czytałem wypowiedź inż Goduli że tuningował silniki Fiatów 125p używając elementów z Lady,ostatnio spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107,co wiecie na temat tego typu modyfikacji,prawda czy mit?


Ten w kolorze zielony liściasty ?
Dawno nie czytałem takich bzdur.  :lol:

Cytuj (zaznaczone)
13. Całkiem zmieniona głowica, która powoduje m.in. iż silnik nie ,,bierze'' oleju. Nie pasuje ona do silnika GLi


Cytuj (zaznaczone)
Zawsze narzekano na ciężko pracujący układ kierowniczy. Tym razem, seryjne (hydrauliczne) wspomaganie firmy Bosch, choć bez tzw. progresji, jest całkiem dobre


Cytuj (zaznaczone)
3. W silniku 1.6 zmieniono kolektory dolotowy i wylotowy, pompę i filtr paliwa. Nowy jest także pulsator zabezpieczający powstawanie zbytnich różnic
w ciśnieniu paliwa, pasek rozrządu, filtr powietrza
z tłumikiem szmerów ssania, przepustnica powietrza (ogrzewana płynem chłodzącym). Zastosowano nową, odlewaną komorę spalania, nowoczesny moduł kontroli silnika (ECM) oraz elementy kontroli pracy silnika (czujniki), jak
i elementy wykonawcze poleceń ECM, pochodzące z rozwiązań General Motors. Wał korbowy wykonano
z bardziej wytrzymałego materiału, z uwagi na zwiększoną moc.
W aucie pojawił się też immobiliser.


Haha, spadła moc o 3konie i potrzeba nowego wału.  :lol:

Wcześniej było napisane, że obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni, a zmiana wałka na ten z łady daje do 100-110koni.  :lol:  :lol: Niezły fantasta.  :P
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 25, 2010, 17:32:00 pm
Cytat: "Multec"
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: OLO w Październik 25, 2010, 18:17:00 pm
Cytat: "Bogdan611"
spotkałem na portalu PJ.Poloneza 1.6 GSI z wałkiem rozrządu z Lady 2107

przestan czytac PJ
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 25, 2010, 22:08:21 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "Multec"
obróbka głowicy daje przyrost ok. 10koni
obróbka, rzetelna oczywiście, może dać ale 10% a nie 10 KM :wink:


Nie musisz mi tego mówić, jedynie cytuję to co było dawniej napisane w profilu.
Po prostu sporo fantastów pisze takie bzdury, a potem inni w to wierzą i przekazują dalej.
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Październik 25, 2010, 23:38:38 pm
Pomijając tego Fraglesa od zielonego Caro GSI to czytałem w Auto dziś i jutro(obecnie auto moto)z końca lat 90 wypowiedź inż.Goduli że tuningował silniki FSO używając elementów z lady i że takie przeróbki dawały ok.100km i taka przyjemność kosztowała ok 1200zł wtedy :shock:
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: utek w Październik 26, 2010, 00:00:27 am
A to lada nie miała silnika OHC?


Co do przeróbki, to może gaźniki były lepszejsze.
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: ARTUROO w Październik 26, 2010, 15:24:21 pm
łada miała wałek na głowicy czyli ohc :mrgreen:
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 26, 2010, 16:14:48 pm
Pytanie jeszcze co za części z łady stosował. Wiecie że FSO tuningowało silniki OHV w oparciu o części z Wartburga?

Tak tak, filtr powietrza przypięty do turbosprężarki WSK Rzeszów był z Wartburga :lol:

Nie ma się co bajerować częściami z Łady. Z silnika OHV można wycisnąć ponad 100 koni, niestety z kiepskim skutkiem dla jego trwałości. Jedyne obce części jakie mi przychodzą do głowy to wałek rozrządu, gaźnik i ewentualnie zawory. Ten pierwszy robił OBR ,a później Świątek ale ten drugi raczej nie zapewniającej trwałości technologii, gaźnik Weber i zawory nie wiem skąd wziąć. Czy zawory w Ładzie są większe niż w OHV?
Tytuł: Tuning na elementach z łady
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Październik 27, 2010, 11:42:29 am
"Witam
Zapraszam do nas odpowiedz na tak postawione pytanie zajmie mi kilka godzin

albo więcej" Tak odpowiedział mi na meila z pytaniem o tuning silnika fso na częściach z łady inż Godula,nie chciał odsłonić rąbka tajemnicy ale widać coś prawdy jest w tym.