FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: manfred_86 w Październik 25, 2010, 19:23:13 pm
-
Witam, mam problem z Poldkiem, a właściwie dwa.
1. Od długiego czasu po chwili jazdy na benzynie (Poldek w gazie jest) zapala się kontrolka check engine. W sumie olałem to bo jeżdżę na gazie,a wtedy owa kontrolka gaśnie. Dodam że na benzynie poldek ma zaniki mocy na niskich obrotach, dusi go.
2. drugi problem jest poważniejszy. Ostatnio poldżer zaczął gasnąć, ni z gruch ni z pietruchy. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Wymieniłem świece na nowe i dalej jest to samo. Zrobiłem diagnostykę i wymigało mi kody 34 i 42.
95 r. 1.6 caro
-
http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?p=482601&sid=9724b6f4c92ecd21847f93df83f25419#482601
-
Jak możesz to przeczyść filterek gazu przy parowniku. Miałem podobny przypadek jak wracalem z gór(mam GLI BOSH). Gdy hamowałem to mi gasł na gazie i nie wiedziałem co mu jest, a na benzynie z początku było ok. Po przejechaniu 400km w trasie na gazie to i na benzynie obroty zaczęły skakać i już całkiem zgłupiałem bo nie wiedzialem o co kaman. Sprawdziłem wszystko po kolei - czujnik temp. przy termo., sonde lambda, wymieniłem kable WN - i dalej to samo. W koncu wymontowałem parownik i filterek gazu. Rozkręciłem parownik i był czysty, membrany nieuszkodzone (tankuję tylko Orlen i Shell gaz), a filterek był cały zapchany opiłkami. Obczyściłem go, przedmuchałem, zamontowałem i ...... wszystko wróciło do normy. Już nie gasł na gazie. Na koniec doszedłem do wniosku że sonda lambda za długo podawala sygnał o zbyt ubogiej mieszance do kompa i potem jak było na benzynie to komp podawał większa dawkę paliwa, ale to tylko moje przemyślenia (skromnego mechanika)
-
Bardziej mi to wygląda na moduł. Jak sprawdzić czy jest sprawny? Aha, i ten czujnik MAP jak sprawdzić?:)
-
Też w tym kierunku kombinowalem. Zmieniłem moduł i nic. Tydzień kombinowałem, aż w koncu sprawdziłem ten filterek gazu. jak go obczyściłem problem zniknąl.
-
Sprawdzę, tylko najpierw muszę go zlokalizować:) Te błędy mnie po prostu naprowadzają na moduł i ten czujnik MAP. Na złomie niedaleko stoją 3 polonezy, caro plus, atu i truck. mógłbym ten moduł i czujnik wykręcić z nich ale nie wiem czy będą pasować do mojego caro:)
-
Jeśli Atu to GLi, a Caro Plus to GSi to z obu przypasują.
-
Dzisiaj jak zaczął gasnąć to dodatkowo strzeliło z tłumika, nie wiem czy to coś oznacza... Jutro po południu wreszcie w nim pogrzebie.
[ Dodano: 01 Lis 2010 19:20 ]
Wymieniłem czujnik MAP i zresetowałem go i działa jak złoto :D